اقامت در امارات متحده عربی

اقامت در امارات متحده عربی
امروزه افراد برای مهاجرت توجه زیادی به کشور امارات متحده عربی به خصوص شهر دبی آن می کنند که دلایل بسیاری دارد که میتوان به چند مورد آن اشاره کرد.به عنوان مثال،سطح بالای درآمد، زندگی، امکانات رفاهی در حد استاندارد های اروپا و آمریکا، امنیت بالای این کشور که نزدیک به صفر است، آزادی اجتماعی و امنیت شغلی، امکانات بانکی با بهره های بسیار ناچیز و باز پرداخت بلند مدت، سطح بالای تحصیلات و دسترسی به معتبرترین دانشگاه های دنیا.
در دبی و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس، بر خلاف سایر کشورهای دنیا ویزا توسط اداره مهاجرت و وزارت کار صادر می شود و نه توسط سفارت خانه های امارات در دنیا. نیاز به ویزای دبی برای ملیت های مختلف، تفاوت بسیاری دارد و قوانین مربوط به آن بدون اطلاع قبلی تغییر می کنند. لذا قبل از سفر حتما اطلاعات لازم را کسب نمایید و نسبت به تهیه ویزا اقدام نمایید. تمامی مسافران به جز افراد ساکن کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (بحرین، کویت، قطر، عمان و عربستان سعودی) می بایست ویزا تهیه نمایند. در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید . تا با قوانین اقامتی کشور امارات آشنا شوید .

ویزا امارات
برای صدور ویزا به هر علتی مثل تجارت، سیاحت و غیره، شخص، شرکت و یا سازمانی در دبی می بایست ضمانت تقاضا کننده ویزا را به عهده بگیرد و بدین ترتیب عملا و قانونا مسئول مسافر شناخته می شوند و باید مسافر را در تاریخ مقرر از کشور خارج کنند. این مسئول در امارات به نام “کفیل” معروف است. لذا برای صدور ویزا یک کفیل لازم است که واجد شرایط کفالت باشد. کفیل در دو صورت می تواند برای مسافر ویزا درخواست نماید. اول اینکه از نزدیکان مسافر باشد که در این صورت باید فرم نسبیت از سفارت مربوطه دریافت کند و یا رابطه تجاری داشته باشد. در روش دوم بر اساس رابطه های کاری و تجاری، سازمانهای دولتی و شرکتهای خصوصی می توانند برای مسافر خود درخواست ویزا نمایند. لازم به یادآوری است که ویزاهای توریستی و یا زیارتی توسط خطوط هوایی، هتل ها و یا آژانس های مسافرتی درخواست می شود (به همین علت آژانسهای مسافرتی از کلیه مسافرین دوبی خود ضمانت اخذ می نمایند)
انواع ویزا
ویزای موقت
•  ویزای دائم
ویزای موقت خود به سه نوع تقسیم می شود: 1- ویزای ترانزیت 2- ویزای توریستی

1- ویزای ترانزیت: مدت این ویزا 14 روز است و روز ورود و خروج محاسبه نمی شود. این ویزا اط طرف اداره مهاجرت دبی صادر می شود و غیر قابل تمدید است.
2- ویزای توریستی: این ویزا یک ماهه می باشد و امکان تجدید زمان آن وجود ندارد. این ویزا به ایرانیان و شهروندان 33 کشور ذکر شده در قسمت ویزای زیارتی تعلق نمی گیرد.

از صدور ویزا برای زنان مجرد زیر 30 سال معمولا جلوگیری می شود مگر اینکه همراه پدر و یا همسر خود قصد سفر داشته باشند.
صدور ویزا برای افراد بالای 55 سال نیز بسیار مشکل می باشد.
در صورت عدم ترک کشور در تاریخ مقرر، در فرودگاه دبی یک جریمه 100 درهمی به ازاء هر روز تاخیر از مسافر اخذ می شود.
در صورتی که قصد ورود به کشور امارات از طریق فرودگاه شهری غیر از دبی (ابوظبی، شارجه و ..) را دارید، می بایست ویزای ورود به همان شهر را تقاضا نمایید.

شراکت

 شامل 10.000درهم دیپوزیت
و 20.000 درهم هزینه های جانبی که جمعا 30.000
درهم امارات میباشد. قابل ذکر است که در طول 3 سال فوق هیچ هزینه ای از بابت تمدید از فرد اخذ نخواهد شد و تمامی هزینه ها بر عهده ما می باشد.

ثبت شرکت

شرکت با 300.000 درهم سرمایه برای حداقل 2 نفر
40.000 درهم جهت هزینه های ثبت شرکت و 6.000
درهم نیز جهت اخذ اقامت که جمعا 46.000درهم
را شامل می شود. ضمنا هر نفر از شرکا باید مبلغ 10.000 درهم بعنوان دیپوزیت نزد بانک اماراتی قراردهد که این مبلغ مربوط به اخذ اقامت بوده و در پایان مدت اقامت 3 ساله در صورت عدم تمایل به تمدید اقامت به فرد استرداد خواهد شد.

در هر 2 شکل فوق کل زمان مورد انتظار کمتر از 15 روز
خواهد بود . اخذ ویزای 3 ساله اقامت در دبی با اجازه کار در این کشور می باشد.
هزینه هر نفر از اعزای خانواده نیز 2.000 درهم می باشد.
که پس از اخذ ویزای متقاضی میتوان در 1 روز برای تمام اعضای خانواده وی این ویزا را اخذ کرد.

تولد در خاک امارات

تولد در سرزمین امارات متحده عربی باعث تحصیل تابعیت این کشور نمی‌گردد مگر آنکه پدر و مادر این طفل نامعلوم باشند.
تابعیت خونی
1/  هر طفلی که بعد از ژانویه 1972 از پدر اماراتی در هر کجای دنیا متولد گردد تبعه امارات محسوب می‌گردد. البته کسانی که در خارج از امارات متولد گردند باید به‌طور قانونی و بر اساس ازدواج مرد اماراتی به دنیا آمده باشند.
2/  طفلی که از مادر اماراتی و پدر نامعلوم در هر کجای دنیا متولد گردد اماراتی محسوب می‌گردد.
ازدواج
هرگاه زن خارجی با مرد اماراتی ازدواج نماید تابعیت و اقامت در امارات متحده عربی را تحصیل خواهد نمود مشروط بر اینکه وی سه سال بعد از تقاضا در امارات اقامت نموده و تابعیت قبلی خود را نیز ترک نماید و از وزارت کشور خود مدرکی دال بر ترک تابعیت اخذ نماید.
لازم به ذکر است که مرد خارجی که با زن اماراتی ازدواج نماید نمی‌تواند از طریق ازدواج تابعیت و اقامت در امارات متحده عربی را تحصیل نماید.
تقاضای اقامت
افراد زیر می‌توانند تابعیت و اقامت در امارات متحده عربی را تحت شرایط زیر تحصیل نمایند:
– شهروندان قطر، عمان و بحرین به شرط سه سال اقامت در امارات.
– شهروندان کشورهای عربی به شرط هفت سال اقامت.
– افراد دیگر به شرط اقامت به مدت 30 سال در امارات.
ترک تابعیت
ترک تابعیت و اقامت در امارات متحده عربی ممکن است به صورت اختیاری یا اجباری باشد. ترک تابعیت اختیاری در قانون امارات اجازه داده شده است.
سلب تابعیت
در موارد زیر ممکن است تابعیت اتباع اماراتی سلب گردد:

  • هرگاه شخصی تابعیت کشور دیگری را تحصیل کرده باشد؛
  • هرگاه تبعه اماراتی بدون اجازه دولت به استخدام نیروهای مسلح کشور دیگری درآید؛
  • هرگاه شخصی تابعیت و اقامت در امارات متحده عربی را بر اساس خدعه و نیرنگ تحصیل کرده باشد؛
  • هرگاه شخصی در کشور مرتکب جنایت مهمی شود؛
  • هرگاه تبعه امارات بیش از چهار سال در خارج از کشور اقامت گزیند؛
  • هرگاه تبعه علیه امنیت کشور اقدام کرده باشد.

اقامت در دبی
توصیه سایت roomaco.com : با عنایت به وجود سایتها و شرکتهای اقامتی غیر معتبر  حتما از مشاوره سایتهای معتبر و وکلا رسمی ایرانی مقیم امارات کمک بگیرید .
راهنمای اقامت ،تحصیل ،سفر و زندگی در دیگر کشورها

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است