موزه دولتی سنت پترزبورگ روسیه

سنت پترزبورگ، شهر موزه‌ها به راستی بزرگترین گنجینه‌های تاریخ و هنر بشر را در دل خود جای داده است. با تور روسیه به هر قسمت از این شهر باشکوه بروید موزه‌ای پر از اشیا مهم تاریخی را خواهید دید، موزه دولتی روسیه که در یکی از مشهورترین خیابان‌های تاریخی یعنی خیابان نوسکی قرار گرفته بزرگترین مرکز نگهداری از هنرهای زیبا و همچنین بزرگترین موزه روسیه به شمار می‌آید.

 

موزه دولتی روسیه سنت پترزبورگ 1

 

 

تاریخچه موزه دولتی روسیه

ساخت این موزه توسط تزار نیکلای دوم در سال 1895 به عنوان اولین موزه هنری روسیه آغاز شد، موزه‌ای که قرار بود یادبودی باشد برای الکساندر سوم، پدر تزار. کاخی که ساختمان اصلی موزه در آن واقع شده یادگار سال 1819 است و پر از سالن‌های رقص باله. در طراحی این موزه از معماری ایتالیایی الهام گرفته شده بود. اما کل موزه با بیش از چهارصد هزار شی تاریخی، هنری و فرهنگی در ساختمان‌ها و کاخ‌های متعددی در زمینی به مساحت سی هکتار پراکنده است.

 

 

موزه دولتی روسیه سنت پترزبورگ 5

 

 

مجموعه اصلی در کاخ میخائیلوفسکی

می توان از موزه دولتی روسیه به عنوان گنجینه ای قابل توجه از هنرهای ملی نام برد که  پیشرفت هنرهای تجسمی روسیه را از منشاء آن در پرتره از چهره یک شخصیت دینی مقدس وابسته به روم شرقی تا تجربه های متفاوت پیشرو یا آوانگارد (avant-garde) در اوایل قرن بیستم همزمان با انفجار ناگهانی هنرهای روسی در صحنه های بین المللی را به نمایش می گذارد.

 

 

موزه دولتی روسیه سنت پترزبورگ 4

 

 

مجموعه های قصر مرمر

این موزه میزبان یکی از جالب ترین نمایشگاه های دائمی موزه دولتی روسیه و دو مجموعه موقتی است. یکی از مجموعه ها مربوط به آثار اهدا شده به موزه در دهه 1990 توسط برادران ارژفسکی (Rzhevskiy)، یعقوب (Yakov) و یوسف (Iosef) می باشد. اهدا کنندگانی که موفق به ساخت یکی از ماندگارترین مجموعه ها از آثار نقاشانی به نام در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم شده اند. این مجموعه بیش از 503 قطعه هنری نظیر نقاشی، طراحی و آثار با ارزش هنری مانند ساعت های چینی و عتیقه را در دل خود جای داده.

 

 

موزه دولتی روسیه سنت پترزبورگ 3

 

 

مجموعه های قصر اِستراگانوف Stroganov Palace Collections

قصر استراگانف در سال 1989 به موزه روسیه اضافه شد، ساختمانی تاریخی که به دستور امپراطیس الیزابت و با هنر معمار به نام فرانچسکو بارتولومئو راسترلی (Bartholomeo Rastrelli) طراحی و بنا گردید. می توان از خانواده استراگانوف به عنوان یکی از خانواده های برجسته روسیه نام برد، خاندانی که نه تنها نقش بسیار مهمی در تاریخ روسیه ایفا کردند بلکه در شکل گیری طبقه اشرافی و فرهنگی نقشی اساسی داشتند. این کاخ با هدف حفظ معماری اولیه و پر افتخارش در اواخر قرن هجدهم و اویل قرن نوزدهم مرتب تحت فرآیندها نوسازی و مراقبت تدریجی توسط موزه روسیه قرار گرفت.

 

 

موزه دولتی روسیه سنت پترزبورگ 2

 

 

ساعت بازدید و هزینه ورودی موزه دولتی روسیه

میهمانان می توانند در روزهای دوشنبه، چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه، شنبه و یکشنبه از ساعت 10 تا 18 از این موزه بازدید نمایند. الیته قصر میخائیلوفسکی و قسمت بِنووآ (Benois Wing) تا ساعت 20 باز هستند. لطفاً توجه داشته باشید موزه در روزهای سه شنبه باز نیست و دفاتر تهیه بلیط نیم ساعت زودتر از زمان های ذکر شده تعطیل می شوند. هزینه بازدید از این موزه برای بزرگسالان 450 روبل و برای دانشجویان 200 روبل می باشد. لطفاً توجه داشته باشید بلیط های فروخته شده به هیچ وجه پس گرفته نمی شوند.

ورودی رایگان: لطفاً توجه داشته باشید کودکان پیش دبستانی و دانش آموزان مدرسه بدون در نظر گرفتن ملیت می توانند به صورت رایگان از موزه بازدید نمایند. همچنین ورود به موزه برای اعضای شورای بین المللی موزه ها نیز رایگان خواهد بود.

نزدیک ترین ایستگاه مترو به این موزه ایستگاه مترو گوستینی دور (Gostiny Dvor) و خیابان نوسکی (Nevsky pr.) می باشند.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است