شهر کازان روسیه

شهر کازان روسیه

قازان یا کازان یا غازان (تاتاری: خط لاتین Kazan، خط سیریلیک Казан، روسی: Казань) (تلفظِ روسی: Каза́нь) پایتخت جمهوری تاتارستان درفدراسیون روسیه است که براساس سرشماری ۲۰۱۰ روسیه با ۱٬۱۴۳٬۵۳۵ نفر جمعیت، هشتمین شهر پرجمعیت و یکی از مهم‌ترین شهرهای روسیه به‌شمار می‌رود.

شهر کازان، در ۷۹۷ کیلومتری شهر مسکو قرار گرفته است. این شهر طبق آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۶ انجام شده دارای جمعیت ۱۲۱۶۹۶۵ نفر بوده و مساحت آن ۴۲۵ کیلومتر مربع می باشد. کازان از مراکز صنعتی، بازرگانی و فرهنگی در مرز اروپا و آسیاست و مهمترین شهر فرهنگی برای قوم تاتار می باشد.

 

شهر کازان روسیه

 

شهر کازان معروف به رنگارنگی اقوام و تاریخ کهنش می باشد، قدمت این شهر در روسیه بیش از ۱۰۰۰ سال است و در سال ۲۰۰۵ جشن ۱۰۰۰ سالگی این شهر برگزار شد. نخستین دولتی که در منطقه تاتارستان کنونی تاسیس گردید بلغاریای ولگا نام داشت که در فواصل قرون ۷ تا ۱۳ میلادی بر این سرزمین و برخی مناطق پیرامونی آن حکمروایی می‌کرد. تاتارستان در ۸ شهریور ۱۹۹۰ به عنوان یک دولت دارای حق حاکمیت، اعلام استقلال نمود. در طی سال‌های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۴ تاتارستان یک  دولت مستقل دوفاکتو بود و در سال ۱۹۹۲ در یک همه پرسی، ۶۲% مردم این منطقه به استقلال از روسیه رای دادند.

شهر کازان در ماه های تیر، مرداد و شهریور دارای آب و هوای بسیار دلپذیر و معتدل می باشد، به همین دلیل این ماه ها بهترین زمان برای سفر هستند. به طور میانگین گرم‌ترین ماه سال در شهر کازان ماه مرداد و سردترین ماه سال بهمن است. به همین ترتیب با توجه به اینکه برگزاری بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ در ماه‌های تیر و مرداد است، آب و هوای این شهر در طی بازی‌ها معتدل و دلپذیر خواهد بود و نیازی به نگرانی در مورد آب و هوا نیست.

شهر کازان در روسیه دارای آب وهوایی گرم و متعدل می باشد. میزان بارش در این شهر بیشتر در فصول زمستانی رخ می دهد، میانگین بارش در این شهر ۴۵۲ میلی متر و همچنین میانگین دمای سالانه در این شهر روسیه حدود ۱۱ درجه سانتی گراد می باشد.

 

کازان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای روسیه است که در محل تقاطع رودخانه ولگا و کازانکا واقع‌شده است و بیش از ۵۰ درصد از جمعیت کازان را تارتارها تشکیل می‌دهند.

در سال ۲۰۱۴، وب‌سایت TripAdvisor کازان را به‌عنوان یکی از کشورهای درحال‌توسعه در زمینه گردشگری اعلام کرد. این شهر هر سال بیش از یک‌میلیون گردشگر را میزبانی می‌کند.

کازان در جنوب غربی روسیه قرار دارد و فاصله این شهر از مسکو، با هواپیما حدود یک ساعت و نیم است.

بیش از ۱۰۰۰ سازمان مذهبی در کازان به ثبت رسیده‌اند و بیشتر جمعیت اقلیت‌های مذهبی کازان را مسلمانان و مسیحیان ارتودوکس تشکیل می‌دهند.

کازان یکی از شهرهای میزبان جام کنفدراسیون‌های ۲۰۱۷، جام جهانی 2018 و همچنین مسابقات جهانی مهارت ۲۰۱۹ است.

کازان در سال ۱۵۵۲ به دست نیروهای «ایوان مخوف» تصرف شد و بسیاری از تاتارهای مسلمان در این برهه زمانی کشته شدند و بقیه هم تبعید و ناچار به پذیرش دین مسیحیت شدند. در این سال‌ها مساجد و کاخ‌ها نابود شد و بسیاری از مسلمانان تبعید شدند.

در ۳۰ اوت سال ۲۰۱۵، کازان ۱۰۱۰ سالگی‌اش را جشن گرفت. کازان یکی از ۱۵ شهر روسیه است که جمعیت آن بیش از یک‌میلیون نفر بوده و به‌عنوان سومین سرمایه ملی روسیه از آن یاد می‌شود.

 

کازان

 

کازان دو خیابان مشهور برای پیاده‌روی دارد، خیابان‌های «بومان» و «پتربورگسکیا» که طولی بیش از دو و نیم کیلومتر دارند.

یکی از بزرگ‌ترین آب‌نماهای شهر کازان در نزدیکی دریاچه قابان قرار دارد. این آب‌نما ارتفاعی برابر با ۵۰ متر دارد و فضای اطراف آن به‌عنوان یکی از توریستی‌ترین مناطق شهر شناخته می‌شود.

از سال ۱۸۹۷ تاتارها شروع به یادگیری زبان و تحصیل کردند. تا قبل از این تاریخ و به علت تبعید بسیاری از آن‌ها، این قوم فقط قادر به خواندن و نوشتن به زبان ترکی و عربی بودند.

امروز تاتارستان دو زبان رسمی دارد، تاتاری و روسی.

 

کازان روسیه 1

 

کازان زمستان‌هایی بسیار سرد (سردتر از روسیه) و تابستان‌هایی گرم و خشک دارد. سردترین دمای ثبت‌شده در کازان،۴۶- درجه سانتی‌گراد است.

کرملین کازان در سال ۲۰۰۰ به‌عنوان میراث جهانی در یونسکو ثبت شد.

مسجد کول شریف یکی از بزرگ‌ترین مساجد کازان روسیه است که در سده ۱۶ میلادی ساخته شده است. این بنا در اوایل قرن بیستم به‌عنوان بلندترین بنای زمان خود شناخته شده بود و ارتفاعی برابر با ۱۹۴ سانتی‌متر دارد.

کازان یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های فناوری در شرق اروپا را دارد.

متروی کازان در کتاب رکورد گینس به‌عنوان کوتاه‌ترین خط مترو جهان ثبت شده است. مترو کازان ۱۰ ایستگاه دارد و سفر با آن فقط ۱۰ دقیقه طول می‌کشد.

 

مترو کازان

 

کیک «چاک‌چاک» یکی از معروف‌ترین خوراکی‌های محلی کازان بوده که درواقع یک کیک عسلی سرخ‌شده است. بزرگ‌ترین کیک چاک‌چاک وزنی برابر با هزار کیلوگرم داشت که توسط ۲۰ آشپز پخته شد، این کیک در جشن هزارسالگی کازان در سال ۲۰۰۵ رونمایی شد.

کازان ۱۷ شهر خواهرخوانده دارد که ازجمله آن‌ها می‌توانیم به استانبول، آنکارا و گوانجو اشاره کنیم.

فرودگاه بین‌المللی کازان در ۲۶ کیلومتری مرکز شهر قرار دارد.

در فصل زمستان از قایق‌های پنوموکوشین برای عبور از رودخانه ولگا استفاده می‌شود.

اطلاعات ضروری

اختلاف ساعت با تهران

کازان در منطقه‌ی زمانی UTC/GMT +3 قرار دارد و یک ساعت و نیم از تهران عقب‌تر است.

زبان رسمی

روسی

واحد پول

روبل

نوع برق شهری

برق شهری در روسیه ۲۲۰ ولت و ۵۰ هرتز و دوشاخه‌ها و پریزها از نوع C و F است که در ادامه، تصویر آن را مشاهده می‌کنید.

کد کشور

شماره‌های اضطراری

پلیس ۱۰۲

آمبولانس ۱۰۳

اورژانس عمومی ۱۱۲

 

کازان 1

 

هزینه‌های سفر

هزینه‌های روزانه در سفر به کازان

سفر ارزان کمتر از ۱۵۰۰ روبل

هزینه‌ی اقامت در خوابگاه هاستل از ۷۰۰ تا ۸۰۰ روبل

هزینه‌ی غذا و اسنک در کافه‌ها و دکه‌های خیابانی بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ روبل

سفر با اتوبوس و مترو از ۱۵ تا ۵۰ روبل

سفر میان‌رده از ۱۵۰۰ روبل تا ۴ هزار روبل

هزینه‌ی اتاق دوتخته در هتل میان‌رده از ۲ هزار تا ۳ هزار روبل

هر وعده غذای کامل از ۵۰۰ تا هزار روبل

هزینه‌ی ورودی موزه از ۱۰۰ تا ۴۰۰ روبل

هزینه کرایه تاکسی در مرکز شهر ۲۰۰ تا ۳۰۰ روبل

سفر لوکس بیش از ۴ هزار روبل

اتاق دوتخته در هتل لوکس از ۵ هزار روبل

غذای کامل همراه با نوشیدنی بیش از ۲ هزار روبل

بلیط باله ۳۵۰۰ روبل

بلیط قطار فرست کلاس بین شهری ۷۳۰۰ روبل

 

جاذبه‌های گردشگری

کازان را سومین پایتخت روسیه می‌نامند و این شهر بدون تردید لایق این نام‌گذاری است. شهر کازان قدمتی بیش از هزار سال دارد و خانه‌ی دو قوم بزرگ روس و تاتار است. کلیساهای سفید ارتدکس و مسجدهای رنگارنگ مسلمانان در کنار هم در این شهر قرار دارند. تنوع فرهنگی و مذهبی، از دلایل جذابیت کازان برای گردشگران است.

کازان، یکی از مهم‌ترین شهرهای روسیه، فرهنگی غنی، تاریخی پرفراز و نشیب و اهمیت اقتصادی زیادی در این کشور دارد. تنوع فرهنگی و مذهبی در کازان باعث شده که از نظر گرشگری نیز متنوع و قابل توجه باشد. این شهر دیدنی، جاذبه‌های فراوانی دارد که در زمان سفر به کازان می‌توانید برای سر زدن به آنها برنامه‌ریزی کنید. در ادامه، تعدادی از مهم‌ترین جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی و تفریحی شهر را معرفی می‌کنیم.

 

موزه‌ی هزارمین سالگرد کازان (Museum of the 1000th anniversary)

 

موزه‌ی هزارمین سالگرد کازان

 

موزه‌ی هزارمین سالگرد کازان، یکی از بهترین مکان‌های شهر برای علاقه‌مندان به یادگیری بیشتر در مورد کازان است. در این موزه اطلاعات بسیار جالبی در مورد تاریخ و فرهنگ کازان و فرهنگ مردم تاتار یاد می‌گیرید. این مجموعه‌ی ارزشمند، از سه بخش تشکیل شده است؛ شامل دوران باستان، قرون وسطی و فرهنگ و دستاوردهای مهم تاتارستان. تعدادی نمایشگاه تعاملی در این موزه وجود دارد از جمله نمایشگاه‌های آلات موسیقی، اکتشافات باستان‌شناسی و… متاسفانه بسیاری از آثاری که در این موزه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد، تنها نمونه‌هایی کپی شده از نمونه‌ی اصلی است و آثار اصلی در سایر موزه‌های دولتی نگهداری می‌شوند.

در این موزه تورهای جالب و آموزنده‌ای برپا می‌شود اما برای شرکت در آن‌ها باید از قبل و از طریق تلفن یا وب‌سایت موزه، یکی از تورهای مورد نظر خود را رزرو کنید. بدون تور، بازدید از این موزه چندان لطفی ندارد و اطلاعات جالبی در اختیارتان نمی‌گذارد.

ساعت کار موزه: از سه‌شنبه تا شنبه از ۱۰ صبح تا ۱۷ و یکشنبه‌ها از ۱۰ تا ۱۵ و روزهای دوشنبه، موزه تعطیل است.

هزینه‌ی ورودی موزه برای بزرگسالان ۷۵ روبل، برای دانشجویان و دانش‌آموزان و بازنشستگان ۳۰ روبل و برای کودکان رایگان است. این موزه در مرکز ملی فرهنگی کازان قرار دارد و فقط بخشی از یک ساختمان بزرگ به آن اختصاص یافته است. پیاده از کرملین و با اتوبوس از سایر نقاط شهر می‌توانید خودتان را به راحتی به این موزه برسانید.

 

موزه‌ی تاریخ طبیعی (Museum of natural history)

 

موزه‌ی تاریخ طبیعی کازان

 

موزه‌ی تاریخ طبیعی کازان یکی از جالب‌ترین موزه‌های شهر است و یکی از معدود جاذبه‌هایی است که بچه‌ها هم از دیدن آن لذت می‌برند. نمایشگاه‌های این موزه اطلاعات جالبی در مورد تاریخچه‌ی زمین‌شناسی و جغرافیایی کازان، معدن، پوشش گیاهی و جانوری این شهر در اختیار بازدیدکنندگان می‌گذارد.

در طبقه‌ی هم‌کف، بخشی در مورد نجوم و پیدایش زمین، معادن و شیوه‌ی استخراج آن‌ها وجود دارد. یکی از مهم‌ترین قسمت‌های این موزه در مورد طلای سیاه یا نفت است. طبقه‌ی دوم به حیات وحش اختصاص دارد و در این قسمت می‌توانید فسیل و اسکلت‌هایی از جانداران مختلف را تماشا کنید. اسکلت دایناسور و ماموت در این بخش به نمایش درآمده که معمولا مورد توجه بچه‌ها قرار می‌گیرد. به غیر از مواردی که عنوان کردیم، نمایشگاه‌های رایج چنین موزه‌هایی در این موزه هم وجود دارد از جمله نمایشگاه‌های تعاملی تلسکوپ، پازل‌های مغناطیسی و آثار و اکتشافات باستانی.

ساعت کار این موزه از سه‌شنبه تا پنجشنبه و شنبه‌ها و یکشنبه‌ها از ۱۰ تا ۱۸، روزهای جمعه از ۱۱ تا ۲۰ و دوشنبه‌ها تعطیل است.

هزینه‌ی ورودی موزه برای بزرگسالان ۲۰۰ روبل، آخر هفته‌ها ۲۵۰ روبل، برای دانشجویان و بازنشسته‌ها ۱۰۰ روبل و برای کودکان رایگان است. آخرین جمعه‌ی هر ماه، موزه برای افراد زیر ۱۸ سال رایگان است.

 

موزه‌ی تاریخ کازان (Museum of history of the Kazan state)

 

موزه‌ی تاریخ کازان

 

موزه‌ی تاریخ کازان اطلاعات جالبی در مورد تاریخچه‌ی قبایل بومی و نحوه ی شکل‌گیری جمهوری تاتارستان در اختیار بازدیدکنندگان می‌گذارد و سیر تحول این شهر را از زمان امپراتوری تا عصر حاضر به تصویر می‌کشد. این موزه، دو طبقه دارد. در طبقه‌ی اول، نمایشگاه تعاملی و در طبقه‌ی دوم مجموعه‌ی از آثار باستانی به نمایش درآمده است. البته نمایشگاه‌های معمول موزه‌ها مثل نمایشگاه‌های آثار باستانی و اشیای قدیمی در این موزه بسیار محبوب است و اطلاعات تاریخی در قالب نقشه‌ها، فیلم‌ها و تورهای صوتی ارائه می‌شود.

در مجموع، این موزه کوچک است و برای بسیاری از گردشگران، زیاد جالب توجه نیست مگر اینکه از عاشقان تاریخ باشند. بچه‌ها سرگرمی خاصی در این موزه ندارند و از همان دقایق اول، بی‌حوصله و خسته می‌شوند.

ساعت کار این موزه از سه‌شنبه تا پنجشنبه و روزهای شنبه و یکشنبه از ۱۰ تا ۱۸ و روزهای جمعه از ۱۱ تا ۲۰ و دوشنبه‌ها تعطیل است.

این موزه در محدوده‌ی کرملین کازان قرار دارد.

 

موزه‌ی سبک زندگی شوروی (Soviet lifestyle Museum)

 

موزه‌ی سبک زندگی شوروی

 

موزه‌ی سبک زندگی شوروی یکی از مشهورترین موزه‌های کازان است. این موزه یکی از غیرمعمول‌ترین موزه‌های روسیه است. در این موزه‌ی دو طبقه، انواع اشیای قدیمی از دوران اتحاد جماهیر شوروی نگهداری می‌شود. در میان اشیای به نمایش درآمده در این موزه می‌توان انواع اسباب‌بازی های قدیمی، وسایل و تجهیزات و دوربین‌های قدیمی، شیشه‌ها و بطری‌های نوشیدنی و حتی لباس‌هایی پیدا کرد که می‌توانید بپوشید و با آن‌ها عکس بیاندازید. تقریبا همه‌ی این اشیا را می‌توانید لمس کنید و حتی با وسایل بازی، بازی کنید.

اگر به اشیای قدیمی و نوستالژیک علاقه دارید و دل‌تان می‌خواهد در مورد سبک زندگی مردم در زمان شوروی چیزهای جالبی یاد بگیرید، حتما از این موزه دیدن کنید. البته شاید این موزه ناامیدتان کند چون معمولا تورهای منظم در آن برگزار نمی‌شود و اطلاعات عمومی دقیق و مناسبی در اختیار گردشگران قرار نمی‌گیرد، ولی تماشای اشیا و وسایل قدیمی و لباس‌های آن دوران، خالی از لطف نیست.

ساعت کار این موزه از ۱۰ تا ۲۰ است. ورودی موزه برای بزرگسالان ۲۵۰ روبل، برای دانشجویان، دانش‌آموزان و بازنشستگان ۱۵۰ روبل و برای بچه‌های زیر سه سال رایگان است.

 

موزه‌ی «کودکی خوشحال» (The Museum of happy childhood)

 

موزه‌ی «کودکی خوشحال»

 

موزه‌ی کودکی خوشحال، یکی دیگر از موزه‌های کازان است که به سبک زندگی اجتماعی در این شهر می‌پردازد. در این موزه هم اشیای قدیمی از دوران شوروی دیده می‌شود که می‌توانید آن‌ها را لمس کنید. البته این موزه فقط به اشیای مرتبط با بچه‌ها و دوران زیبای کودکی اختصاص دارد. اگر موزه‌ی سبک زندگی شوروی را دیده‌اید، در این موزه احتمالا چیز جالبی برایتان وجود ندارد، ولی اگر بخواهید بین این دو موزه یکی را انتخاب کنید و همراه با بچه‌ها سفر می‌کنید، بدون تردید موزه‌ی کودکی خوشحال را انتخاب کنید. در این موزه، اسباب‌بازی‌های بیشتری به نمایش درآمده و برای بچه‌ها جالب‌تر است. این موزه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ باز است. ورودی موزه برای بزرگسالان ۲۵۰ روبل، برای دانش‌آموزان، دانشجویان و بازنشستگان ۱۵۰ روبل و برای بچه‌های زیر سه سال رایگان است.

 

معبد همه‌ی ادیان (The temple of all religions)

 

معبد همه‌ی ادیان

 

معبد همه ادیان، یکی از معبدهای زیبا و دیدنی شهر کازان است که سمبلی برای همه‌ی مذاهب، فرهنگ‌ها و تمدن‌هایی است که در روسیه و به خصوص در کازان در کنار هم به حیات خود ادامه می‌دهند. ساخت و ساز این بنای نمادین در سال ۱۹۹۴ آغاز شد و البته ساخت و ساز آن و افزودن جزییات و تزیینات بنا، هنوز هم ادامه دارد و به صورت دوره‌ای انجام می‌شود. این بنا به عنوان یک لندمارک نمادین و زیبا، در بین گردشگران بسیار محبوب است. با وجود اینکه به آن معبد می‌گویند، این بنا در حقیقت یک معبد نیست. فقط یک سمبل معماری است که سبک و سیاق بناهای مذهبی مختلف را گرد هم آورده است. البته بازدید از این بنا فقط از بیرون ممکن است که آن هم ۵ دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد. با وسایل حمل و نقل عمومی کازان، دسترسی به این معبد سخت و زمان‌بر است. چون این بنا در حومه‌ی شهر کازان قرار دارد. با اتوبوس و قطار می‌توانید خودتان را به این بنا برسانید.

 

کرملین کازان

 

کرملین کازان

 

مجموعه‌ی بی‌نظیر و منحصربه فرد کرملین کازان، بین قرن‌های شانزدهم تا نوزدهم میلادی به تدریج ساخته و تکمیل شده است. این بنا از زمانی که ساخته شده تا به امروز، مرکز تاریخی، فرهنگی و مذهبی شهر بوده است. یکی از بناهای نمادین شهر کازان یعنی برج Söyembikä در این مجموعه‌ی تاریخی قرار دارد؛ بنایی که داستان‌ها و افسانه‌های زیادی در مورد آن بر سر زبان‌ها جاری است. مثلا بعضی از اهالی شهر معتقد هستند اگر این برج را لمس کنید و هم‌زمان آرزو کنید، بدون تردید به آرزویتان می‌رسید.

این مجموعه‌ی تاریخی، شامل دیوارهای دفاعی قرن شانزدهمی و برج‌هایی زبیا به سبک‌های مختلف است و یک ساختمان اداری هم دارد که در مرکز کرملین به خوبی حفظ و نگهداری شده است. کاخ مجلل فرمانروایی، اقامتگاه اصلی رئیس جمهوری تاتارستان است و سایر بخش‌های این مجموعه به موزه‌های متعدد، اختصاص یافته است که در آن‌ها می‌توانید آثار و اشیای تاریخی متعلق به دوران مختلف تاریخی کازان و جمهوری تاتارستان را مشاهده کنید. دو کلیسا در این مجموعه قرار دارد که یکی از آن‌ها، قدیمی‌ترین بنای ساخته شده در کازان است. یک مسجد با مناره‌ی بلند ۵۵ متری در این مجموعه وجود دارد که فضای داخلی آن بسیار زبیا است و با هنرهای نمادین مذهبی تزیین شده است. یک سکوی بازدید در این مجموعه وجود دارد که از آن می‌توانید چشم‌اندازهای زیبایی از اطراف و از رود کازانکا را تماشا کنید.

 

خیابان بومانا (Baumana)

 

خیابان بومانا

 

خیابان بومانا یکی از مهم‌ترین خیابان‌های توریستی و مخصوص عابرین پیاده است. این خیابان، رستوران‌های متعددی دارد. نقاشان و هنرمندان خیابانی در آن مستقر هستند و آثار خود را عرضه می‌کنند. آب‌نماها و بناهای یادبود زیادی دارد که اهالی شهر و گردشگران از آن‌ها استقبال می‌کنند و کنار آن‌ها عکس یادگاری می‌اندازند. به غیر از این بناهای یادبود و آب‌نماها، این خیابان میزبان جاذبه‌های تاریخی متعددی است. مثلا یک کلیسای جامع که به سبک باروک ساخته شده است. در این کلیسا یکی از خوانندگان مشهور اپرا، غسل تعمید داده شده و به یاد او، تندیسی از این خواننده در نزدیکی این کلیسا نصب شده است. برج ناقوس کلیسا به سبک روسی با آجرهای قرمزرنگ ساخته شده و حتی از خود کلیسا مشهورتر است. این برج یکی از بناهای نمادین شهر کازان است و گردشگران زیادی برای عکس انداختن با این برج به این منطقه سر می‌زنند. در رستوران‌ها و کافه‌های متعدد این خیابان می‌توانید دسرها و غذاهای سنتی تاتاری را نوش جان کنید.

 

خیابان Peterburgskaya

 

خرید کازان

 

خیابان بومانا تا خیابان پیتربورگاسکایا Peterburgskaya ادامه می‌یابد. این خیابان نیز از خیابان‌های عابر پیاده است و هتل‌ها، رستوران‌ها و مراکز خرید محبوبی در آن واقع شده است. این مسیر را می‌توانید پیاده‌روی کنید و از کافه‌ها و مراکز خرید آن استفاده کنید. بناهای قدیمی و کلیساهای تاریخی در این خیابان قرار دارند که تماشای آنها خالی از لطف نیست. رستوران، کافه، موزه و زمین‌های بازی مخصوص کودکان از دیگر امکانات تفریحی است که در حوالی این خیابان قرار گرفته‌اند. یک موزه‌ی فضای باز از ترامواهای قدیمی در این خیابان قرار دارد.

 

محله‌ی قدیمی تاتار (Old Tatar Quarter)

 

محله‌ی قدیمی تاتار 1

 

محله‌ی قدیمی تاتار، منطقه‌ی تاریخی شهر کازان است که بسیاری از بناها و شکل و شمایل قرون هجدهم تا نوزدهم را حفظ کرده و به سبک سنت تاتاری باقی مانده است. این محله در مرکز شهر کازان قرار دارد. بسیاری از خانه‌های این محله به افراد سرشناس شهر تعلق داشته و به خوبی حال و هوای زمان قدیم را زنده می‌کند. در این محله در رستوران‌های قدیمی می‌توانید غذاهای سنتی تاتاری را با بهترین کیفیت و طعم و عطر اصیل آن امتحان کنید. بیشتر بناهای تاریخی این محله در خیابان اصلی آن قرار دارند.

در این محله‌ی قدیمی، بازدید از خانه‌های تاریخی را فراموش نکنید. بعضی از آنها شبیه به قصرهای قرون وسطایی ساخته و طراحی شده‌اند. بعضی از این بناهای قدیمی، میزبان موزه‌هایی است که به سبک زندگی قرن‌های نوزدهم تا بیستم و شاعران و نویسندگان مختلف اخصاص یافته است. یک مسجد قدیمی قرن هجدهمی نیز در این محله وجود دارد که بازدید از آن خالی از لطف نیست. دو مسجد قدیمی دیگر هم در حوالی این محله ساخته شده که تزییناتی بسیار زیبا دارند.

 

کلیسای جامع سنت پیتر و پل (The Saints Peter and Paul Cathedral)

 

کلیسای جامع سنت پیتر و پل 1

 

کلیسای جامع سنت پیتر و پل، یکی از زیباترین کلیساهای جامع نه تنها در کازان بلکه در کل روسیه است. این کلیسا در قرن هجدهم به سبک باروک روسی ساخته شده است. افراد سرشناس زیادی از این کلیسا دیدن کرده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان شاعر مشهور روسی، الکساندر پوشکین را نام برد. دیوارهای قهوه‌ای روشن کلیسا با نقاشی‌های دیوار آبی تزیین شده است و این سبک و ترکیب رنگ در بناهای قدیمی آسیای مرکزی پیدا می‌شود.

 

خاکریز رود کازانکا (Kazanka River Embankment)

 

خاکریز رود کازانکا

 

یکی دیگر از مکان‌های شهر که مورد علاقه‌ی دوچرخه‌سواران و زوج‌های جوان قرار دارد، خاکریز یا خاک‌دیوار رود کازانکا است. مسیرهای دوچرخه‌سواری بسیاری جذابی در این منطقه برای دوستداران ورزش در فضای باز در نظر گرفته شده است. چشم‌اندازهای زیبا از رودخانه، فضایی رمانتیک را ایجاد می‌کند که برای گشت و گذار زوج‌های جوان مناسب است. در فصل زمستان، پیست اسکیت روی یخ و بازارچه‌ی کریسمس در این محله برپا می‌شود.  در حوالی این محدوده، ساختمان‌های مدرنی وجود دارد که جنبه‌ی دیگری از زندگی در کازان را به تصویر می‌کشند.

 

موزه‌ی ملی جمهوری تاتارستان (National Museum of the Republic of Tatarstan)

 

موزه‌ی ملی جمهوری تاتارستان

 

مهم‌ترین موزه‌ی منطقه‌ای کازان، موزه‌ی ملی جمهوری تاتارستان است. در این موزه‌ی متنوع انواع آثار و اشیای به جامانده از دوران مختلف تاریخی را مشاهده خواهید کرد. آثار هنری، صنایع دستی و حتی لباس‌های سنتی و ملی در این موزه به نماش درآمده‌اند که مطمئنا توجه دوستداران تاریخ و هنر بومی را جلب می‌کنند. ساعت کار این موزه در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه، شنبه و یکشنبه از ۱۰ تا ۱۸  و پنجشنبه‌ها از ۱۳ تا ۲۱ و جمعه‌های از ۱۰ تا ۱۷ است. این موزه روزهای دوشنبه تعطیل است. بلیط ورودی این موزه بین ۵۰ تا ۱۵۰ روبل قیمت دارد.

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است