خور دبی یک خور آب شور است که در دبی، امارات متحده ی عربی واقع شده است و به منطقه ی حفاظت شده ی رأس الخور ختم می شود. منابع می گویند که این خور از خشکی، تا العین ادامه دارد، و این که رومیان باستان به آن رودخانه ی زارا می گفته اند. از لحاظ تاریخی این خور شهر را به دو بخش تقسیم می کند: دیره و بر دبی . در بر دبی بود که اعضای قبیله ی بنی یاس در قرن نوزدهم برای اولین بار در آن جا سکونت کردند و سلسله ی آل مکتوم را در این شهر بنا نهادند.

 

 

خور دبی 1

 

 

تاریخچه خور دبی

اگر بخواهیم از نظر تاریخی خور را بررسی کنیم، باید گفت که این خود شهر را به دو قسمت دیره و دبی تقسیم می کند. در قرن نوزدهم، اعضای قبیله بنی یاس برای اولین بار به عنوان اولین ساکنان، در آن سکونت کرده و سلسله آل مکتوم را در دبی در این منطقه بنا کردند. در اوایل قرن بیستم بود که خور آن زمان برای ترابری در اعاد بزرگ نبود، به همین خاطر به یک بندر کوچکی که پذیرای داووهای هند و آفریقای شمالی می آمدند تبدیل شد. این خور، نقش بسیار مهمی در تجارت این شهر داشته و البته تنها بندرگاه دبی است. یکی از مهم ترین عامل پیشرفت اقتصاد دبی، صنعت شکار صدف از این خور در سال 1930 بود. البته این صنعت تا قبل از اختراع مزرعه مروارید بسیار رونق داشت.

خور دبی 3

صنعت ماهیگری در خور دبی

بعد از شکار صدف، یکی دیگر از مهم ترین صنعت های این خور، ماهیگیری بود. خور آب های گرم و کم عمقی داشته، به همین خاطر انواع موجودات دریایی را در خود دارد. داووهایی که از هند و آفریقا برای کار ماهیگیری استفاده می شدند، در ساحل خور ساخته می شدند. دلیل اهمیت بیش از حد این خور برای فعالیت های تجاری، امکان پذیرفتن کشتی های بزرگ تر، تسهیل امر بارگیری و تخلیه بار بود.

خور دبی 2

زندگی شبانه

با غروب خورشید و تاریک شدن هوا، خور دبی و مناطق اطرافش به فضایی سرزنده و پرجنب و جوش تبدیل می شوند. برای کسانی که اهل تفریحات شبانه باشند تفریحات متعددی در این منطقه وجود دارند که مناسب خانواده ها هم هستند. رستوران ها، کافه ها، فروشگاه ها و غرفه های سیار و بازارهای شبانه و … شب هایی سرزنده و پرجنب و جوش در این منطقه از دبی به وجود می آورند.

 

 

خور دبی 5

 

 

هتل های خور

خور دبی به عنوان یکی از قدیمی ترین مناطق دبی مملو از هتل و اقامتگاه است. از هتل های ۵ ستاره و لوکس گرفته تا هتل ها و اقامتگاه های ارزان قیمت در این منطقه وجود دارند و هرکس با هر بودجه ای را راضی می کنند. برای مسافرانی که به دنبال اقامتی لوکس و مجلل هستند هتل پارک حیات، رافلز، لو مریدین فروی، Copthorne و جمیرا کریکساید اشاره کرد. همچنین برای کسانی که به دنبال هتل هایی با قیمتی ارزان تر هستند هم می توان به هتل های سیتی مکس البرشا، دیزرت پالم، ایبیس و جونارد اشاره کرد.

 

 

خور دبی 4

 

 

دسترسی های نزدیک به خور دبی

خور یک منطقه حفاظت شده در راس الخور، در چهارده کیلومتری خلیج فارس است. در این خور حمل و نقل بین قسمت های شرقی و غربی دبی با نوعی قایق عربی به نام عبره، به صورت سنتی در حال انجام است. خور دبی با چهار پل آل قرهود، آل مکتوم، پل شناور و گذرگاه خلیج تجاری و همینطور یک تونل، قسمت های شرقی و غربی دبی را به هم وصل می کند.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است