رود دجله سمرقند عراق

عراق کشوری در غرب ایران با تمدنی چند هزار ساله جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوانی دارد که در حال حاضر به عنوان یکی از مقاصد گردشگری زیارتی در دنیا شناخته می‌شود. طبیعت عراق در کناره‌های رود دجله و فرات که از هزاران سال پیش در جریان بوده‌اند، بسیار دیدنی است.

رود دجله 1

درباره رود دجله

رود دجله یکی از رودهای کشور عراق به طول 1850 کیلومتر است که از دامنه جنوبی رشته کوه توروس در ترکیه سرچشمه می‌گیرد و با عبور از مرز شرقی سوریه، از شهرهای بغداد و موصل عبور می‌کند. دجله پس از پیوستن به رود فرات، اروندرود را که همچون مرزی طبیعی مابین فلات ایران و عراق است، تشکیل می‌دهد و در جنوب شرقی عراق به خلیج فارس می‌ریزد.

رود دجله 1

معنای رود دجله

رود دجله را در زبان پارسی باستان با نام تیگره می‌شناختند که معنای آب تند و تیز و رودخانه‌ای سریع دارد. از آنجائیکه رودها با خود آبادانی و سرسبزی را برای منطقه به ارمغان می‌آورند، زندگی افراد وابستگی زیادی به آب دارد. وجود رودها از گذشته تا به امروز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده است به طوری‌که شاهد شکل‌گیری تمدن‌های بزرگ در کنار رودها هستیم.

رود دجله 2

در سفر به بغداد، قایق‌سواری در رود باستانی دجله را تجربه کنید و از دیدن مناظر زیبا نهایت لذت را ببرید. در میانه راه از قبایل مَعدان در جنوب شرقی عراق در اهوار العراق (تالاب‌های عراق) که سرزمینی حاصل‌خیز در میان دو رود دجله و فرات است، دیدن کنید.

رود دجله 3

اینجا می‌توانید نوادگان سومری ها را در هلال حاصل‌خیز بین النهرین که به ونیز خاورمیانه شهرت دارد، ببینید و با مردمانی آشنا شوید که در خانه‌هایی به نام مُضیف (خانه‌هایی از جنس نی) زندگی می کنند.

رود دجله 4

اگرچه در طی جنگ عراق و خشک کردن تالاب با مهندسی حرفه‌ای و هزینه‌ای گزاف به دستور صدام حسین، ساکنین آن به نسبت سال‌ها قبل بسیار کم شده‌اند اما با بازگرداندن آب و احیای تالاب، تعدادی از ساکنان گذشته به تالاب بازگشته‌اند و زندگی هنوز در جریان است.

در سفر به عراق بازدید از زیگورات اور، مسجد ام القرا، قبرستان وادی السلام و قصر عباسی بغداد را در برنامه خود قرار دهید تا با تاریخ و فرهنگ کشور عراق بیشتر آشنا شوید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است