موزه عجمان امارات

موزه عجمان یکی از دیدنیهای مهم این شهر است. در این موزه، مدلهای زنده، نماهای زندگی روزمره مردم قدیم امارات را به تصویر میکشند و همچنین آثارهای اکتشاف شده و سنگ نبشتهها ، ظرفهای سفالی در موزه به معرض نمایش گذاشته شده است. تصویری از خانهٔ حاکم پیشین ، هدایای یادبودی، مدالها و همچنین مخطوطات تاریخی در موزه محفوظ است. گوشهای از موزه نیز به داروهای سنتی قدیمی اختصاص داده شده است.

 

موزه عجمان 4

 

 

این موزه بخشی از امارت معروف عجمان است که در واقع زیر مجموعه ای از این امارت محسوب می شود. تعداد گردشگران سالیانه ی این موزه را نمی توان شمرد! و این یعنی موزه حرف هایی برای گفتن دارد. بازدید کنندگان ساکنان داخلی و خارجی امارات هستند.

قلعه‌ی عجمان که امروزه به عنوان موزه از آن استفاده می‌شود، در قرن هجدهم و به عنوان قلعه‌ای دفاعی برای حفاظت از شهر ساخته شد و بعدها نیز تا سال ۱۹۷۸ مقر اصلی پلیس شهر محسوب می‌شد. اما در سال‌های اخیر به علت قدمت تاریخی خود، به موزه‌ای تاریخی بدل شده است.

 

 

موزه عجمان 3

 

 

تاریخچه موزه عجمان

این موزه در مرکز شهر عجمان در امارات واقع شده که محل دایر شدن آن قلعه معروفی به نام قلعه الحصن است. این بنای بسیار با عظت در سال ۱۷۷۵ میلادی ساخته شده است و از همان موقع مورد استقبال هنر دوستان و تاریخ دوستان بوده است. البته موزه ی موجود در قلعه مدت ها بعد ساخته شده که سال تاسیس آن را ۱۹۸۷ میلادی دانسته اند. حدود ۴ سال پس از ساخت آن مقامات دولتی این محل موزه را در سال ۱۹۹۱ افتتاح کرده اند.

 

 

موزه عجمان 2

 

 

برای لیست کردن دیدنی های عجمان قطعا اول از هر چیز نام این موزه نوشته می شود و این یعنی توریست های عجمان در امارات باید حتما آن جا را ببینند.

این موزه متفاوت است چرا که در آن به طور کاملا لایو و زنده سبک زندگی مردم قدیم در این منطقه و به طور کلی امارات را به تصویر کشیده اند. بسیاری از آثار قدیمی و سنگ نوشته ها هم در این موزه برای دیدن قرار داده اند این آثار تاریخی از کوه های مهمی مثل مصفوت وو مزیرع اورده شده اند.

 

 

موزه عجمان 5

 

 

ظروف سفالی زیادی هم برای نمایش قرار داده اند.

تصاویری از خانه حکمای پیشین، هدایای یادبودی به آن ها مدال ها و خطوط و صحیفه های تاریخی زیادی برای دیدن قرار داده اند.
این موزه محل دارو شناسی جالبی هم هست چرا که در قسمتی از موزه دارو های سنتی بسیاری برای نمایش قرار داده اند که می توان از افراد مرتبط خواص و محل تهیه آن ها را پرسید و برای مصرف خریداری کرد.

 

 

موزه عجمان 1

 

 

ساعات بازدید: 

در دو نوبت از روز: از 9 صبح الی 13 و 16 الی 19 عصر. جمعه ها فقط نوبت دوم باز است.
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است