مساجد امارات متحده عربی

مساجد امارات متحده عربی
بسیاری از مساجد در کشور امارات با کمک بهترین معماران جهان اسلام و با ترکیب فرهنگ عربی طراحی وساخته شده اند . در صورت علاقه مندی به معماری اسلامی پیشنهاد می گردد با سایت 01iran همراه باشید

مسجد جامع شیخ زائد

مسجد جامع دبی، یک مسجد در امارات متحده عربی است. بین بازار نساجی و موزه دبی نزدیک به نهری کوچک در منطقه بر دبی، درست در جنوب معبد هندو قرارگرفته است. اصالتاً در سال ۱۹۰۰ ساخته شد، در سال ۱۹۶۰ تخریب و بازسازی شد، سپس تحت بازسازی بیشتر در سال ۱۹۹۸ قرار گرفت (چیزی که امروزه شاهد آن هستید). هم‌ اکنون گنجایش بیش از ۱۲۰۰ نمازگزار را دارد. آن‌ ها که غیر مسلمان هستند اجازه ورود به این مسجد به‌ جز مناره‌ ای که از آنجا عکس‌ برداری مجاز است را ندارند. این مسجد قطب مذهبی و  فرهنگی دبی است.

شیخ زاید مسجد جامع
بلند ترین بخش مسجد مناره‌ ای با ۷۰ متر است که بلند ترین در دبی محسوب می‌شود. دیوار های ماسه‌ ای خاکستری به‌ طور کلی بی‌ پیرایه هستند اما یک کتیبه منبت‌ کاری قرانی در بالای ۵ ستون راهروی ورودی نصب‌ شده است که در بالای آن‌ ها نصب گردیده است. ۴۵ گنبد کوچک و ۹ گنبد بزرگ با مناره بلند سقف مسجد جامع را پوشانده‌ اند. پنجره‌ های چوبی، با شیشه‌ های لکه‌ دار دست‌ ساز به‌ خوبی جور شده‌ اند و ترکیب خوبی را با شهر قدیمی و منطقه بر دبی می‌سازند و مناره آن به سبک معماری آناتولی ساخته‌ شده است. به بازدیدکنندگان مسجد توصیه می‌شود که لباس مناسب بپوشند. این مسجد گنجایش ۱۲۰۰ نمازگزار را دارد. نزدیک‌ ترین ایستگاه مترو به آن الفهیدی است.

مسجد جمیرا
یکی از مکان هایی که تور های دبی روی آن بسیار زوم می کنند مسجد جمیرا در منطقه جمیرا می باشد! این مسجد هم از نظر قدمت و هم از نظر معماری و طرح و ساخت یک جاذبه جذاب به شمار می رود.معماری این مسجد از نمونه معماری های اسلامی می باشد به طوری که در آن یک گنبد بزرگ ۱۶ متری چشم همه را به خود می دوزد. مناره های حدود ۴۰ متری هم بر عظمت این بنای با شکوه افزوده است. از طرفی هم باید سراغ منبر مسجد بروید و حتما از آن دیدن کنید چرا که بسیار با شکوه می باشد.
مسجد جمیرا
در جلو بنای مسجد از سنگ های قهوه ای مایل به صورتی برای تزیین نما استفاده شده است. جالب است که روی گنبد و مناره ها هم از اشکال زیبای هندسی تراشیده شده و زیبایی و گیرایی آن را دوچندان کرده است. این مسجد نه تنها از روبرو بلکه از نظر معماری داخلی نیز بسیار زیباست وباعث شده که مسافران حداقل یک ساعت برای دیدن آن وقت بگذارند. مسجد جمیرا چنان از اهمیت برخوردار است که نقش روی اسکناس های ۵۰۰ درهمی در امارات متحده عربی را از آن خود کرده است.
مسجد آبی
مهم ترین مسجد دبی که در منطقه الصفا واقع شده است، حدودا ۲۰۰۰ نمازگزار را در خود جای می دهد. این مسجد در جولای ۲۰۱۱ تاسیس شد و مکانی برای مسلمانان جهت عبادت و مسافران تور دبی گشت.

مسجد آبی در دبی
مسجد شیخ زاید 
مسجد شیخ زاید (نام کامل عربی: مسجد الشیخ زاید بن سلطان آل نهیان) مسجدی در شهر ابوظبی، کشور امارات است. مسجد شیخ زاید بعد از مسجد الحرام و مسجد النبی سومین مسجد بزرگ جهان است و یکی از نقاط دیدنی امارات متحده عربی به شمار می‌آید.
نام این مسجد از شیخ زاید بن سلطان آل نهیان گرفته شده‌است که بنیان‌گذار و نخستین رئیس کشور امارات بوده و در همین مسجد دفن شده‌است. او در ۲۰ رمضان ۱۴۲۵ ه.ق (۴ نوامبر ۲۰۰۴ میلادی) درگذشت و قبر وی در سمت شمال مسجد واقع شده‌است مسجد شیخ زاید به طور رسمی در ماه رمضان در سال ۲۰۰۷ میلادی گشوده شد.
مسجدجامع شیخ زائد
مسجد شیخ زاید در منطقه‌ای بزرگ میان دو پل «مصفح» و «مقطع» در مدخل جزیرهٔ أبوظبی قرار دارد. اگرچه ورود به مسجد برای نامسلمانان در امارات ممنوع است ولی این مسجد برای امکان بازدید گردشگران یک استثنا است.
روزانه ده‌ها زن غربی از مسجد شیخ زاید آل نهیان ابوظبی بازدید می‌کنند که با توجه به اینکه مسجد شیخ زاید به روی غیرمسلمانان باز است، آنها هم به احترام مکان معنوی مسلمانان با پوششهای اسلامی یعنی یک عبای بلند مشکی و پوشش سر وارد این مسجد می‌شوند.
این مسجد سومین مسجد بزرگ جهان پس از مسجد الحرام و مسجد النبی می باشد به همین دلیل موجب شده که یکی از جاذبه های گردشگری ابوظبی به شمار آید و جزو افتخارات امارات متحده عربی شود. همچنین آرامگاه شیخ زاید در شمال این مسجد واقع شده است. کمی که در مسجد قدم بزنید، می توانید آیات نوشته شده از قرآن مجید را روی دیوار های آنجا ببینید. این مسجد شامل ۵۷ گنبد بوده که هر کدام با اندازه متفاوت ساخته شده اند. خوب است بدانید که گنبد مسجد شیخ زاید یکی از بزرگترین گنبدهای موجود در جهان شناخته شد.
راهنمای اقامت ،تحصیل ،سفر وزندگی در دیگر کشورها

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است