اطلاعات عمومی ایالت نبراسکا امریکا

اطلاعات عمومی ایالت نبراسکا امریکا
نبراسکا (به انگلیسی: Nebraska) ایالتی است در آمریکا و یکی از ایالت‌های غرب میانه آمریکا به‌شمار می‌رود. پایتخت آن لینکلن و شهر مهم آن اوماها است.
نبراسکا ایالتی است در آمریکا و یکی از ایالت‌های غرب میانه آمریکا به‌شمار می‌رود. پایتخت آن لینکلن و شهر مهم آن اوماها است.
ایالت نبراسکا در منطقه دشت های بزرگ ایالات متحده واقع شده و در شمال با ایالت داکوتای جنوبی، در شرق با ایالت آیوا، در جنوب شرقی با ایالت میسوری، در جنوب با ایالت کانزاس، در جنوب غربی با ایالت کلرادو و در غرب با ایالت وایومینگ هم مرز است.
جنگل لاید در باغ وحش اوماها بزرگترین جنگل بارانی سرپوشیده در ایالات متحده است.
نشان ایالت نبراسکا امریکا

ایالت نبراسکا که به نام ایالت بوجاری ذرت معروف است، محل رویدادهای جالبی از جمله گردهمایی بزرگ سرخ پوستان است، مهاجرت سالانه ۱,۵ میلیون درنای سندهیل، رکورد جاری اتمام پی در پی بلیط بازی های فوتبال آمریکایی و زادگاه وارن بافت، یکی از ثروتمندترین مردان جهان بوده و پر از شگفتی است.
پنج شرکت فورچون ۵۰۰ در ایالت نبراسکا مستقر هستند.  شرکت های فورچون ۵۰۰ بزرگترین شرکت های صنعتی در ایالات متحده هستند که در فهرست سالانه مجله فورچون منتشر شده اند. پنج شرکت فورچون ۵۰۰  در نبراسکا شامل Berkshire Hathaway، Union Pacific، مواد غذایی ConAgra،Peter Kiewit Sons و Mutual Of Omaha Insurance می باشند. این شرکت ها دارای درآمد ترکیبی بیش از ۱۸۰ میلیون دلار هستند. Berkshire Hathaway در این لیست رتبه هفتم را دارد.
در سال ۲۰۱۲، ایالت نبراسکا تولید ناخالص داخلی برابر با ۱۰۷٬۸۸۹ میلیارد دلار داشت، که بیشتر از تولید ناخالص داخلی کشور مراکش (۹۶٬۷۲۹ میلیارد دلار) بود.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است