کلیسای سنت آستواتساتین ایروان ارمنستان

کلیسای سنت آستواتساتین نورک که در قرن هجدهم میلادی ساخته شده است از قدیمی‌ترین کلیساهای ایروان و ارمنستان به شمار می‌رود. در آن زمان این کلیسا را با نام کلیسای مادر مقدس الهی می‌شناختند و کتاب مقدس را در این کلیسا نگهداری می‌کردند، البته بعدها کتاب مقدس به موزه انتقال پیدا کرد.

کلیسای سنت آستواتساتین ایروان 1 1

تاریخچه کلیسا

این کلیسا به طور کامل ساخته نشده بود چون سرمایه گذار این کلیسا قبل از اتمام ساخت بنای کلیسا فوت کرد. کلیسای سنت آستواتساتین را در دوران حاکمیت سکولاریسم تخریب کردند. این عبادتگاه در زمان خودش به عنوان یک پناهگاه مشهور هم مورد استفاده قرار می‌گرفت.

همچنین در این کلیسا یک مدرسه راهبانی نیز وجود داشت که به خوبی فعالیت می‌کرد که بر اثر زلزله این صومعه نیز تخریب شد. بعد از سال‌ها به جای خرابه‌های آن کلیسا، کلیسای سنت آستواتساتین را ساختند.

کلیسای سنت آستواتساتین ایروان 3 1

سنگ توفا یک نوع سنگ قرمز و سیاه که از بیشترین مصالح کاربردی در ارمنستان است که در ساخت این کلیسا هم از این سنگ استفاده کرده‌اند. سنگ توفا از مصالح بومی این کشور به شمار می‌رود. به جز سنگ زیبایی که در ساخت این کلیسا استفاده کردند، حکاکی و خطاطی‌های دیوارهای کلیسا را مزین کرده‌اند. بر روی این دیوارها حکاکی سنتی ارمنی‌ها بر روی سنگ‌ها دیده می‌شود.

کلیسای سنت آستواتساتین ایروان 4 1

کلیسای سنت آستواتساتین نورک هم به مانند دیگر کلیساها دارای بخش‌های مختلفی است مثلا در قسمت شرقی این کلیسا تالار عبادت قرار دارد و محراب آن در گوشه‌ی شمالی و جنوبی قرار گرفته است.

با این که کلیسای سنت آستواتساتین در بین آپارتمان‌های شهر ایروان قرار دارد و زیاد نمایان نیست اما زمانی که از آن دیدن کنید متوجه ارزش این کلیسا که مانند گنجی در شهر ایروان قرار دارد، می‌شوید.

کلیسای سنت آستواتساتین ایروان 2 1

این کلیسا هم جزء معدود کلیساهای قرون وسطی به شمار می‌رود که باقی مانده است. اگر به تاریخ مخصوصا تاریخ قرون وسطی علاقه دارید حتما به ارمنستان سفر کنید.همچنین برای داشتن سفری خاطره‌انگیز در ارمنستان بازدید از صومعه گغارد ، معبد گارنی و سایر دیدنی های ارمنستان را در برنامه‌های خود بگنجانید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است