شهر اوکلند در نیوزلند

اوکلند شهر پرجمعیت کشور نیوزلند، که اکثر ایرانیان مقیم نیوزلند آن را برای زندگی انتخاب می کنند بی‌شک باید جایی نزدیک به سلیقه ایرانی‌ها باشد. از آب و هوای معتدل گرفته تا دانشگاه‌های معتبر همه و همه دلیل بر این است تا جمعیت مهاجران از بومی ها بیشتر باشد . بندرگاه‌ زیبا، قایق‌های بادبانی، باغ‌های گیاهی و جزایر واقع در این شهر زیبا سفری خاطره انگیز را برایتان رقم خواهد زد.

 

 

شهر اوکلند 1

 

 

اطلاعات ضروری

زبان رسمی : انگلیسی و مائوری

واحد پول رسمی: دلار نیوزیلند

جهت رانندگی : راست

اختلاف ساعت با تهران: ۹:۳۰+

 

 

شهر اوکلند 2

 

 

وضعیت آب و هوایی

با توجه به اینکه اوکلند تا چه اندازه از خط استوا دور است، باز هم دارای آب و هوایی معتدل و مطلوب است که در تمام طول سال، کیفیت خود را حفظ می‌کند. تابستان‌های این منطقه گرم و مرطوب هستند و درجه حرارت هوا، معمولا در ماه فوریه به بالاترین حد خود می‌رسد، اما هیچ وقت تا اندازه‌ای گرم نمی‌شود که آزار دهنده باشد. زمستان‌های این شهر خنک‌تر هستند اما نه خیلی سرد، بنابراین دمای روزانه در تمام طول سال تا حد راحتی کم و زیاد می‌شود. تضاد جالب دیگری هم در اوکلند به چشم می‌خورد. با وجود اینکه بیشتر طول سال هوا آفتابی است، اما مقدار کمی بارش در هر ماه را شاهد خواهیم بود. باران معمولا بسیار سریع می‌بارد و باید خیلی بد شانس باشید که با بارش‌های مداوم و نم نم چند ساعته برخورد کنید، چرا که چنین اتفاقی کم پیش می‌آید.

 

 

شهر اوکلند 3

 

 

زندگی در شهر اوکلند نیوزلند

شهر اوکلند بین خلیج Hauraki از اقیانوس آرام به شرق، دامنه Hunua به جنوب شرق، بندر Manukau به جنوب غربی و دامنه Waitakere و محدوده کوچکتر به غرب و شمال غرب قرار دارد. مناظر متنوع اوکلند فرصت های بی شماری را برای غوطه ور شدن در طبیعت فراهم می کند. در غرب، جنگل های بومی بارانی به سمت تپه های دریایی در سواحل شنی با ماسه های طلایی شگفت انگیز است. در جنوب باغ های زیبا، باغ های جنگلی و دریاچه های آرام را برای کشف پیدا خواهید کرد. منطقه اوکلند نیوزیلند با ۴۸ مخروط آتشفشانی مشخص شده است، که منظر پانورامای بسیار چشمگیر از شهر و بندر ارائه می دهد.

 

 

شهر اوکلند 4

 

 

هتل ها و اقامتگاه های اوکلند

از بهترین هتل های 5 ستاره ای که می توان نام برد، هتل هیلتون آوکلند | Hilton Auckland و هتل DeBrett آوکلند می باشند که از امکانات فوق العاده ای برخوردارند. هتل کراون پلازا آوکلند | Crowne Plaza Auckland و هتل CityLife آوکلند از برترین هتل های 4 ستاره هستند که امکانات آن ها دست کمی از هتل های 5 ستاره ندارد اما قیمت مناسب تری دارند. هتل های 3 ستاره ای که می توان نام برد هتل بین المللی کیو آوکلند | Kiwi International Hotel و هتل Abaco On Jervois آوکلند می باشند که قیمت مناسب با امکانات خوبی دارند. اما اگر در جستجوی اقامتی ارزان هستید بهترین پیشنهاد هتل های 2 ستاره هتل آرنا آوکلند | Arena Hotel و هتل ادن کوه آوکلند | Mount Eden Motel می باشند.

 

 

شهر اوکلند 5

 

 

مراکز خرید شهر اوکلند

شهر اوکلند شهر فرهنگ و هنره اما این فرهنگ فقط درباره معماری و موسیقی نیست، سبک زندگی مردمان محلی آوکلند باعث شده صنایع دستی زیبایی داشته باشند. مثلا دستکش، چکمه، جواهرآلات، پوشاک، بافتنی، لوازم آرایشی بهداشتی، مجسمه، لیوان وتیشرت که از سوغاتی محبوب این شهر است و می توانید برای عزیزانتان به یادگار بیاورید. برای خرید این سوغاتی می توانید به فروشگاه صنایع دستی خانه الفنت (The Elephant House)، بازار فرانسوی لاسیگاله (La Cigale French Market)، فروشگاه پانسیا (Pauanesia)، مرکز خرید سیلویا پارک (Sylvia Park Auckland)، فروشگاه وست فیلد وست سیتی (Westfield Westcity Shopping Mall)، بازار اتارا (Otara Market)، بازار ویکتوریا پارک (Victoria Park Market) بروید و از خرید کردن در این فروشگاه ها لذت ببرید.

 

 

شهر اوکلند 6

 

 

دیدنی های شهر اوکلند

  • محله‌ی Ponsonby
  • آکواریوم حیات دریایی Kelly Tarlton
  • اسکای تاور (برج آسمان)
  • پارک اوکلند دامین (Auckland Domain)
  • ساحل تاکاپونا (Takapuna)
  • کوه Eden
  • جزیره وای‌هکی (Waiheke Island)

 

سلامت و درمان آوکلند

1) آب آشامیدنی در این شهر تصفیه شده اما بهتر است از آب معدنی استفاده کنید.
2) به دلیل تابش آفتاب در این شهر ساحلی از کرم ضد آفتاب و کلاه استفاده کنید تا دچار آفتاب سوختگی نشوید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است