موزه های گرجستان

موزه های گرجستان

در این مطلب قصد داریم شما را با موزه های گرجستان به‌ عنوان یکی از جاهای دیدنی این کشور زیبا آشنا سازیم. مطمئنا کشور گرجستان با توجه به تاریخ چند هزار ساله و وجود دو نفر از بزرگترین رهبران اتحاد جماهیر شوروی (جوزف استالین و ادوارد شواردنادزه ) یکی از بهترین کشورها برای دیدن تاریخ و تمدن بشر در طول تاریخ می باشد .پیشنهاد ما بازدید موزه ملی ،موزه استالین و موزه پول این کشور می باشد . با ما تا انتها همراه باشید .
موزه پول تفلیس

 

 

موزه های گرجستان

در سفر به هرکجای دنیا موزه‌های شهر مقصد می‌تواند یکی از برنامه‌های مورد نظر گردشگران باشد چراکه در این موزه‌ها می‌توان با آثاری نفیس و ارزشمند از تمامی دوران تاریخ روبرو شد که برخی از آن‌ها با قدمتی زیاد در جهان بی‌همتا بوده و گوشه‌ای از تاریخ پرفراز و نشیب مربوط به آن کشور را روایت می‌کنند . اگر گرجستان مقصد گردشگران برای سفر باشد با مراجعه به موزه پول تفلیس می‌توانند انواع سکه‌ها و اسکناس‌های مربوط به دول حاکم بر این کشور درگذشته و همچنین پول‌های رایج در دوران معاصر را به چشم ببینند و با توضیحاتی که در مورد هرکدام ارائه‌ شده اطلاعاتی مفید مربوط به پیشینه و قدمت آن‌ها کسب کنند . موزه پول گرجستان که در سال 2010 میلادی به بهره برداری رسیده مورد استقبال مسافران تور تفلیس قرار گرفته و از جاذبه‌های گردشگری گرجستان به شمار می آید .

موزه پول تفلیس که در خیابان لئونیدزه واقع‌ شده علاوه بر به نمایش گذاشتن سکه‌ها و اسکناس‌های مربوط به دوران گذشته از قرن ششم قبل از میلاد تا بعد ، شامل پول‌های رایج دوران معاصر نیز هست و همچنین پول‌های رایج سلسله‌های ایرانی ، عثمانی ، اعراب و سایر امپراتوری‌هایی را که بر گرجستان حکومت کرده‌اند را در معرض دید عموم قرار داده است . موزه پول یکی از جاذبه‌های گردشگری تفلیس است و با قرارگیری در ساختمان بانک ملی گرجستان در نزدیکی خیابان معروف روستاولی به‌راحتی در دسترس گردشگران تور گرجستان خواهد بود . این موزه دارای دو سالن است که یکی به پول‌های دوران کهن و دیگری به اسکناس‌ها و مسکوکات دوران معاصر اختصاص دارد که علاقه‌مندان می‌توانند به این سالن‌ها مراجعه نموده و از بخش‌های مختلف آن‌ها بازدید نمایند .

اگر در سفر به تفلیس خواستید از موزه پول به‌ عنوان یکی از دیدنی‌های گرجستان بازدید کنید حتماً به ساعت کاری این موزه توجه کنید و زمانی مناسب را برای دیدن این موزه ارزشمند و متفاوت انتخاب کنید . این موزه روزهای دوشنبه تا پنجشنبه هر هفته ساعت 9:30 صبح درهای خود را به روی علاقه‌مندان باز می کند  و تا 4:30 بعدازظهر باز می باشد . فقط توجه داشته باشید که در ساعات مذکور از ساعت 13 الی 14 به مدت یک ساعت کارکنان موزه پول استراحت دارند و خدمات ارائه نمی‌کنند . لازم به ذکر است که موزه پول تفلیس در گرجستان روزهای جمعه ، شنبه و یکشنبه هر هفته تعطیل هست .
موزه ملی
بازدید از برترین موزه‌های گرجستان می‌تواند یکی از برنامه‌های سفر به این کشور باشد چراکه این موزه‌ها کلکسیونی از بهترین‌ها را به نمایش گذاشته‌اند که بسیار جالب و دیدنی است . ازجمله این موزه‌ها می‌توان به موزه ملی در گرجستان اشاره نمود که در ادامه با این مکان فرهنگی و دیدنی بیشتر آشنا می شویم با ما تا انتها همراه باشید .
موزه های گرجستان1
موزه ملی گرجستان در تفلیس از به هم پیوستن چندین موزه و گالری به وجود آمده و هر آنچه از یک موزه انتظار داشته باشید از کتاب‌های قدیمی گرفته تا آثار نفیس چوبی و شیشه‌ای و همچنین ابزارآلات جنگی در آن یافت می‌گردد . موزه ملی گرجستان که از بزرگ‌ترین موزه‌های موجود در این کشور است با گالری‌ها و سالن‌های مختلف سالانه گردشگران زیادی را به‌سوی خود می‌کشاند و آثار نفیس و ارزشمندی از ادوار مختلف را برای آنان به نمایش می‌گذارد . این موزه که از جاذبه‌های گردشگری گرجستان به شمار می‌آید گنجینه‌ای عظیم و با ارزش از دوران قاجاریه و هخامنشی ایران را نیز در خود گنجانده و نقاشی‌های مربوط به هنرمندان ایرانی را در معرض دید عموم قرار داده است .
موزه ملی گرجستان در تفلیس و در خیابان معروف روستاولی واقع‌ شده و با بیش از 3 هزار شی گران‌ بها از برترین موزه‌های گرجستان و جاذبه‌های گردشگری تفلیس محسوب می‌گردد . این موزه غنی در سال 2004 میلادی برای بازدید همگان افتتاح‌شده اما پیشینه تشکیل نخستین گنجینه گرجستان به 190 سال پیش‌ بر می‌گردد . همان‌گونه که بیان شد در این موزه اشیای با ارزشی از دوران هخامنشی تا دوره معاصر وجود دارد که برای علاقه‌مندان به تاریخ این ادوار بسیار جذاب خواهد بود . در طبقه دوم موزه ، سالن بزرگی به نقاشی‌های زیبای هنرمندان ایرانی دوره قاجاریه اختصاص داده‌شده است که بسیار زیبا و جالب‌ توجه هست یکی از مهم‌ترین دلایل وجود این‌ همه آثار ایرانی مربوط به دوره قاجاریه ، این است که بخش وسیعی از کشور گرجستان و شهر تفلیس در این دوران از نواحی شمالی ایران محسوب می‌شد که طی عهدنامه ننگین گلستان ، منطقه قفقاز که شامل بخش وسیعی از گرجستان هم بود از ایران جدا و ضمیمه خاک روسیه شد .
در این موزه به‌عنوان یکی از دیدنی‌های تفلیس ، آثار ارزشمندی چون تابلوهای نقاشی دوره قاجار ، قرآن‌های قدیمی ، تابلوهای نقاشی روی شیشه ، ظروف فلزی با سبک‌های مختلف ، آثار چوبی ، فرش‌ها و پارچه‌های دست‌باف ، قطعه کاشی‌های منقوش به طرح‌های اسلامی ، شمشیر ، سپر کلاه‌خود و ظروف شیشه‌ای و سنگی ساخت ایران وجود دارد که هرساله پذیرای تعداد زیادی بازدیدکننده از کشورهای مختلف جهان است . همچنین در این موزه مجموعه‌های نفیسی از آثار هنر قرون‌وسطی مسیحی ، مجموعه طلا و نقره و جواهرات با ارزش مربوط به سرزمین باستانی کولخیس و همچنین آثار مختلف و گران‌بهایی از هنرمندان اروپای شرقی و غربی ، روسیه و گرجستان به چشم می‌خورند که بر جذابیت آن افزوده‌اند .
یکی از بخشهای جالب این موزه در طبقه همکف قرار دارد . که تاریخ مبارزات مردم گرجستان برای کسب ازادی و استقلال از حکومت کمونیستی در یک قرن اخیر را به نمایش می گزارد . سایت 01 ایران توصیه می کند حتما از این بخش موزه دیدن نمائید .
موزه ملی گرجستان در تفلیس در نزدیکی میدان آزادی این شهر واقع‌ شده و به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی گرجستان مورد بازدید گردشگران بسیاری قرار می‌گیرد . این موزه هرروزه به‌ جز دوشنبه‌ها از ساعت 10 صبح درهای خود را به روی علاقه‌مندان می‌گشاید و تا 6 بعداز ظهر باز است . بزرگسالان برای بازدید از این موزه باید 3 الی 7 لاری و دانش آموزان و بچه‌های مدرسه به ترتیب 1 و 0.5 لاری بپردازند همچنین کودکان زیر 6 سال می‌توانند به‌ طور رایگان وارد موزه ملی گرجی‌ها شوند . اگر بازدیدکنندگان و گردشگران تور گرجستان به‌صورت گروهی به این موزه مراجعه کنند مبلغ ورودی برای ایشان کمتر خواهد بود .

موزه استالین

گرجستان به دلیل نزدیکی به ایران و همچنین داشتن فرهنگ‌های یکسان مورد توجه گردشگران ایرانی قرارگرفته و سالانه تعدادی از هم‌ وطنانمان این کشور را برای سفر خارجی خود برمی‌گزینند . در شهرهای مختلف گرجستان دیدنی‌های متنوعی وجود دارد که برخی از آن‌ها تاریخی بوده و برخی دیگر نیز از جاذبه‌های مدرن به شمار می‌آیند . موزه استالین در گرجستان (Gori Stalin Museum) از معروف‌ترین و شاخص‌ترین دیدنی‌های شهر گوری است که در بخش شمال غربی تفلیس واقع‌ شده است برای آشنایی بیشتر با این موزه با 01 ایران همراه باشید .

موزه استالین در گرجستان 1
موزه های گرجستان

موزه‌های گرجستان ازجمله اماکنی هستند که برخی از گردشگران طی سفری که به این کشور دارند از آن‌ها بازدید می‌کنند تا با گوشه‌ای از تاریخ پررمز و راز گرجستان و یا زندگی شخصیت‌های بزرگ آن آشنا شوند . موزه استالین در گرجستان یکی از موزه‌های این کشور است که به زندگی ژوزف استالین رهبر اتحاد جماهیر شوروی پرداخته است و اشیا باقی‌مانده از این شخص را به نمایش گذاشته است . این موزه به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری گرجستان مورد استقبال قرارگرفته و هر ساله گردشگران بسیاری از کشورهای مختلف چون ایران ، چین ، لهستان ، روسیه و … از این مکان فرهنگی دیدن می‌کنند . با اینکه مردم گرجستان خاطره خوشی از استالین ندارند ولی بازهم خانه این شخص مهم به یک موزه تبدیل‌شده و تمامی وسایل موجود در آن به‌خوبی حفظ و نگهداری شده است .

موزه استالین در گرجستان دارای سه بخش است که در میدان مرکزی شهر گوری واقع‌شده و به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی گرجستان مورد بازدید گردشگران قرارگرفته است . این موزه به‌ طور رسمی در سال 1957 میلادی به ژوزف استالین اختصاص داده شد ولی با سقوط اتحاد جماهیر شوروی و استقلال جنبش گرجستان ، این موزه در 1989 میلادی بسته شد ، ولی بعدها دوباره بازگشایی شد و به یک جاذبه توریستی محبوب تبدیل گشت . استالین زاده شهر گوری است و این شهر در ایالت شیدا کارتری در فاصله 68 کیلومتری شمال غربی تفلیس واقع‌شده است .
با اینکه گوری به‌ عنوان یک شهر صنعتی در گرجستان دارای جاهای دیدنی بسیاری است ولی موزه استالین از شاخص‌ترین وبرترین جاذبه‌های گردشگری گوری است و اکثر گردشگران تور گرجستان شهر گوری را بانام استالین می‌شناسند . استالین درزمانی که مقیم این شهر بود شهرت چندانی نداشت و فقط کارگران و خانواده خودش بود که او را می‌شناختند اما دو دهه بعد شهرت او به اوج رسید . در این خانه آثار زیادی از استالین برجای‌ مانده است که ازجمله این آثار می‌توان به تختی که بر آن می‌خوابید و یک حوله بیدخورده و وسایل شخصی و لباس‌های نظامی او به همراه پوتین‌هایش اشاره نمود . این موزه کلیه فعالیت‌های استالین را ازجمله نامه‌نگاری‌ها و عکس‌ها و … را در معرض عموم قرار داده است . موزه استالین گرجستان هر روزه از 10 صبح تا 6 بعدازظهر پذیرای مراجعه‌کنندگان هست .
راهنمای اقامت ،تحصیل ،سفر و زندگی در دیگر کشورها 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است