مراکز تفریحی کشور ارمنستان

مراکز تفریحی کشور ارمنستان
در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با مراکز تفریحی کشور ارمنستان آشنا بشیم .
تله کابین
تله کابین ارمنستان
کشور ارمنستان به واسطه ساخت و راه اندازی طولانی ترین تله کابین جهان رکورد پیشین دیگر کشورها را شکست. به گزارش مهر، در نزدیکی ایران و در یکی از کشورهای وارث تمدن ایرانی، طولانی ترین خط تله کابین جهان راه اندازی شده است. این خط 5.7 کیلومتری از فراز صومعه باستانی “تاتو” کشور ارمنستان عبور می کند.سرژ سرکیسیان رئیس جمهور ارمنستان اولین مسافر طولانی ترین تله کابین جهان بوده است، خطی که می تواند دسترسی به صومعه تاتو، یکی از مهمترین مراکز مذهبی کشور ارمنستان و اصلی ترین جاذبه توریستی این کشور را تسهیل کند.راه اندازی این خط تله کابین هزینه ای در حدود 18 میلیون دلار در برداشته که بیشترین بخش آن توسط کمکهای مالی از جانب بخشهای خصوصی تامین شده است. این خط از روستای “هالیدروز” در نزدیکی آزادراهی در ایروان آغاز شده و تا روستای تاتو امتداد پیدا می کند.سرعت حرکت کابینها 37 کیلومتر بر ساعت بوده و با این سرعت سفری یک طرفه 11 دقیقه به طول خواهد انجامید. در مرتفع ترین موقعیت ممکن نیز فاصله کابینها از سطح زمین 320 متر خواهد بود. در این خط دو کابین 25 نفره حرکت خواهند کرد که استفاده از آنها برای بومیان منطقه رایگان خواهد بود. بر اساس گزارش AFP، راه اندازی این خط تله کابین بخشی از پروژه ای 50 میلیون دلاری با هدف توسعه صنعت توریسم در روستای تاتو و مناطق اطراف آن بوده است. این منطقه یکی از 15 منطقه باستانی از قلمرو سلطنت ارمنستان به شمار می رفته است. پیش از این خط تله کابین، تله کابین ساندیا پیک در نیو مکزیکوی آمریکا با طول 4.3 کیلومتر عنوان طولانی ترین تله کابین جهان را به خود اختصاص داده بود.

دریاچه سوان
دریاچه ساوان
دریاچه سوان در ۶۰ کیلومتری شمال شرقی ایروان و در استان گغارکونیک قرار دارد. این دریاچه که بزرگ‌ترین دریاچهٔ قفقاز و از بزرگ‌ترین دریاچه‌های کوهستانی آب شیرین در جهان است در بلندای ۱۹۱۶ متری سطح دریا واقع شده است.

باشگاه و پارک آبی دنیای آب(Jrashkhar) 
پارک ابی ایروان
اگر در تابستان قصد سفر به ارمنستان کردید  پارک آبی دنیای آب را از دست ندهید. پارک آبی دنیای آب، یکی از بهترین گزینه ها برای مسافران تور ارمنستان در فصل تابستان می باشد زیرا می توانند در آنجا شنا کنند یا از وسایل آبی این مجموعه استفاده کنند. پارک آبی دنیای آب ارمنستان در ناحیه نور نورک ایروان در خیابان میاسنیکیان قرار دارد.این پارک آبی هیجان انگیز در سال ۲۰۰۱ افتتاح شد و دارای یک پارک آبی روباز به مساحت ۲/۵ هکتار و یک پارک آبی سرپوشیده به مساحت 5 هکتار می باشد. پارک روباز مجموعه دارای دو استخر بزرگ، یک استخر کودکان، یک استخر VIP و سه استخر برای بازی های آبی و ۳ سرسره وجود دارد که برای بزرگسالان و نوجوانان بسیار هیجان انگیز و جالب است و موجب بالا رفتن آدرنالین در بدنتان خواهد شد. پارک آبی دنیای آب در نزدیکی باغ وحش بزرگ ایروان قرار گرفته است. همچنین این پارک آبی در نزدیکی بوتانیکال ایروان قرار دارد. در فصل زمستان نیز بزرگ ترین استخر پارک آبی تبدیل به پیست اسکی روی یخ می شود که همه ساله علاقه مندان بیشماری دارد.

پارک عشاق(Lovers’ Park)
پارک عشاق ایروان
پارک عشاق ایروان یک پارک عمومی بسیار زیبا در خیابان بقرمین در منطقه کنترون شهر ایروان به مساحت 2.5 هکتار می باشد. پارک عشاق که در نیمه دوم قرن 20 به صور کامل از بین رفته بود، بین سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ بازسازی شد و در سال ۲۰۰۸ توسط یک بانی خیر به نام آلبرت بوقسیان،رئیس بنیاد بوقسیان بازگشایی شد و در سال ۲۰۱۰ تندیس شاعر برجسته جیورج امین توسط مجسمه ساز مشهور ارمنی آشوت آرامیان در پارک عشاق ساخته شد. دلیل نام گذاری این پارک به نام پارک عشاق بر اساس یک واقیعت تاریخی است که از قدیم الایام تمامی عشاق قرار های خود را در این پارک زیبا برگزار می کردند, و پس از نام گذاری نیز این مو ضوع همه گیر شد و این پارک به یکی از مکان های محبوب زوج های جوان ارمنستانی تبدیل شده است

پاراگلایدر در ارمنستان – باشگاه  Paragliding in Armenia) SKY)
پاراگلایدر ارمنستان
یکی از تفریحات ارمنستان که بین گردشگران تور های ارمنستان پرطرفدار است، پاراگلایدر ارمنستان است. چراکه ارمنستان یک کشور کوهستانی است و زیبایی های ارتفاعات ارمنستان به خصوص با تماشای پرواز پرندگان تکمیل خواهد شد. پاراگلایدر یک تفریح جدید در گردشگری ارمنستان است که در حال حاضر محبوب ترین تفریح نیز می باشد. در کوه هاتیس، دریاچه سوان، کوه آراگاتس، کوه تقنیس و کوه آرا وجود دارد. افراد ماهری که در این باشگاه هستند به افراد مبتدی یا حرفه ای آموزش های لازم را برای پرواز میدهند. پرواز در مثلث “ایروان- سوان- گیومری” و منطقه تاوش مناطقی هستند که برای این تفریح در ارمنستان در نظر گرفته شده اند. مطمعن باشید که این تفریح به حدی هیجان انگیز است که نهایت لذت را از تماشای کوهستان، دریاچه و ابرهایی که در کنارتان حرکت میکنند خواهید برد. ارمنستان یک موزه رو باز است و شما این شانس را خواهید داشت که زیبایی و اسرار این سرزمین را با پاراگلایدر ارمنستان کشف کنید.
هزینه پرواز با یک مربی:

  • 1 شرکت کننده 48.000 درام
  • 3 تا 5 نفر 43.000 درام
  • از 6 نفر به بالا 40.000 درام

که این هزینه شامل: پرواز هر شخص به طور متوسط 20 دقیقه، عکس و فیلمبرداری در طول پرواز و یک پاراگلایدر برای رفت و برگشت میباشد.

باشگاه گلف آرارات(Ararat Valley country club)
باسگاه گلف ارارات
در بهار سال 1998 میلادی  واهان هونانیان (Vahagn Hovnanyan) در طول سفر خود به تور ارمنستان ایده ی تاسیس یک باشگاه گلف به ذهنش رسید و در سال 2000 میلادی بر روی یک قطعه زمین احاطه شده توسط آرارات پر شکوه و کوهستان آراگاتس و آرا کوه  شروع به ساخت « باشگاه گلف آرارات» کرد و با هدف توسعه گلف در ارمنستان به کار خود ادامه داد. در سال 2005 فعالیت ساخت وساز به اتمام رسیده و برای اولین بار در ارمنستان امکان بازی در یک نوع ورزش اشرافی برای ارمنیان و گردشگران کشور ارمنستان فراهم شد و باشگاه گلف آرارات به یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری ارمنستان  تبدیل شد. در کنار زمین گلف وسیع ای مرکزتفریحی، 18 زمین مینی گلف وجود دارد و از امکانات دیگر باشگاه گلف آرارات به وجود دو زمین تنیس، زمین فوتبال، زمین بسکتبال، زمین والیبال و استخر های شنا، رستوران و غیره می توان اشاره کرد. که با فراهم کردن این امکانات جدید به باشگاه گلف آرارات این به مجموعه باشگاه دره آرارات تغییر نام داد.

شهربازی پلی سیتی ارمنستان(Play City)
شهربازی ارمنستان
پلی سیتی ارمنستان یا همان شهر بازی های متنوع یکی از مراکز تفریحی ارمنستان با محبوبیت ویژه بین مردم کشور و گردشگران تور ارمنستان در هر رده سنی  می باشد. مجموعه وسیع  تفریحی پلی سیتی که  در سال 2002 افتتاح گردیده است با هدف سرگرمی و تفریح برای همه ی مردم همواره سعی بر این شده است که هرکه قدم در مجموعه تفریحی پلی سیتی ارمنستان گذاشت دیگر پای رفتن نداشته باشد و ساعاتی را در این مجموعه با خوشی و خنده بگذراند! مجموعه پلی سیتی  برای تحقق بخشیدن به این هدف خود دارای  بخش های مختلفی از جمله: پیست کارتینگ، پیست باگی،پیست ماشین کوبنده، زمین گلف، پینت بال، بولینگ، بیلیارد، باشگاه تیر اندازی، سینمای 7بعدی، بازی های کامپیوتری، زمین های بازی کودکان متناسب با هر گروه سنی و تئاتر های مخصوص کودکان، برگزاری جشن های مناسبتی و غیره می باشد. از امکانات عمومی مجموعه تفریحی پلی سیتی ارمنستان هم به پارکینگ، کافی شاپ و رستوران های این مجموعه می توان اشاره کرد.

باشگاه سوارکاری آیرودزی(Ayrudzi Riding Club)
باشگاه سوارکاری
 
باشگاه دوستداران سوارکاری آیرودزی در حومه شهر آشتاراک قرار گرفته است. این باشگاه سوارکاری خدماتی شامل اسب سواری، غذا دادن به اسب ها و نحوه زین کردن آنها را به شما ارائه میدهد. علاوه براین شما این شانس را خواهید داشت که اطلاعات زیادی را درباره اسب ها، اسب سواری و تاثیرات ویژه آن کسب کنید.

زیپلاین در ارمنستان

زیپلاین در ارمنستان 1

 

یکی از هیجان انگیز ترین تفریحات ارمنستان زیپلاین است . انسان بیش از ۴ قرن آرزو داشت که پرواز کند. ما در این نسل بسیار خوش شانس هستیم که در دوره ی  پاراگلایدرها، هلکوپتر ها، هواپیما ها و چتربازی ها  قرار داریم و هر زمان که بخواهیم می توانیم از آن ها استفاده کنیم. یکی دیگر از راه هایی که ما به آسانی به آن دسترسی داریم و می توانیم با آن اشتیاق درون خود را آرام کنیم، استفاده از زیپلاینیگ است. این تفریح یکی از جدید ترین تفریحات دنیاست که درصنعت گردشگری ارمنستان هم به کار آمده است.  می توانید در زیپلاینینگ، خود را رها و آزاد احساس کنید. تصور کنید، قرار است کوه های فوق العاده ارمنستان، منطقه سرسبز تاوش، را ببینید و قرار است در ارتفاع ۲۰۰ تا ۳۰۰ متری از سطح زمین زیپلاین کنید.

 

آفرود در ارمنستان

این تفریح برای کسانی که می خواهند آدرنالین بیشتری را رها سازند و ترجیح می دهند روی زمین با سرعت حرکت کنند تا اینکه در هوا پرواز کنند بسیار موثرتر خواهد بود. آفرودینگ در ارمنستان برای کسانی که مشکل قلبی دارند یا می ترسند و ممکن است از هوش بروند قطعا مناسب نخواهد بود زیرا قرار است روی کوه های بکر،ناهموار، صعب العبور و گام نخورده رانندگی کنید. قرار است در مسیر های پر پیچ و خم آفرود کنید و بسیار لذت ببرید و در طول رانندگی تان کوه های بی نظیر ارمنستان، مناظر زیبا، دره های عجیب، دریاچه طبیعی و جنگل های زیبای ارمنستان را ببینید.

آفرود در ارمنستان 1
راهنمای اقامت ،تحصیل ،سفر وزندگی در دیگر کشورها

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است