دوبی گات بمبئی هند

بمبئی شهری است پر از جاذبه های گوناگون که در هند واقع شده است. دوبی گات از جاذبه های محبوب این شهر است.این رخت شویی های بسیار بزرگ در فضایی باز قرار گرفته که صحنه ای به یاد ماندنی را از بمبئی در ذهن شما ایجاد میکند که این لباس های کثیف از سراسر بمبئی به اینجا آورده می شوند و با دقت و زحمت با دست تمیز شسته می شوند. ساعت های بسیاری زیادی را با مواد شوینده و تا زانو فرو رفته در آب می گذرانند.

 

 

دوبی گات 4

 

 

درباره  دوبی گات بمبئی

رخت‌شوی‌خانه بمبئی یا دوبی گات بمبئی را باید بزرگترین رخت‌شوی‌خانه ای در جهان دانست که هنوز انسان در آن لباس ها را می شوید. دستگاه لباسشویی انسانی دوبی گات، رخت‌شوی‌خانه بمبئی حدود ۱۴۰ سال قدمت دارد و هنوز که هنوز است رونق روزگار گذشته خود را حفظ نموده است. بیشتر گردشگران و مسافرانی که به هند و بمبئی سفر می کنند، اطلاعی از این جاذبه جهانی ندارند. به همین خاطر، یکی از جذاب ترین مکان های تمیز در بمبئی را به شما معرفی می کنیم. مکانی که بوی صابون و ملافه های سفید و لباس های تمیز تمام نماهای آن را پر کرده است.

 

 

دوبی گات 3

 

 

هر روزه، صدها نفر از مردم بمبئی با کثیفی لباس ها دست و پنچه نرم می کنند. هزاران کیلوگرم لباس ها و ملافه های کثیف و چرکی بمبئی، در فضایی رو باز شسته می شوند. در اینجا می توانید ۱۰۲۶ حوضچه شستشوی لباس را ببینید. بله، این تعداد حوضچه قطعا تعداد بسیار زیادی است و همین موضوع می تواند شما را به دیدن رخت‌شوی‌خانه بمبئی دوبی گات ترغیب کند. حتی بالیوود نیز به سراغ این مکان پر از صابون و ملافه آمده و فیلمی زیبا از آن ساخته است. حتی پیشنهاد می دهیم که قبل از سفر به بمبئی و بازدید از رختشویخانه بمبئی، فیلم هندی دوبی گات (Dhobi Ghat) را ببینید.

 

 

دوبی گات 2

 

 

بهترین زمان و مکان بازدید از دوبی گات

اگر می خواهید نمایی باز و وسیع از تمام رخت‌شوی‌خانه بمبئی دوبی گات داسته باشید، به شما پیشنهاد می دهیم که به بالای پلی که در کنار این محوطه قرار دارد بروید. این پل از بالای راه آهن و قطارهای ورودی به ایستگاه قطار محلاکسمی (Mahalaxmi train station) می گذرد. در نتیجه نه تنها شما را به آن سمت راه آهن راهنمایی می کند بلکه نمایی کلی از تمام مجموعه رختشویخانه به شما می دهد.اکثر گردشگرانی که در تور بمبئی به دیدن خانه مهاتما گاندی می روند، احتمالا نام دوبی گات به گوششان می خورد. بعد از ظهر بهترین زمان برای بازدید دوبی گات است.

 

 

دوبی گات 1

 

 

دوبی گات و ثبت گینس

دوبی گات در سال ۲۰۱۱ در کتاب اسناد جهانی گینس به عنوان “اکثر مردم لباس شوی در یک محل” را به دست آورد. اگر تا به حال لباس شسته اید، سفر دوبی گات می تواند دیدگاه شما را نسبت به این فعالیت روزمره تغییر دهد؛ بهترین راه تماشای چشم انداز بزرگترین رختشوی خانه جهان و تحسین تلاش های کارگران، این جاذبه است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است