خیابان آربات مسکو روسیه

در هر شهری از دنیا، خیابانی وجود دارد که توریست ها را مثل یک آهنربا به خود جذب می کند. این خیابان معمولا روح اصلی شهر را در خود دارد و و هر کدام از خانه ها و ساختمان های آن، داستانی برای گفتن دارند. در مسکو پایتخت کشور روسیه، این شهر آربات نام دارد که قدیمی ترین و معروفترین خیابان این شهر محسوب می شود.

 

 

خیابان آربات مسکو 1

 

 

تاریخچه خیابان آربات مسکو

در قرن هجدهم اشراف‌زادگان روسی خیابان آربات را تبدیل به یک محل زندگی لوکس و مجلل در مسکو کرده بودند اما تقریباً تمام آن چیزی که ساخته بودند در آتش‌سوزی بزرگ سال ۱۸۱۲ در ارتباط با اشغال ناپلئون از بین رفت. در قرن ۱۹ و اوایل ۲۰ این خیابان تبدیل به مکانی برای ثروتمندان خرد، هنرمندان و دانشگاهیان شد. در دوران حکومت شوروی، بسیاری از سران عالی‌رتبه دولت در آربات مستقر بودند. در کل می‌توان خیابان آربات را قدیمی‌ترین خیابان بازمانده مسکو دانست. ساخت و ساز یک آزاد راه مدرن در دهه ۱۹۶۰ آربات قدیمی را از یکی از شاهراه‌های مسکو به یک خیابان خلوت تبدیل کرد. به خاطر آن‌ که دیگر این خیابان در حمل و نقل کاربردی نداشت در دهه ۱۹۸۰ آن را تبدیل به یک گذرگاه مخصوص عابرین پیاده کردند.

 

 

خیابان آربات مسکو 2

 

 

 

اطلاعاتی در مورد آربات ، از قدیمی ترین خیابان های روسیه

قدمت خیابان آربات مسکو که در قلب تاریخی این شهر واقع شده به قرن پانزدهم میلادی بر می گردد و به دلیل پشت سر گذاشتن بیش از 5 قرن دارای چندین جاذبه تاریخی برای دیدن است که از مهمترین آن ها می توان به رستوران تاریخی پراگ با بیش از 120 سال قدمت ، دیوار صلح با صدها کاشی زیبا ، خانه ملینیکوف ، مجسمه بولات اکودژاوای شاعر ، آهنگساز و رمان‌نویس ، خانه اسپاسو و خانه موزه پوشکین اشاره نمود که هر کدام از آن ها به عنوان جاذبه های گردشگری مسکو مورد استقبال گردشگران واقع شده اند .

این خیابان در مسکو از قرن 15 تا کنون به فعالیت خود ادامه داده و فقط در آتش سوزی که در سال 1812 در شهر مسکو رخ داد و بخش های زیادی از این شهر را به نابودی کشاند این خیابان نیز از بین رفت ولی بعدها بازسازی شد و فعالیت خود را از سر گرفت .

 

خیابان آربات مسکو 4

 

 

این خیابان در میان دو میدان آرباتسکایا و میدان اسمولنسکایا قرار گرفته و از قدیمی ترین و معروف ترین خیابان های مسکو محسوب می گردد . آربات که در قلب تاریخی مسکو و در مرکز منطقه ای به همین نام واقع شده تا اواسط قرن بیستم میلادی ، بخشی از خیابان اصلی غربی کرملین به شمار می رفت ، اما در سال 1960 خیابانی موازی با آن با نام آربات جدید ساخته شد و ایفای این نقش به آن سپرده شد و دو دهه بعد ، آربات قدیم به منطقه ای مخصوص عابران پیاده در مسکو تبدیل شد . در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم این خیابان تبدیل به مکانی برای زندگی اشراف زاده ها ، هنرمندان و نخبه ها شد همچنین بسیاری از سران دولت شوروی در گذشته در این خیابان ساکن بودند .

 

 

خیابان آربات مسکو 3

 

خیابان آربات که از پرطرفدارترین دیدنی های مسکو است در اواخر بهار تا اوایل پاییز در صبح ها بسیار جذاب است . گردشگران تور مسکو می توانند در یکی از ایوان های رستوران ها و یا کافه ها که در فضای باز قرار دارند ، بنشینند و همراه با نوشیدن یک فنجان قهوه ، مردم را که در حال رفت و آمد هستند تماشا کنند . همچنین گردشگران می توانند از اجرای موسیقی زنده در این خیابان ها لذت ببرند و به خرید انواع صنایع دستی ، عروسک ، آثار هنری ، روسری ، پوست و چوب ، لباس ، جواهر و سفال بپردازند . فروشگاه ها و مغازه های موجود در خیابان آربات از ساعت 10 صبح تا 10 شب و حتی دیرتر باز می باشند .

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است