راهنمای خرید پخش کننده بلوری

در ابتدا مردم از سی دی برای نگاه کردن فیلم های مختلف استفاده می کردند و بعد از ان کم کم دی وی دی وارد بازار شد و استفاده از سی دی روز به روز کاهش یافت و الان دیگر خیلی کم پیدا می شود شخصی بخواهد از سی دی استفاده کند. البته با پیشرفت تکنولوژی، استفاده از دی وی دی هم رو به کاهش رفت و دستگاه های دیگری مانند پخش کننده بلوری با امکانات خیلی بیشتر جایگزین دی وی دی ها شدند. یکی از قابلیت های عالی که باعث محبوبیت پیش از حد این پخش کننده شده است این است که می تواند به اینترنت وصل شود و تمامی فیلم های انلاین را نمایش دهد. شما با داشتن پخش کننده بلوری می توانید در هر مکانی که باشید هر فیلمی را که دوست دارید ، تماشا کنید.

دنیایی سه بعدی با پخش کننده بلوری

پخش سه بعدی یکی از قابلیت های منحصر به فرد پخش کننده بلوری است. شما در صورتی می توانید از این پخش کننده ی فوق العاده استفاده کنید که تلویزیون، دیسک و عینک سه بعدی هم در اختیار داشته باشید و به وسیله ی ان ها به دیدن بهترین تصاویر سه بعدی بپردازید. Ultra HD یکی از بهترین تلویزیون هایی است که در بازار عرضه می شود و قابلیت نمایش دادن تصاویر سه بعدی را دارا می باشد. پخش کننده بلوری ، قابلیت بالا بردن کیفیت تصاویر را به  4K دارد، دیدن بهترین تصاویر را با کیفیت بالا برای شما مهیا می سازد. این پخش کننده به وسیله ی قابلیت پخش سه بعدی تصاویری با کیفیت پایین ۱۰۸۰p و  ۱۰۸۰ را به high definition ۳۸۴۰×۲۱۶۰ میرساند. پخش کننده های بلوری همیشه و همه جا حرف اول را می زنند بطوری که هیچ کدام از پخش کننده های دیگر در مقابل بلوری جرات اعلام وجود ندارند . پخش کننده های بلوری می توانند به اینترنت وصل بشوند و به این طریق امکان اشتراک گذاری عکسها را هم فراهم می کنند.

راهنمای خرید پخش کننده بلوری

 Blu-ray هم اپدیت می خواهد

سرویس ها و خدمات پخش کننده بلوری بعد از مدتی تغییر می کنند و شما مجبور می شوید که پخش کننده بلوری خود را به روز رسانی کنید. البته خیلی از ان ها به صورت خودکار در صورت نیاز به به روز رسانی می شوند و نیازی نیست شما این کار را انجام دهید. اگر پخش کننده ی شما خود به خود به روز رسانی نمی شود در صورت لزوم برای شما یک پیامک فرستاده می شود، بعد از دریافت این پیام به قسمت تنظیمات دستگاه بروید و از طریق منویی که برای شما نمایش داده می شود پخش کننده ی خود را به روز رسانی کنید. خیلی از افراد ترجیح می دهند بدون دریافت پیامک از طرف سرور هر چند وقت یک بار دستگاه خود را به روز رسانی کنند. در این صورت لازم نیست منتظر دریافت پیامک باشید، تنها کافی است به قسمت تنظیمات دستگاه بروید و از آن جا بلوری را اپدیت کنید.

پخش فیلم آنلاین (video streaming)

بسیاری از پخش کننده های بلوری امکان اتصال به اینترنت و پخش محتوای استریم از منابعی مثل Amazon instant video، CinemaNow، Hulu Plus، Netflix و Vudu را دارند. برای استفاده از محتوای این سایت ها میبایست حق اشتراک ماهانه و یا سالانه پرداخت گردد. این پخش کننده ها قابلیت دسترسی به محتواهای رایگان مثل یوتیوب و سایت های اشتراک عکس Picasa و Flickr و رادیو های آنلاین مثل Pandora و Slacker و غیره را نیز دارند. این سرویس ها ممکن است در طول زمان تغییر کنند و شما به آپدیت نرم افزاری پخش کننده‌ی خود نیاز پیدا کنید. اغلب اوقات این آپدیت به طور خودکار انجام خواهد شد . در غیر اینصورت فقط کافیست پس از دریافت پیغام از طرف استریمر به منوی تنظیمات دستگاه رفته و از بخش مربوط به آپدیت به صورت دستی فرمان آپدیت را اجرا کنید. حتی در صورت عدم دریافت پیغام آپدیت میتوانید هرچند وقت یکبار از طریق منو به جستجوی آپدیت های موجود بپردازید.

و اما جدیدترین پیشرفت در پخش کننده بلوری، امکان استفاده از مرورگرهایی است که به شما اجازه میدهند همانند کار با کامپیوتر یا گوشی موبایل خود به گشت و گذار در اینترنت بپردازید. بیشتر شرکت ها از مرورگرهای اختصاصی استفاده می کنند حال آنکه تعداد اندکی امکان استفاده از پلتفورم Google TV را که شامل مرورگر Chrome نیز می‌شود به کاربر می‌دهند.

راهنمای پخش کننده بلوری

وای فای Wi-Fi

پخش کننده بلوری با امکانات اینترنتی باید بتواند به سرویس اینترنت شما متصل گردد. تمام مدل‌های موجود می‌توانند توسط کابل اترنت (Ethernet cable) به مودم یا روتر وصل گردند ولی اگر مودم و یا روتر در اتاق دیگری باشد این اتصال کمی دردسر ساز خواهد شد. برای حل این مشکل اغلب پخش کننده ها امکان اتصال به وای فای را نیز دارند. معمولاً این قابلیت به صورت داخلی در دستگاه تعبیه شده. حال آنکه ممکن است به مدل هایی که اصطلاحاً “wireless ready” نامیده میشوند نیز برخورده باشید. این مدل‌ها به یک دانگل برای اتصال به وایفای نیاز دارند که ممکن است همراه پخش کننده یا به صورت مجزا فروخته شود.

BD-Live و Bonus View

مدل های جدیدتر پخش کننده های بلوری قابلیتی دارند به نام BD-Live که پس از اتصال به اینترنت و دسترسی به سایت تولید کننده‌ی فیلم، امکانات اضافه تری نسبت به دیسک بلوری مثل قسمت های حذف شده ی فیلم، تریلر و بازی‌های آنلاین را در اختیار بیننده قرار میدهد. در برخی مدل ها برای فعال کردن BD-Live میبایست یک فلش USB و یا حافظه جانبی به دستگاه وصل کنید.

Bonus View راه دیگری برای استفاده از این محتوای اضافه بدون اتصال به اینترنت است. این قابلیت تصویر در تصویر (PIP / picture-in-picture) همزمان با پخش فیلم اصلی، محتوای اضافه را به صورت پنجره های کوچک در حاشیه تصویر به نمایش در‌می‌آورد.

DLNA (Digital Living Network Alliance)

DLNA یا اتصال با سایر دستگاههای دیجیتالقابلیتی است که با اتصال پخش کننده‌ی بلوری شما از طریق شبکه‌ی خانگی به کامپیوتر، گوشی و یا تبلت دسترسی به فیلم، موزیک و تصاویر ذخیره در دستگاههای دیگر شما را ممکن می‌سازد.

خرید پخش کننده بلوری

اجرا

در پخش کننده‌های بلوری به روش های متنوعی میتوان دیسک را اجرا کرد. بر خلاف VHS اغلب دی وی دی و بلوری ها قسمت بندی شده اند. با پیش نمایش هر قسمت میتوانید ثانیه های ابتدایی هر قسمت را مشاهده کرده و بخش مورد نظر را پیدا کنید. بخش گالری نیز ابتدای هر قسمت یا فصل را به صورت آلبوم نمایش می‌دهد. با استفاده از بخش Go-to می‌توانید زمان مورد نظر را خود برای عقب و جلو بردن فیلم را وارد کنید. بخش Marker نیز به شما امکان میدهد تا قسمت های خاصی از فیلم را برای تماشای مجدد علامت گذاری کنید. همچنین میتوانید بدون خروج از پخش فیلم، از منو‌های دیسک استفاده کنید.

تنظیمات تصویر

با تنظیم نسبت طول و عرض تصویر می‌توانید بین حالت های نمای مربع شکل 4:3 و نمای واید 16:9 را انتخاب کنید. با قابلیت زوم میتوانید یک فریم خاص را بزرگنمایی کنید. تنظیم Black-level جزئیات نامشخص تصاویر تیره را واضح‌تر می‌کند. قابلیت Multiangle در دیسک هایی با ارائه‌ی این ویژگی، به شما امکان دیدن صحنه های اکشن را از زوایای مختلف می‌دهد. برخی از پخش کننده‌ها تنظیمات تصویر مثل تیرگی و روشنایی را نیز دارا هستند اما توصیه می‌شود این تنظیمات را از طریق تلویزیون انجام دهید.

اتصالات A/V

تمام پخش کننده های بلوری دارای خروجی HDMI هستند که صدا و تصویر را از طریق یک کابل به تلویزیون و یا ریسیور A/V منتقل می کند. (بلوری های 3D خروجی جدیدتر HDMI 1.4 دارند اما نیاز به کابل خاصی نیست، تمام کابل های پرسرعت HDMI مناسب این خروجی هستند). بعضی پخش کننده‌ها مبدل خروجی های تصویری را نیز دارند که در صورت استفاده از مدل های قدیمی‌تر تلویزیون HD که ورودی HDMI ندارند به کار می آید. اما پخش کننده‌هایی که از سال 2011 به بعد ساخته شده اند نمی توانند از این مبدل ها تصویر با کیفیت بلوری را به تلویزیون منتقل کنند؛ بلکه تصویر HD را فقط از طریق کابل HDMI منتقل می‌کنند. پخش کننده های قدیمی‌تر قادرند با این مبدل ها تصاویر HD را نمایش دهند. تمام پخش کننده های بلوری از صدای حداقل 5.1 کاناله پشتیبانی می کنند. بسیاری از این پخش کننده ها قابلیت پخش صدای 7.1 کاناله‌ی دیسک های بلوری را نیز دارند.

پخش کننده بلوری

قابلیت BD-Live را می شناسید؟

طراحان در پخش کننده های جدیدی که تولید کرده اند قابلیت BD-Live کار گذاشته اند شما می توانید با این قابلیت علاوه بر این که به اینترنت و سایت هایی که فیلم مورد نظر را تولید می کنند وصل شوید و قسمت های حذف شده ی فیلم، تریلر و بازی‌های آنلاین و … را در اختیار داشته باشید . در خیلی از این پخش کننده ها برای این که این قابلیت فعال شود باید حافظه ی جانبی یا فلش USB را به دستگاه پخش کننده تان وصل کنید . بعد از وصل کردن فلش ، می توانید از این قابلیت بهره ببرید. خیلی وقت ها پیش می اید که شما به اینترنت دسترسی ندارید و می خواهید قسمت های حذف شده ی فیلم، تریلر و بازی‌های آنلاین و … را مشاهده کنید. طراحان برای این کار هم قابلیت Bonus View را طراحی کرده اند که با فعال کردن این قابلیت دیگر نیازی به اینترنت برای مشاهده ی این موارد ندارید. تمامی این قسمت ها هنگام پخش فیلم در پنجره ای کوچک بالای صفحه نمایش داده می شوند.

ورودی USB و کارت های مموری

امروزه اغلب پخش کننده ها پورت USB و کارت های مموری را که هنگام استفاده از ویژگی BD-Live مورد نیاز خواهد بود دارا هستند. همچنین این قابلیت به شما امکان می‌‌دهد تا فایل های صوتی، تصویری و عکس را در تلویزیون خود نمایش دهید. برخی مدل ها دارای قابلیت slide-show برای تماشای عکس هستند.

تعداد دیسک

اغلب پخش کننده های بلوری فقط یک دیسک را اجرا کنند. شرکت Sony پخش کننده بلوری چند دیسکی را نیز به بازار ارائه داده است و امیدواریم در آینده تعداد بیشتری از این دستگاهها ببینیم. شرکت LG پخش کننده‌ی بلوری با هارد داخلی برای ذخیره عکس، فیلم و موسیقی در اختیار مصرف کنندگان قرار داده است.

راهنمای خرید پخش بلوری

نوع دیسک

تمام پخش کننده های بلوری دیسک های دی وی دی و بلوری رایج را اجرا می کنند. پخش کننده های جدید تر قابلیت پخش سی‌دی و حتی فایل‌های رایت شده‌ی mp3 را نیز دارا هستند. برخی مدل ها هم می‌توانند فایل‌های JPEG، WMA و یا فیلم های رایت شده‌ی video CD، DVD-/+/R/RW و یا DVD RAM را نیز اجرا کنند. تعدادی از پخش کننده های چند منظوره (universal)، قابلیت پخش دیسک های با کیفیت SACD و DVD Audio را دارا هستند.

فکر خرید دی وی دی پلیر برای تلویزیون HD را از سرتان بیرون کنید!

دی وی دی پلیر ها ممکن است کمی ارزان‌تر باشند اما تماشای تصاویر با کیفیت بلوری ارزش صرف هزینه‌ی بیشتر را دارد، خصوصاً که قیمت پخش کننده های بلوری نسبت به قبل پایین تر آمده است. یک دیسک بلوری حاوی اطلاعات بیشتری از دی وی دی است بنابرین تصاویر زنده تر با جزئیات بیشتری ارائه می‌دهند. با تلویزیون های 1080p HDTV که تمام پیکسل ها را نشان می‌دهند این تفاوت کاملا مشهود است اما حتی با تلویزیون های 720p نیز از تصویر بهتری برخوردار خواهید بود. اگر پخش کننده بلوری با قابلیت پخش فیلم از استریمر ها خریداری کنید، به تعداد بیشماری فیلم و برنامه ی تلویزیونی دسترسی خواهید داشت. برای داشتن تکنولوژی مناسب آینده، شاید خرید یک پخش کننده بلوری 3D بهترین گزینه باشد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است