راهنمای خرید آب سردکن

امروزه در اکثر ادارات، شرکت‌ها، بانک‌ها یا اماکن عمومی مانند فرودگاه و فروشگاه‌ها، آب سردکن وجود دارد. حتی به همت شهرداری‌ها و کسبه محلات مختلف آبسردکن‌های شهری در خیابان‌ها نصب ‌شده‌اند. آبسردکن‌ها در انواع مختلف و متناسب با نیاز مصرف‌کننده‌ها ساخته می‌شوند. درسال‌های گذشته آبسردکن‌های بدنه استیل مرسوم بودند و ظاهر جذابی برای استفاده در محل زندگی یا کار نداشتند. در ضمن همان طور که از نامشان پیداست آب را تنها سرد می‌کردند. اما امروزه با تغییر نیاز مصرف‌کننده، دستگاه‌های آبسردکن باقابلیت گرم کردن یا جوش آوردن آب نیز تولید شده‌اند که بسیار محبوب هستند.

در این راهنمای خرید به بررسی مدل‌های متنوع و مختلف آب ‌سردکن‌های جدید می‌پردازیم و با مشخصات قابل‌توجه آن‌ها آشنا می‌شویم. لازم به یادآوری است که در این راهنمای خرید منظور از آب سردکن ، تمام دستگاه‌هایی است که قابلیت سرد کردن آب را حتماً داشته باشند و ممکن است قابلیت دیگری مانند گرم کردن آب را هم ارائه دهند.

آبسردکن‌ها ازنظر ابعاد در دو مدل ایستاده و رومیزی ساخته می‌شوند. انواع رومیزی ارتفاع کمی‌دارند و فضای کمی اشغال می‌کنند. گرچه محدودیت‌هایی دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهد شد. آبسردکن‌های ایستاده به اشکال مختلف ساخته می‌شوند و به دلیل فضای زیاد، امکان ارائه قابلیت‌های متنوعی دارند.

راهنمای خرید آب سردکن

آب سردکن و جوش کن های مخزن دار:

ورودی آب این مدل آب سردکن توسط مخزن بیرونی تامین می شود که هر بار پس از خالی شدن کاربر باید آن را مجددا پر کند. این مخزن ها در سه مدل عرضه می شود. مخزن های ساده 20 لیتری همراه آبسردکن که از ضخامت و گراماژ بالاتری برخوردار بوده و میتوان بیشتر از یک سال از آن استفاده نمود و آب از هر منبعی را میتوان در آن پر کرده و روی آبسردکن قرار داد. دوم مخزن های فیلتردار که قابلیت تصفیه آب را داشته و همچنین پس از هر بار خالی شدن دیگر نیازی به برداشتن مخزن برای پر کردن آن نیست بلکه از درب بالای آن می توان آب اضافه نمود، این مخزن ها به هر آبسردکن و جوش کن مخزن داری قابل نصب هستند به شرطی که قبلا درپوش مخصوص مخزن ساده را از روی آبسردکن برداشته باشیم و در ظرفیت های مختلف 12 ، 15 و 20 لیتری می باشند. سوم مخزن های یکبار مصرف که برای فروش آب معدنی 20 لیتری در مغازه ها استفاده میشوند و از ضخامت و گراماژ کمتری نسبت به نوع اول مخزن ها برخوردارند، خروجی این مخزن ها طوری طراحی شده که مصرف کننده میتواند آن را مستقیما بر روی آبسرد کن گذاشته و آب آن را استفاده کند. آبسردکن و جوش کن های مخزن دار برای مکانهایی که شیر آب نداشته یا امکان اتصال شیر آب را ندارند مناسب بوده و همچنین قیمت پایین تری نسبت به اتصال مستقیم ها دارند. این آبسردکن های دو منظوره دارای سه طرح هستند:

آب سردکن دو منظوره طرح رومیزی  | آب سردکن دو منظوره طرح ایستاده | آب سردکن دو منظوره طرح یخچالدار

آب سردکن دو منظوره مدل رومیزی جای کمتری اشغال کرده واین مدل آب سردکن قیمت پایین تری دارد.آبسردکن دو منظوره مدل ایستاده کمی گرانتر اما نیازی به گذاشتن روی میز یا کابینت ندارند . آبسردکن دو منظوره مدل های یخچالدار برای کسانی که نیاز به یک یخچال در حد 2 فوت برای نگهداری مواد غذایی دارند مناسب است، این یخچال کوچک در قسمت پاین آبسردکن دو منظوره قرار دارد.

راهنمای خرید آب سردکن

آبسردکن و جوش کن های اتصال مستقیم:

برای کسانی که نمی خواهند دائما مخزن آب سردکن را پر کنند و یا دوست دارند تصفیه آب دقیقتری روی آبسردکن شان نصب باشد مناسب است. این آبسردکن ها توسط شلنگ باریکی به قطر “1.4 هم قطر شلنگ کولر آبی به شیر آب وصل می شوند و مهم نیست که شیر آب در چه فاصله ای از آبسردکن قرار داشته باشد. همچنین چون فیلترهای تصفیه آب دقیقتر که روزنه های کوچکتری دارند جهت تصفیه آب نیاز به فشار آب ورودی بیشتری دارند فقط در این مدل آبسردکن ها که مستقیما به شیر آب وصل میشود قابل استفاده هستند چون فشار آب مخزن ها بسیار کمتر از شیر آب لوله کشی است. پس کسانی که تصفیه دقیقتری بخواهند میتوانند از این مدل آبسردکن ها استفاده کنندآبسردکن های اتصال مستقیم قیمت بالاتری نسبت به مخزن دار ها دارند و بدلیل قیمت بالاترشان امکان طراحی های زیباتر و تعبیه امکانات مختلف در آنها مانند قفل کودک، خروجی پساب، ظرفیت تولیدی بالا، سیستم برقی با مصرف کم و گاها نمایشگر در آنها بیشتر است.

آبسردکن‌های منبع بالا

در آبسردکن‌های منبع بالا، همان‌طور که از نامشان پیداست، منبع یا دبه آب در بالای دستگاه قرار می‌گیرد. این محصولات طوری طراحی‌شده‌اند که منبع‌ها با شکل‌های مختلف روی آن‌ها نصب شوند. امکان استفاده از منبع‌های ساده و منبع‌های فیلتردار وجود دارد. ازآن‌جا که تهیه منبع آب از هر مدلی که باشد بر عهده خریدار است، صاحب آب سردکن با تنوع زیادی از منبع‌های آب در اشکال، حجم و کارآیی مواجه خواهد بود. معمولاً تولیدکنندگان آبسردکن، یک منبع آب ساده همراه دستگاه ارسال می‌کنند ولی بین تمام شرکت‌های تولید یا عرضه‌کننده این دسته محصولات عمومیت ندارد. آبسردکن‌های منبع بالا در انواع ایستاده و رومیزی تولید می‌شوند.

آبسردکن‌های ایستاده سه زیرگروه هم دارند، آن‌هایی که قسمت زیرین دیواره‌ای بیش نیست، گروهی دیگر در قسمت زیرین دارای کابین یا یک فضای خالی با در هستند و درنهایت گروهی که در قسمت زیرین دارای یخچالی کوچک هستند که درواقع محفظه‌ای برای خنک کردن نوشیدنی‌های بسته‌بندی‌شده یا مواد غذایی در حجم کوچک است.

راهنمای خرید آب سردکن

آبسردکن‌های منبع پایین

در این گروه دبه‌های آب در قسمت زیرین دستگاه جای می‌گیرند و آب به‌وسیله پمپ داخلی مکیده می‌شود. مزیت تولید این سری محصولات در زیبایی، در معرض نور نبودن دبه آب و نیز تعویض و پرکردن راحت‌تر منبع آب است. نبود منبع و تجهیزات اضافه روی دستگاه امکان جایگیری آبسردکن در دکور، کابینت و … را فراهم می‌کند ولی در قسمت زیرین دیگر فضایی باقی نمی‌ماند.

آبسردکن‌های منبع پایین تنها به‌صورت ایستاده ساخته می‌شوند و نمی‌توانند به‌صورت رومیزی ارائه شوند.

آب سردکن

آبسردکن‌های متصل به آب شهری

دسته آخر آب سردکن آن‌هایی هستند که هیچ منبع آبی ندارند و به‌صورت مستقیم به یک شیر آب شهری متصل می‌شوند. مزیت اصلی آن‌ها عدم نیاز به پرکردن مخزن یا خرید دبه آب است. البته استفاده از چنین دستگاه‌هایی فقط در مکان‌هایی ممکن است که دسترسی به شیر آب وجود دارد. آب‌ سردکن‌های متصل به آب شهری در ابعاد مختلف و به‌صورت ایستاده یا رومیزی ساخته می‌شوند و در قسمت زیرین انواع ایستاده ممکن است کابین یا یخچال هم وجود داشته باشد.

جنس مخزن و بدنه دستگاه

جنس مخزن دستگاه های آب سردکن معمولا از استیل ضدزنگ ساخته می شود تا دوام و کیفیت بالاتری داشته باشد ولی جنس بدنه دستگاه در انواع استیل ، آلومینیوم ، پلاستیک فشرده و دیگر مواد اینچنینی ساخته می شود.
حتما بایستی دقت کنید که طراحی بدنه بگونه ای باشد که لبه های آن کاملا نرم و جنس آن مقاوم باشد تا در اثر برخوردهای جانبی و جابجایی های اتفاقی ، آسیبی نبیند.
علاوه بر طراحی ایمن و مقاوم ، شکل ظاهری آب سردکن بسیار حائز اهمیت است. طراحی ارگونومی دستگاه باعث می شود تا راحتی بیشتری حین استفاده از آن داشته باشید.

راهنمای خرید آب سردکن رومیزی

بطور مثال فاصله شیرها از یکدیگر ، ارتفاع محل لیوان ، اندازه شیرها ، نپاشیدن آب به سمت خارج و مواردی از این دست ، فاکتورهایی است که در اصول ارگونومی دستگاه باید رعایت شود. توصیه می شود در هنگام خرید به این موارد توجه داشته باشید.
برخی از آبسردکن ها به شکلی ساخته شده اند که لیوان را باید در محل مخصوص گذاشت و دکمه آب را فشار داده تا لیوان پر شود. برخی دیگر بگونه ای هستند که با وارد کردن لیوان و نگه داشتن آن زیر شیر ، پر می شود. مزیت خاصی در این دو نوع طراحی وجد ندارد و افراد بنا به سلیقه هایشان ، انتخاب می کنند.

تنها نکته ای که در این بین وجود دارد این است که به سطح آبریز دستگاه دقت کنید. آبریز برخی دستگاه ها را می توان مسقیماً به لوله خروجی فاضلاب وصل کرد ولی مدل های رومیزی از این قابلیت بی بهره اند و مخزن آبریز آنها را باید بطور دستی خالی کرد.

آب شهری منازل و اماکن از کیفیت خوبی برخودار است اما به این معنی نیست که مخزن دستگاه برای همیشه بدون جرم و رسوب باقی خواهد ماند.

بدون شک هدف از خرید دستگاه آب سردکن ، داشتن آبی گوارا و سالم است . پس به یاد داشته باشید که نظافت دستگاه فراموش نشود. این موضوع تا اندازه زیادی به شکل و طراحی ظاهری دستگاه نیز مربوط می شود زیرا اگر دستگاه زاویه های غیرقابل دسترس داشته باشد ، تمیز کردن آن با سختی همراه خواهد بود.

برخی از دستگاه های مدرن ، مجهز به فیلتر های تصفیه آب هستند. البته قیمت اینگونه دستگاه ها به نسبت سایرین بالاتر است ولی در عوض، کیفیت آب خروجی را تا حد نسبتاً بالاتری تضمین می کنند.

نکته ای که آخر باید یادآور شد مربوط به ضمانتنامه و خدمات پس از فروش آب سرد کن است. پیش تر دز مورد اهمیت ضمانتنامه و مراکز خدمات پس از فروش صحبت کردیم. علاوه بر آن برچسب مصرف انرژی با نیز از یاد نبرید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است