موزه هوانوردی آنکارا ترکیه

موزه ها از اماکنی هستند که در سفر به شهرهای مختلف می توانند در برنامه های گردشی و تفریحی گردشگران قرار گیرند چرا که در این موزه ها می توان اثاری از ادوار گذشته را مشاهده کرد و با گوشه ای از زندگی پیشینیان آشنا شد . برخی از موزه ها تخصصی بوده و به منظور آشنایی بازدیدکنندگان با موضوعی خاص و تاریخچه آن تاسیس شده اند . در شهر آنکارا چندین موزه تخصصی وجود دارد که موزه هوانوردی آنکارا (Ankara Aviation Museum) یکی از آن هاست با ما همراه باشید تا در مورد این موزه جذاب بیشتر بدانید .

 

 

موزه هوانوردی 2

 

 

درباره موزه هوانوردی آنکارا Ankara Air Force Museum

این موزه در منطقه اتیمسگوت آنکارا و در اتوبان فاتح سلطان محمد، واقع در ۱۶ کیلومتری غرب مرکز شهر قرار دارد.موزه هوانوردی آنکارا در سال ۱۹۹۸ ساخته شده و دومین  نمایشگاه هوانوردی ترکیه (که دیگری در استانبول است) میباشد.

در روز افتتاحیه این موزه هوانوردی، خانم سابیها گوکچن که اولین خلبان زن ترکیه است حضور داشته است و همچنین مجسمه این خانم هم در محیط موزه به چشم میخورد. این موزه بسیار بازرگ دارای دو بخش بزرگ و وسیع سر پوشیده و سر باز است که بخش سرپوشیده مساحتی به اندازه ۲۰۰۰ متر مربع و محیط سرباز به مساحت ۶۲ هزار متر مربع را شامل میشود و کل موزه در کل دارای مساخت ۶۴۰۰۰ متر مربع است.

 

 

موزه هوانوردی 3

 

 

 

هواپیما های موجود در موزه هوانوردی آنکارا

در این موزه مجموعه ای از انواع هواپیما های جنگی آمریکایی،روس،آلمانی و چینی قرار دارد که تعدادی از آنها در طول سال ها از کشور های دیگر به عنوان هدایا اهدا شده اند. از هواپیما های موجود در موزه هوانوردی آنکارا تعدادی را در زیر مثال میزنیم:

  • جت جنگنده mig-17 متعلق به نیرو هوایی بلغارستان
  • جت جنگنده J-6  کپی چینی جت جنگنده mig-19 برای ارتش پاکستان
  • جت جنگنده mig-21 متعلق به ارتش مجارستان
  • و …

و همچنین ماکت های زیادی در بخش سرپوشیده به اندازه هواپیما های اصلی قرار دارد و جدا از آن در محیط بیرونی هم هواپیما های قدیمی از سال ۱۹۱۴ تا به امروز دیده میشوند.

 

 

موزه هوانوردی 4

 

 

 

دیدار از موزه هوانوردی آنکارا

برای دیدار از موزه هوانوردی آنکارا باید هر روز به جز دوشنبه های از ساعت ۹ تا ۴:۳۰ به آنجا مراجعه کنید.

این مکان برای میتواند برای کسانی که به هواپیما ها علاقه دارند و همینطور نوجوانان، در تور آنکارا جذاب باشد و ارزش دیدن را دارد.

همینطور شما در آنجا میتوانید با پرداخت ۱۰ لیر، از برجکی با ایمنی کامل به پایین بپرید و  از این تجربه بسیار هیجان انگیز لذت ببرید

از نکته های بسیار جالب دیگر این موزه جذاب هوانوردی این است که میتوانید به اتاق داخل هواپیما ها (کاکپیت هواپیما ها) دسترسی داشته باشید و از آن ها عکس بگیرید.

 

 

موزه هوانوردی 5

 

 

 

موزه هوانوردی که از دیدنی های آنکارا محسوب می گردد در تمامی روزهای هفته به غیر از دوشنبه ها باز است و گردشگران تور آنکارا از 9 صبح تا 16:30 بعد از ظهر می توانند از این موزه جذاب دیدن کنند . در واقع در این موزه تمامی تجهیزات هوانوردی به چشم می خورد . هواپیماهای قدیمی و جالب در انواع مختلف با مکانیزم های قدیمی در موزه هوانوردی برای دوستداران صنعت هوا و هوانوردی برقرار است .

 

 

موزه هوانوردی 1

 

 

 

دسترسی به موزه هوانوردی

از آنجا که این موزه در ۱۶ کیلومتر حومه شهر قرار دارد و محیطی خیلی شلوغ نیست، دسترسی به آن میتواند برایتان کمی مشکل باشد برای همین به شما پیشنهاد میکنیم برای رفتن به این مکان از اتوبوس های این خط و یا از تاکسی استفاده کنید.

آدرس موزه هوانوردی :

Doğanbey Mh., 06250 Altındağ/Ankara, Turkey

شماره تلفن موزه هوانوردی آنکارابه زبان ترکی :

+۹۰ ۳۱۲ ۳۱۱ ۳۰ ۱۳

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است