میدان آزادی ایروان، ارمنستان

کشور ارمنستان مجموعه‌ای از شگفتی‌ها و زیبایی‌ها را به گردشگران هدیه می‌کند و سالانه پذیرای سیل عظیمی از گردشگران در قالب تور ارمنستان است. اگر به ایروان سفر کرده باشید ممکن است نام میدان آزادی (Freedom Square) به گوشتان خورده باشد.

میدان آزادی ایروان، ارمنستان

می توان از میدان آزادی به عنوان اصلی ترین میدان برای صف آرایی های عمومی در پایتخت ارمنستان نام برد ، یکی از جاذبه های بی نظیر ایروان که دقیقا در خروجی خانه اپرا به چشم می خورد.

امروزه یک پیاده رو بی انتها با گزینه های خرید متنوع در این میدان یافت می شود.

میدان آزادی ارمنستان

در این میدان چهار خیابان به نام‌های خیابان سایات نووا، خیابان ماشتوس، خیابان تریان و خیابان تومانیان را می‌بینید که با گشت‌وگذار در آن یک روز شادی را در کنار همراهانتان سپری می‌کنید.

در میدان آزادی ایروان مجسمه‌ی دو تن از هنرمندان ارمنستان به نام‌های هوهانس توامنیان و الکساندر اسپندیریان نصب شده است. این میدان محل اجتماعات مردم ارمنستان است و حدود 50000 هزار نفر گنجایش دارد.

جاذبه های میدان آزادی

میدان آزادی تا قبل از سال 1991 به میدان اپرا و میدان تئاتر معروف بود. بخشی از مجموعه تئاتر اپرای ایروان در قسمت شمالی میدان واقع شده است.

بخش غربی آن نیز به پارک بزرگی منتهی می‌شود که در کافه‌های اطراف آن می‌توانید استراحت کرده و لحظات خاطره‌انگیزی را در کنار خانواده و دوستان خود سپری کنید.

میدان آزادی ایروان

دریاچه سوان نیز با چشم‌اندازی فوق‌العاده در سمت شرق میدان آزادی ایروان قرار دارد. این میدان یکی از دو میدان اصلی در مرکز ایروان محسوب می‌شود. در حال حاضر میدان آزادی یک مرکز خرید دارد که می‌توانید بخشی از وقت خود را به خرید در آن بگذرانید.

میدان آزادی ایروان 1 1

حوضچه‌ای در وسط میدان قرار دارد که چشم‌اندازی زیبا ایجاد کرده است. با قدم زدن در میدان آزادی ایروان با فرهنگ مردم مهمان‌نواز و مهربان ایروان آشنا می‌شوید.

سالن اپرا ایروان

از دیگر جاذبه های این میدان می توان به پیانو، ساکسیفون و گیتار غول پیکرش اشاره کرد.

در فصل زمستان حوضچه مرکزی آن یخ می زند و به یک پیست پاتیناژ تبدیل می شود. در این میدان تعداد زیادی کافه و فروشگاه همراه با یک پارکینگ زیرزمینی پهناور یافت می شود.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است