معبد آسمان پکن چین

چین کشوری است مملو از راز و رمزهای اعجاب آور ، مراسمات سنتی و هنرهای بومی . دوستداران فرهنگ و تاریخ کهن تمایل دارند برای یک بار هم که شده با تور چین همراه گردند و به این کشور استثنائی سفر کنند و زیبائی های ان را ببینند و لذت های ناب را تجربه کنند . در میان شهرهای چین ، پکن بیشترین جاذبه های تاریخی را در خود گنجانده و از مقاصد مورد علاقه گردشگران به شمار می آید معبد آسمان در پکن یکی از این جاذبه هاست که با معماری جالب توجه خود بازدیدکنندگان را شگفت زده خواهد نمود اگر دوست دارید با این معبد بیشتر آشنا گردید با ما همراه شوید .

 

 

معبد آسمان 2

 

 

درباره معبد آسمان پکن

از اعجاب آورترین معابد بنا نهاده شده ی چین می توان به معبد آسمان در پکن اشاره کرد که با وسعتی باور نکردنی از شناخته ترین میراث چین کهن در این شهر می باشد . معبد آسمان پکن با معماری باشکوه خود و همچنین به دلیل داشتن جذابیت ها و آیین هایی که هر ساله در آن برگزار می شود در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و اکنون از برترین جاذبه های گردشگری چین محسوب می گردد . معبد آسمان در سال 1420 میلادی ساخته شده و با قدمتی حدود 6 قرن در میان مردم چین جایگاه والایی دارد در مورد موقعیت مکانی این معبد باید گفت که در جنوب شهر ممنوعه واقع شده و زمین ان با 2700000متر مربع 4 برابر وسعت شهر ممنوعه پکن می باشد .

 

 

معبد آسمان 3

 

 

معبد آسمان اولین معبد ساخته شده در پکن است و از جمله معابد تاریخی متعلق به آئین تائو به شمار می آید در گذشته امپراطوران سلسله های حاکم بر چین برای نیایش و درخواست برکت کشاورزی به این معبد می امدند که این اتفاق فقط 3 بار در سال (اولین روز بهار ، در طولانی ترین شب سال و روز تولدش) روی می داده است نکته جالب توجه در مورد این معبد این است که کل بنا از چوب ساخته شده و هیچ میخی در ان به کار نرفته است .

 

 

معبد آسمان 4

 

 

طراحی معبد آسمان پکن

طراحی مجموعه معبد آسمان، مطابق با هدف مقدسش، قوانین عرفانی – کیهانی حاکم بر جهان هستی را بازتاب می‌داد. فضای معبد و ساختمان‌ها، رابطه بین آسمان و زمین را که در آن زمان هسته درک جهان بود به نمایش می‌گذاشت؛ بنابراین، در ساخت آن می‌توانید معانی رمزی اعداد را به خوبی لمس کنید. برای مثال چون عدد ۹ قوی‌ترین عدد به شمار می‌رفت، صفحه‌هایی که محراب مدور را شکل می‌دهند به صورت گروه‌های ۹ تایی چیدمان شده‌اند.

 

 

معبد آسمان 5

 

 

به همین صورت در تالار «دعا برای محصول خوب» ۲۸ ستون به ۴ ستون مرکزی برای نمایش فصول، ۱۲ ستون داخلی برای نمایش ماه‌ها و ۱۲ ستون خارجی به عنوان نمادی از ۱۲ ساعت روز تقسیم می‌شوند. مثال‌هایی از این دست که نمایانگر اعداد نمادین هستند را در طراحی بناها بسیار زیاد می‌بینید. یکی دیگر از حقایق جالب توجه در ساخت این تالار استفاده نکردن از میخ است. این ساختمان ۳۸ متر ارتفاع و ۳۰ متر قطر دارد و بر روی سقف آن نقشی از یک اژدها که نمادی از امپراطور است به چشم می‌خورد. این ساختمان در سال ۱۴۲۰ ساخته شد، اما بعد از اصابت صاعقه در سال ۱۸۸۹ آتش گرفت. در سال بعد از حادثه بازسازی‌های دقیقی روی بنا انجام شد.

 

 

معبد آسمان 1

 

 

تجربه تایچی در معبد آسمان

ورزش تایچی یک رشته از هنرهای رزمی است که بر روی توسعه مهارت هدایت کردن نیروی «چی» یا همان آگاهی از انرژی درون بدن تمرکز دارد. در طی کلاس تصویر کاملی از این رشته توسط یک استاد خواهید گرفت. این کلاس‌ها همواره صبح برگزار شده و به مدت ۳۰ دقیقه هستند. هزینه شرکت در آن‌ها نیز حدود ۹۸ دلار خواهد بود. ساعت بازدید از مجموعه معبد آسمان به طور کل از ساعت ۸ صبح تا ۶ عصر و هزینه ورود به آن بین ۱۰ تا ۳۵ ین بسته به فصل تغییر خواهد کرد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است