کلیسای جامع گوا هند

گوا شهری ساحلی در هند است که ساختار آن ترکیبی از فرهنگ هندی و پرتغالی است، با توجه به این که در این شهر سواحل متعددی وجود دارد هر کدام حال و هوای خاص خودشان را دارا هستند. علاوه بر ساحل، غذاهای خوشمزه ی این شهر دلیل دیگری است تا گردشگران زیادی را به سمت خود جذب کند؛ اما ما در این مطلب قصد داریم تا درباره کلیسای جامع گوا صحبت کنیم. این کلیسا محوطه ی بسیار زیبا و دیدنی دارد که برای قدم زدن و تغییر آب و هوا بسیار مناسب است. این کلیسا یکی از مهمترین جاذبه های گوا است و نام آن در فهرست جهانی جهانی یونسکو به چشم می خورد. برای آشنایی بیشتر با کلیسای جامع گوا در ادامه همراه با ما باشید.

 

 

کلیسای جامع گوا 2

 

 

درباره کلیسای جامع گوا

در میان تمام کلیساهای قدیمی گوا، کلیسای جامع از همه مهم تر است. این کلیسا با طراحی داخلی سحر انگیز و حیاط وسیع و زیبا و دیوارهای بیرونی سفید رنگ و با شکوهش بازدید کنندگان را مبهوت خود میکند . این کلیسای جامع پنج ناقوس دارد که یکی از انها به زنگ طلایی مشهور است و یکی از بهترین ناقوس های جهان و بزرگترین آن در گوا است.
گوا در سال 1510 توسط یک ژنرال پرتغالی به نام آلفونسو د آلبوکرکه فتح شد. آلبوکرکه علاوه بر اینکه مسیحی معتقدی بود برای تثبت پیروزی اش و نشان دادن آن به عنوان پیروزی مسیحیت بر اسلام، دین مسیحیت را در گوا گسترش داد و کلیساهای متعددی در این شهر ساخت. او ساخت کلیسای جامع گوا را در سال ۱۵۶۲ میلادی آغاز کرد و در سال ۱۶۱۹ میلادی افتتاحش کرد اما در حقیقت سال ۱۶۴۰ میلادی بود که ساخت آن تکمیل شد.

 

 

کلیسای جامع گوا 4

 

 

قسمت جلویی بنای کلیسا ۳۵ متر ارتفاع و ۵۵ متر عرض دارد؛ اما به دلیل وجود یک برج ۷۶ متری در کنارِ ساختمان اصلی، ارتفاعش بسیار بیشتر به نظر می رسد. بد نیست بدانید که در گذشته این عبادتگاه دو برج در دو سوی خود داشت؛ اما یکی از آن ها تخریب شد و حالا تنها یک برج ناقوس در سمت غربی عبادتگاه به چشم می خورد. سبک معماری نمای کلیسا پرتغالی-مانئولین است و از نمای کلیسای جامع توسکانی الهام گرفته شده در حالی که تزیینات داخلی به سبک کورینتانسی ساخته شده است.

 

 

کلیسای جامع گوا 1

 

 

معماری کلیسای جامع گوا

اگر بخواهیم کمی درباره معماری کلیسای جامع و ویژگی های ظاهری آن صحبت کنیم، باید اینطور بیان کنیم که قسمت جلویی بنای کلیسا ۳۵ متر ارتفاع و ۵۵ متر عرض داشته است؛ اما به دلیل وجود یک برج ۷۶ متری در کنار ساختمان اصلی، ارتفاع آن بسیار بیشتر به نظر می رسد. در زمان های گذشته این عبادتگاه دو برج در دو سوی خود داشت، اما یکی از آن ها تخریب شد و حالا تنها یک برج ناقوس در سمت غربی عبادتگاه به چشم می خورد. سبک معماری این کلیسا پرتغالی یا مانوئلین (Manueline) است، اما در ساخت کلیسای جامع گوا از سبک های معماری دیگری هم استفاده کرده اند. جالب است بدانید که کلیسای جامع گوا هنر دست معمارانی چون جولیو سیما  (Julio Simao)، آمبروسیو آرگاییرو (Ambrosio Argueiro) و استالوارت (Stalwart) است و آن ها توانستند اثری جاودان را از خود به جای گذارند.

 

 

کلیسای جامع گوا 3

 

 

دسترسی به کلیسای جامع گوا

به منظور دسترسی به کلیسای جامع می توانید از وسایل نقلیه عمومی که در سطح شهر وجود دارد استفاده کنید یا اینکه از تورهای تفریحی که برای بازدید از کلیسای جامع گوا برگزار می شود، استفاده کنید.

ساعات بازدید: همه روزه از ۷:۳۰ تا ۱۸:۰۰ (یکشنبه ها در سه نوبت اجازه بازدید خواهید داشت  ۷:۱۵ |۱۰:۰۰ | ۱۴:۰۰)

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است