شهر چنگدو چین

شهر چنگدو چین

چنگدو (به چینی: 成都) (به انگلیسی: Chengdu) یکی از شهرهای جمهوری خلق چین و مرکز استان سیچوآن است. این شهر در جنوب غربی چین جای دارد و یکی از مهمترین مرکزهای اقتصادی، ترابری و ارتباطی این کشور است. چنگدو سرزمین رنگارنگ در چین است. منطقه ای کوچک از چین که فقط 14 کیلومتر مربع مساحت دارد اما دنیایی پر از شگفتی و ماجراهای رنگارنگ، درون خود جای داده. خانه های پانداهای دوست داشتنی، همین جاست و هر گردشگری با ورود به این شهر علاقه مند است تا زمانی را در کنار این پانداهای مهربان سپری کند. گرچه چنگدو شهری آرام می باشد، ولی مدرن و پر زرق و برق بوده و دروازه جنوب غربی چین به حساب می آید که علاقه مندان به سفر را از سراسر دنیا به خود فرا می خواند. منظره های پر زرق و برق، کوه مقدس بودا، پانداهای بامزه، نمایش های جالب انگیز اپرا در سرتاسر چنگدو، شهری حیرت انگیز و پر رمز و راز را برای گردشگران می سازد. شب های رویایی این شهر زیبا در بین گردشگران مشهور است، از هر گوشه و کناری، صدای رقص و آواز به گوش می رسد و شاید یکی از دلایل سفر گردشگران به این سرزمین شاد، همین باشد. اگرچه هوای این شهر در اکثر اوقات مه آلود بوده و ترافیک سنگینی بر این شهر حاکم می باشد، اما آرامش مردم این شهر در سبک زندگیشان، دلنشین است. چنگدو از شهرهای مهم اقتصادی، ترابری و ارتباطی در چین است و به سرزمین شیر و عسل معروف می باشد و این نام از برکت دشت های حاصلخیز این شهر گرفته شده، رودخانه فونان از وسط شهر می گذرد و طبیعتی منحصر به فرد و آرامشی دلنشین برای این شهر به یادگار می گذارد. 10 میلیون نفر در این سرزمین کوچک زندگی می کنند، مهمان نوازی و خون گرمی آن ها هرساله گردشگران زیادی را جذب می کند. چنگدو شهری برای طبیعت گردان و ماجراجویان است و شهرتش را مدیون طبیعت بی نظیرش و و فرهنگ آرامش بخشش است.

 

چنگدو

 

اقامت در چنگدو

چنگدو یکی از زیباترین شهرهای سرسبز چین است و گردشگرانی که به این شهر سفر می کنند به قصد تفریح و خوش گذرانی می آیند. اگر مسافر این شهر بودید، خیالتان از بابت هتل و اقامت راحت باشد، چرا که این شهر هتل های زیادی را درون خود جای داده. گرچه هتل های لوکس و مدرن این شهر باعث شده هر ساله گردشگران زیادی از سراسر جهان به این سرزمین شگفت انگیز سفر کنند تا لحظه هایی ناب و فراموش نشدنی برای خود خلق کنند، اما در چنگدو می توانید، بنابر هر سلیقه و بودجه ای که دارید، اقامتی فراموش نشدنی را تجربه کنید. طبق معرفی این هتل ها، اقامتگاه دلخواهتان را انتخاب کنید و از آن نهایت لذت را ببرید. اگر مدنظر شما اقامت در هتل های 5 ستاره ی مدرن و لوکس می باشد. هتل Fraser Suites Chengdu  و هتل Dorsett Grand  از بهترین هتل های این شهر هستند. اما با اطمینان می توان گفت که هتل های 4 ستاره ای مانند هتل InterContinental  و هتل رنسانس | Renaissance Chengdu Hotel که دست کمی از هتل های 5 ستاره ندارند و چه بسا از هتل های 5 ستاره بیشتر کشورها امکانات بیشتری هم دارند. هتل های 3 ستاره این شهر هم نسبت به قیمت پایین تری که دارند اما از امکانات فوق العاده ای هم بهره مند هستند، ماریوت هتل | Chengdu Marriott Hotel Financial Centre و هتل سیادینس جنوبی | Citadines South Chengdu از بهترین آن ها می باشند. اما اگر اقامتی ارزان در عین حال تمیز و راحت مدنظر شماست هتل Jinjiang Inn  و مسافرخانه تعطیلات | Holiday Inn Chengdu Jinniu از گزینه های خوب برای اقامتگاه های ارزان و مقرون به صرفه هستند، هاستل ها هم می توانند پیشنهاد خوبی برای سفرهای ارزان باشند.

 

غذا در چنگدو

 

غذا در چنگدو

در سفر به چنگدو، طعم غذاهای لذیذ این شهر را هیچ وقت از یاد نخواهید برد، فرهنگ آشپزی غنی این شهر شناخته شده و مشهور است. اگر علاقه مند به غذای چینی هستید، قطعا از طعم غذاهای این شهر هم لذت خواهید برد. سیرتند، فلفل خشک، مرکبات معطر، بادام زمینی و سرکه سفید و سیاه پایه و اساس پخت غذاها در این شهر می باشد. در اینجا به معرفی بهترین رستوران های می پردازیم. رستوران FLAIR و رستوران لیکسوان چینی | Lixuan Chinese Restaurant از لوکس ترین و گران قیمت ترین رستوران های چنگدو می باشند و علاوه بر طعم خوشمزه ی غذاها می توانید از دیزاین زیبایشان هم لذت ببرید. از بهترین رستوران هایی که سطح قیمت متوسطی دارند، آشپزخانه پیتزای مایک | Mike’s Pizza Kitchen و برگر Redbeard می باشند که طعم غذاهاشون فوق العادست. اگر در جستجوی رستوران های مقرون به صرفه و در عین حال مشهور هستید رستوران XiaoTan DouHua و رستوران Longchaoshou بهترین پیشنهاد است. غذاهای خیابانی با طعم های تند و لذیذ که در هر گوشه ای از شهر در یک گاری کوچک چشم نوازی می کند را حتما امتحان کنید. در سفر به چنگدو از طعم دلچسب ماپو دوفو غافل نشوید که از محبوب ترین ها در این شهر می باشد و مخلوطی از خمیر با لوبیا و فلفل قرمز است.

 

کافه در چنگدو

 

کافه های چنگدو

شهرت چنگدو به واسطه معابد باستانی و منحصر به فردش می باشد و چه دلنشین است ساعت هایی را در کافه های سنتی و به نظاره ی این شهر باستانی گذراند، شب های رویایی این شهر در بین گردشگران محبوب و مشهور است. کافه Origins Coffee Company و کافه Johnny ۵ Donuts از کافه های دنج و مدرن چنگدو هستند که امتحان کردن نوشیدنی های آن ها می تواند برای شما دلنشین و دلچسب باشد. زیباترین و معروف ترین کافه ها و چایخانه ها در کنار رودخانه ی فونان می باشند، برای آشنایی بیشتر با آداب و رسوم چنگدویی ها سری به محله یولین بزنید و از همنشینی با مردمان محلی و از هم صحبتی با آن ها نهایت لذت را ببرید. چای سبز اصیل از دامنه رشته کوه های هیمالیا در اطراف چنگدو تهیه می شود و از نوشیدنی های محبوب مردمان این شهر است.

 

خرید در چنگدو

 

خرید در چنگدو

یکی از لذت های سفر، خرید کالاهایی است که به نحوی به منطقه مورد بازدید مربوط می شود. گردشگران به فراخور امکانات و نیاز خود به سراغ کالاها می روند و برای خود یا عزیزانشان خرید می کنند. در چنگدو طیف گسترده ای از کالاها به ویژه در بخش صنایع دستی و صنایع ظریفه وجود دارد که می تواند مورد توجه گردشگران قرار بگیرد. از جمله این کالاها مجسمه ها و عروسک های چینی زیبا و فریبنده ای است که استادکاران سرزمین چنگدو با عشق و تکنیک های خاص خلق کرده اند و در معرض دید و قضاوت اهل نظر قرار می دهند. چنگدو صنایع و بازارهای مهمی را در خود جای داده. این شهر از گذشته ها پایتخت طب سنتی چینی بوده و همچنین تاسیس کننده صنایع الکترونیک و فناوری اطلاعات ملی چین است. آی بی ام، نوکیا، اینتل، مایکروسافت، ساپ و آلکاتل از شرکت های چندملیتی هستند که در این شهر فعالیت می کنند. Intercontinental Chengdu Global Center، Chunxi Road area، Songxian Qiao Antique Market، Lotus Wholesale Market، Wuhou Tibetan Area shops، Panda Toys، Galleria، Sabrina’s Country Store از بهترین مراکز خرید در چنگدو می باشد.

 

شهر چنگدو

 

جاذبه های گردشگری چنگدو

چنگدو با بیش از هزار سال تمدن در سرزمین چین می درخشد. سرزمین رنگارنگ، زمین های کشاورزی حاصلخیز، پانداهای دوست داشتنی، پرورش کرم ابریشم و معابد زیبای تاریخی نشان از این سرزمین کهن چنگدو در چین دارد، این شهر دروازه ورود گردشگران از کرانه های غربی چین بزرگ است. پانداهای چنگدو | Giant Panda Breeding Research Base در بین درختان سر به فلک کشیده ی بامبو پرسه می زنند، اینجا شهری آرام در بین این همه شلوغی و هیاهوست، اگرچه از شهرهای مدرن جهان است اما هنوز رنگ و بوی تاریخ چین در آن به یادگار مانده. معبد یادبود وهو | Wuhou Memorial Temple، خانه باغ دو فو | Du Fu Cottage و مسجد چنگدو | Huangcheng Musque از اماکن دیدنی و جذاب در این شهر است که فرهنگ و تاریخ چنگدو را به رخ گردشگران می کشد. گردش در خانه شاعران و پادشاهان این شهر نشان دهنده ی فرهنگ و تاریخ چنگدو است. این شهر طبیعت بکر و منحصر به فردی دارد که در پارک ها مردم در حال آواز خواندن، تمرین خطاطی، کشیدن نقاشی، آواز خواندن و رقص هستند. بعد از گشت و گذار شهری به پارک Huan Huaxi، پارک Baihuatan و پارک Wangjianglou بروید، قایق پارویی کرایه کنید و دلی به آب بزنید. مردم چنگدو همیشه لبخند به لب دارند و مهمان نواز و خونگرم هستند، قطعا از سفر به این شهر خاطره های به یادماندنی ثبت خواهید کرد. چنگدو شهری پر ترافیک است که بهترین نوع گشت و گذار با دوچرخه است. اما مترو، اتوبوس های شهری و تاکسی های سبز رنگ از وسایل حمل و نقل عمومی در این شهر می باشند که مقرون به صرفه بوده و قیمت خوبی دارند. سعی کنید نقشه چنگدو را به همراه داشته باشید زیرا اکثر رانندگان به زبان چینی صحبت می کنند و نمی توانند به شما کمکی کنند.

 

پارک Baihuatan

 

شهر چنگدو چین

 

برای استراحت در پارک Baihuatan باید به انتهای جاده باستانی Qintai بروید. این پارک به باغ های گلدانی معروف است. طبیعت زیبایی دارد که تماشای ان خالی از لطف نیست.

 

خانه باغ دو فو (Du Fu Cottage)

 

خانه باغ دو فو

 

این عمارت زیبا خانه یکی از شاعران محبوب چین است که معماری منحصر به فردی دارد. دو فو در بین سال های ۷۵۹ تا ۷۶۳ میلادی در این خانه زندگی می کرده و بیش از ۲۵۰ شعر در این خانه سروده. آلاچیق، درختان سر به فلک کشیده و پل های زیبا از سبک های منحصر به فرد باغ های چینی است.

 

مسجد چنگدو (Huangcheng Musque)

 

مسجد چنگدو

 

مسجد چنگدو در قرن ۱۸ میلادی بنا شده و از زیباترین جاذبه های مذهبی این شهر می باشد. در سال ۱۹۴۱ در پی حملات هوایی ژاپن این مسجد آسیب دید اما هنوز منحصر به فرد و پا برجاست. معماری آن ترکیبی از معماری سنتی چینی و عربی است که دیوارهای و کاشی های سفید آن زیبایی خاصی به بنا بخشیده.

 

پارک Wangjianglou

 

پارک چنگدو

 

برای تماشای بامبوهای سر به فلک کشیده به پارک Wangjianglou بروید که یکی از منحصر به فرد ترین و زیباترین پارک های چنگدو می باشد. سری هم به برج بزنید و از تماشای منظره رورخانه غافل نشوید.

 

معبد یادبود وهو (Wuhou Memorial Temple)

 

معبد یادبود وهو چنگدو

 

ز معابد باستانی و زیبای این شهر است که در سال ۳۰۲ میلادی ساخته و در سال ۱۶۷۲ مرمت و بازسازی شده، سالن بزرگ و طلاکاری هایی شده هم در همان سال به آن اضافه شده. اگر به بازدید این معبد رفتید چند قدم آن طرف تر مقبره امپراتوری شوهان بر روی تپه ای واقع شده که ۲۸ مجسمه از مقامات ارشد دولت هم در آن نگهداری می شود.

 

پارک Huan Huaxi

 

پارک هوان هواکسی

 

این پارک به نوعی، حیات وحش زیبای چین را برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته. پرنده های زیادی مجذوب این طبیعت می شوند و مکانی زیبا برای علاقمندان به پرنده نگری می باشد. در کنار استراحت در این طبیعت می توانید در فاصله ی چند قدمی آن از موزه Sichuan هم دیدن کنید.

 

پانداهای چنگدو (Giant Panda Breeding Research Base)

پانداهای چنگدو

 

اگر مسافر شهر زیبای چنگدو بودید خود را برای تماشای پانداها آماده کنید. این شهر مرکز تحقیقاتی پانداها می باشد که بیش از ۸۰ پاندا در اینجا زندگی می کنند. برای بازدید از این پانداها وقت خود را با زمان غذا خوردن آن ها تنظیم کنید تا تجربه ای تکرار نشدنی کسب کنید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است