اجاره خانه در هند

اجاره خانه در هند
همونطور که میدونید کشور هند یکی از ارزونترین کشورها برای زندگی است که باعث شده که تعداد زیادی از ایرانیان جهت ادامه تحصیل برای این کشور اقدام کنند.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با  اجاره خانه در هند آشنا بشیم .

هزینه اجاره خانه در هند

مقدار هزینه جهت اجاره خانه به عوامل زیادی بستگی داره. ولی عموما اجاره یک دستگاه آپارتمان دو خوابه در نقاط مختلف شهر از حدود 7000 روپیه (توضیح: هر روپیه در شرایط کنونی تقریبا برابر با هفتاد تومان است) در ماه شروع میشه تا قیمتهای خیلی خیلی نجومی. البته مسلما خانه هایی با اجاره پایین تر هم پیدا میشه ولی زندگی در این خونه ها برای ما ایرانیها امکان پذیر نیست. میشه گفت پولی که می توانید با اون یک دستگاه آپارتمان دو خوابه مناسب (از لحاظ امکانات، سال ساخت، وضعیت در و دیوار، منطقه)  پیدا کنید در حدود 9000 روپیه هست، ولی همونطور که گفتم شاید بتونید خونه ای با اجاره پایین تر هم پیدا کنید.
نکته: یکی از عواملی که تاثیر زیادی در هزینه اجاره خونه داره اینه که مجرد باشید یا متاهل و یا اینکه در صورت مجرد بودن می توانید یه همخونه مناسب پیدا کنید یا نه. در صورتیکه یه همخونه مناسب پیدا کنید مطمئنا می توانید با پول کمتر، خونه بهتری رو اجاره کنید.
نکته: بنا به تجربه شخصی خودم و دوستان، نباید در اجاره خونه خیلی اقتصادی عمل کرد و باید بیشتر به منطقه و شرایط خونه توجه کرد بعد به قیمت. یعنی اینکه شاید مجبور باشید که در هر ماه مثلا هزار روپیه بیشتر کرایه بدید، ولی سعی کنید که خونه ای رو انتخاب کنید که از لحاظ بهداشتی و آرامش بهتر باشه.

اجاره خانه در هند

وسایل منزل

مبل بامبو : 7 تا 9 هزار روپیه

تلوزیون معمولی : 6 تا 9 هزار روپیه

یخچال فریزر :  دو در  ( دو طبقه سامسونگ ) 14 هزار روپیه سایر مارک ها 13تا 16 هزار روپیه

تخت خواب : دو نفره 4 تا 6 هزار روپیه  . یک نفره ۱ تا 4 هزار روپیه

اجاق گاز  سه شعله رو میزی : 2 هزار روپیه به بالا

سیلندر گاز 17 کیلویی : بین 1000 تا 2000روپیه  بسته به حجم و شرکت گاز

جاروبرقی 1200 وات کوچک : 2 تا 3 هزار روپیه

ماشین لباس شویی : نیمه اتوماتیک  7تا 9 هزار روپیه . اتوماتیک 10 تا ۱۵ هزار روپیه

فرش : ماشینی 6 متری 3 تا  4 هزار روپیه

تشک : معمولی 500 تا 800 روپیه

پرده :  هر  عدد استاندارد پنجره های هند 200 تا 500 روپیه

اجاره خانه در هند

طریقه پیدا کردن خانه و بستن قرارداد

برای پیدا کردن خونه باید خودتون زحمت بکشید و توی اون منطقه ای که مورد نظرتون هست از جلوی در این خانه ها رد بشید هر کدوم که خانه خالی داشته باشند یک مقوا جلوی در خانه آویزان کردند که وی آن نوشته  TO-LET  و معمولا یک شماره تلفن هم زیرش نوشته شده و شما می تونید از نگهبان ان خانه  در مورد کرایه هم  بپرسید و همون موقع هم برید و خانه رو هم ببینید. اینجا اکثر خانه هایی که بصورت آپارتمان هستند و چند واحد هستند یک نفر به عنوان سرایدار اونجا هست که کار نظافت .پرداخت قبض برق .تعمیرات جزئی و گاهی اتو کردن لباس  (البته برای اتو کردن لباس ازتون هزینه می گیرند.)را انجام می دهد
روش دوم اینه که معمولا توی خیابان و ایستگاه اتوبوس ویا نزدیک دانشگاه هم همین جمله TO-LET را روی یک کاغذ می نویسند و می چسبونند به در و دیوار که البته در اکثر موارد اینها در اصل صاحب خانه نیستند بلکه” دلال “هستند یا همون” بروکر”.که اینها معمولا توی این خیابان ها بالا پایین می رند و هر جا خانه خالی دیدند شماره و آدرس آن را در یک دفترچه یادداشت می کنند.و وقتی شما یه اونها زنگ می زنید دقیقا مانند بنگاههای خودمون عمل می کنند و نصف اجاره خانه را به عنوان کار مزد ازتون می گیرند که البته توی شهرهای مختلف فرق می کند و مثلا در میسور یک ماه اجاره را ازتون می گیرند. ولی صاحبخانه مبلغی پرداخت نمی کند.
بعد از اینکه شما و صاحبخانه به توافق رسیدید می توانید قرارداد بنویسید.البته این را هم بگم که اینجا قرارداد خانه ۱۱ ماه است و ۲ ماه از اجاره را به عنوان پیش ازتون می کیرند که در پایان قرارداد  بهتون بر می گردونند.البته این هم بستگی به شهر داره.
ولی نکته جالب اینجاست که شما برای قرارداد بستن اصلا لازم نیست جای خاصی برید چون خیلی راحت می رید بانک و یک کاغذ مخصوص قرارداد که بالاش هم مهر مخصوص داره و قیمتش هم ۲۰روپیه است (که البته شنیدم که با توجه به مبلغ قرارداد این قیمت متفاوت است) و در اصل این مبلغ مالیات پرداختی شما بابت آن قراردادهست.می خرید.و میدید به یک ماشین نویس تا براتون تایپ کنه آنوقت خودتون و صاحبخانه امضا می کنید  .به همین راحتی.
دوستانی که حسابداری خوندند و در کارهای مالی هستند .چیز جالب در نحوه اخذ مالیات در این کشور است در خصوص شرکت ها و قراردادهای پیمان کاری هنوز اطلاعی ندارم ولی در خصوص مالیات عمومی معمولا اینجا مالیات را در هنگام استفاده از کالا یا خدمات پرداخت می کنید و مثل کشور خودمون اول خدمات ارائه نمیشه و بعد در به در به دنبال کسی که باید مالیات پرداخت کنه بگردند.شما اینجا وقتی موبایل شارژ می کنید مثلا ۱۲۰ روپیه شارژ می کنید مالیات به صورت اتوماتیک از آن کم می شه و مثلا مبلغ ۱۱۰ روپیه اعتبار موبایلتون افزایش پیدا می کنه.
“راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است