دانستنیهای ایالت آریزونا امریکا

دانستنیهای ایالت آریزونا امریکا
بیشتر از سه ساعت و نیم طول می‌کشد تا با ماشین از سدونا به توسان برسید. بنابراین اگر قصد شما دیدن شب شکوفه در چول توهونو باشد کاملا ارزش وقت گذاشتن را دارد. پارک توسان بزرگ‌ترین مجموعه‌ی گل شب شکوفه‌ی cereus (نوعی کاکتوس) در ایالات متحده محسوب می‌شود. نام دیگر این گل ملکه‌ی شب است. اغلب این گل‌ها در یک شب بین اواسط ماه می تا اواسط ماه جولای شکوفه می‌دهند. توقف‌گاه جادویی، مجموعه‌ای چشمگیر در دل دره‌ی بوینتون، دارای مسیر پیاده روی‌ است که شما را به سمت صخره‌های قرمز هدایت می‌کند. ابتدا برای دیدن طلوع خورشید، به سمت صخره‌های kachina woman معروف به نگهبان دره‌ی بوینتون بروید. برای تماشای منظره‌ی بی نظیر  دره و جنگل ملی کوکونینو(coconino) ، دنبال بالن هوای گرم در دوردست‌ها بگردید. محیط اطراف kachina دارای جریانی از انرژی است که گفته می‌شود اثر نشاط بخشی دارد. لذت پیاده روی خود را با میل کردن نوعی غذای ایتالیایی به نام فریتاتا و نوعی اسموتی، در کافه‌ی چشمه‌ی آب گرم می‌آمو(miiamo)  تکمیل کنید. اکنون برای کسب تجربه‌ای کاملا متفاوت، با ماشین به سمت دره‌ی oak creek (نهر بلوط) که به عنوان نمونه‌ی کوچک‌تر دره‌ی بوینتون(boynton)  از آن توصیف می‌شود بروید و در مسافر‌خانه‌ای با اتاق‌هایی گرم و نرم به سبک بومیان آمریکایی شب را سر ببرید.

دانستنیهای ایالت آریزونا امریکا

خوراکی و نوشیدنی مخصوص این ناحیه چیست؟
گلابی خاردار (pickly pear cactus ) نوعی گلابی به شکل کاکتوس است که بخش میوه‌ای آن‌را tuna و بخش برگ مانند آن‌را paddles می‌نامند و غذای عمده‌ی بومی محسوب می‌شود. کاکتوس سرخ شده (بدون خار، پیچیده شده در نان و طبخ شده) به همراه گلابی خاردار آغشته به سس مخصوص را نیز امتحان کنید. از تکه‌های میوه‌‌ شیرین گلابی خاردار، برای تهیه مربا، ژله، دسر، کوکتل، بستنی و غذا‌های بیشتری هم استفاده می‌شود. زیر نور ستاره‌ها روی ایوان بنشینید و نوشیدنی مخصوصی به نام موجیتوی بیابانی(نوشیدنی مخلوط با گلابی خاردار) یا مارگاریتای مخصوص این میوه را نوش جان کنید.

گلابی خاردار

سوغاتی این منطقه چیست؟
اجناس موجود در مراکز خریدِ هدیه و سوغاتی در سدونا شامل کاشی و سرامیک تزیینی و دست ساز، بافته‌های سنتی، شیشه‌های تزیینی، جواهرات مخصوص محلی، مجسمه، نقاشی‌های شنی ناواجو و صنایع دستی و هنریِ روستایی با نام ِلاکه پاکه است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است