معبد آکشاردام دهلی هند

هند ، کشوری پر جمعیت با مذاهب و فرهنگ های مختلف که سفر به آن با شگفتی های بسیاری همراه است. یکی از این شگفتی ها، بنای تازه تاسیس معبد آکشاردام است. معبدی با مساحت 10 هزار متر مربع در کنار رودخانه یامونا در دهلی نو ساخته شده است. به سبب سست بودن زمین حاشیه رودخانه مشکلات زیادی بر سر راه ساخت این معبد وجود داشت. اما سر انجام با همت متخصصان این حرفه، ساخت بنا در سال 2000 آغاز شد.

 

 

معبد آکشاردام 5

 

 

ایده و طراحی معبد آکشاردام دهلی

این معبد مکانی روحانی و مقدس برای پرستش خدای هندوهاست .برای ساخت و طراحی آن از هنر و معماری سنتی و اصیل هندی بهره برده شده است  و برای به دست آوردن بهترین نتیجه بر روی معماری بناهای هندی در بین قرن های ۸ تا ۱۲ میلادی بسیار تحقیق کردند .

طرح و نقشه ی آکشاردام از سال ۱۹۶۸ توسط « ماهاراج یوگیجی » در نظرگرفته شده بود . او قصد داشت معبدی عظیم در حاشیه ی رود یامونا بسازد . چندین بار تلاش کردند این معبد را بنا کنند اما نتوانستند تا اینکه ماهاراج در سال ۱۹۷۱ از دنیا رفت .

 

 

معبد آکشاردام 4

 

 

در سال ۱۹۸۲ جانشین او ، « ماهاراج پراموخ سووآمی » سعی کرد این طرح را عملی و اجرا کند و از مریدان سازمان سووآمی درخواست کمک کرد . این طرح به سازمان رشد و توسعه ی #دهلی (DDA) داده شد آنها مناطق مختلفی را پیشنهاد کردند ولی یوگیجی اصرار داشت به خاطر استادش این معبد در حاشیه رود یامونا ساخته شود .

 

 

معبد آکشاردام 3

 

 

 

بخش‌های مجموعه معبد آکشاردام دهلی

بخش‌های مهم و دیدنی مجموعه شامل قسمت‌هایی چون :

  • سوآگاتام
  • معبد
  • آبیشک مندپ
  • نمایشگاه‌های هنری
  • آبنمای آهنگین
  • باغ‌های موضوعی

 

 

معبد آکشاردام 2

 

 

دسترسی به معبد آکشاردام دهلی

 ۱) از ایستگاه مترو

از ایستگاه مترو خارج شوید و به سمت راست حرکت کنید ، پس از طی ۱۰۰ متر ، به سمت راست بپیچید و پس از طی ۲۵۰ متر از ورودی شماره ۱ آکشاردام وارد معبد شوید .

۲) از فرودگاه (۱ ساعت و نیم )

با استفاده از خط نارنجی مترو به ایستگاه مترو دهلی نو بروید . در این ایستگاه خط خود را عوض کنید و سوار خط زرد شوید . سپس در ایستگاه راجیو چوک پیاده شوید و دوباره خط خود را عوض کنید . این بار سوار خط آبی مترو شوید و در ایستگاه آکشاردام پیاده شوید .

۳) از ایستگاه قطار دهلی نو ( ۴۰ دقیقه )

از خروجی آجمری پیاده به سمت ایستگاه مترو دهلی نو حرکت کنید. با استفاده از خط زرد مترو به ایستگاه راجیو چوک بروید. در این ایستگاه خط خود را عوض کنید و با استفاده از خط آبی به ایستگاه آکشاردام بروید.

۴) از ایستگاه قطار قدیمی دهلی نو ( ۴۵ دقیقه )

تا ایستگاه مترو « چندنی چوک » پیاده روی کنید . با استفاده از خط زرد مترو به ایستگاه « راجیو چوک » بروید . در این ایستگاه خط خود را عوض کنید و با استفاده از خط آبی خود را به ایستگاه آکشاردام برسانید .

 

 

معبد آکشاردام 1

 

 

آدرس: هند ، دهلی نو ، نویدا مور ، معبد آکشاردام

Address: Noida Mor, New Delhi, Delhi ۱۱۰۰۹۲, India

تلفن: ۲۳۴۴ ۴۳۴۴ ۱۱ ۹۱+

ساعات بازدید: سه شنبه تا یک شنبه ، ساعت ۹:۳۰ تا ۱۸:۳۰

دوشنبه‌ها تعطیل است.

هزینه بازید: ورود به معبد رایگان است.

هزینه بلیت نمایشگاه‌ها: ۱۷۰ روپیه

هزینه بلیت آبنما: ۳۰ روپیه

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است