عجایب هفتگانه مدرن دبی

عجایب هفتگانه مدرن دبی
در دنیا هفت عجایب وجود دارد که قدمت بسیار بالایی دارند اما کشور امارات در پی آن است که عجایب هفتگانه مدرن را در کشور خودش بنا کند تا بتواند توریستهای  بیشتری را به کشورش جلب کند و دبی را یکی از زیبا ترین و دیدنی ترین شهرهای دنیا کند. بازدید از تمام این اماکن که تلاش میکند قدرت انسان در قرن 21 را به رخ بکشد توصیه می گردد . در ادامه با سایت roomaco.com  همراه باشید .تا با این عجایب اشنا شویم .
در این مطلب به این هفت عجایب مدرن می پردازیم.
1/ برج خلیفه دبی
این برج بخشی از پروژه ی 2 کیلومتر مربعی به نام “مرکز شهر دبی یا  down town dubai ” است که در خیابان دوحه واقع شده. این ساختمان در سال 2006 توسط آدریان اسمیت در شرکت  SOMطراحی شده است. این شرکت عهده دار مهندسی ساختمان، معماری و مهندسی مکانیک برج دبی هم هست. جمع هزینه های این پروژه به 4 میلیارد دلار آمریکا می رسد و هزینه ی کل پروژه ی “مرکز شهر دبی” بالغ بر 20 میلیارد دلار است. شکل این بنا از یک گل صحرایی بومی دبی الهام گرفته شده است که در طراحی های تزئینی اسلامی هم دیده می شود؛ اما علاوه بر این یک دلیل مهندسی هم دارد. شکل فنر مانند این ساختمان باعث می شود درقسمت های فوقانی حجم بنا کمتر شده و در نتیجه استحکام آن بیشتر شود. این برج موارد استفاده ی اداری، تجاری و تفریحی دارد. ارتفاع این برج به 828 متر می رسد ، ساخت این برج در ۲۱ سپتامبر ۲۰۰۴ شروع شد و در ژانویه ۲۰۱۰ به اتمام رسیده است . امکان بازدید از طبقات فوقانی  این برج با تهیه بلیط در دبی مال امکان پذیر می باشد .
برج خلیفه
2/ جزیره ی نخل
این جزیره ها بزرگترین جزیره های مصنوعی در جهان هستند. این پروژه توسط یک شرکت هلندی که در استخدام شرکت عربی نخل است انجام شده. این سه جزیره به نام های نخل جمیره، نخل جبل علی و نخل دیرا هستند. این پروژه کمی دور تر از ساحل کشور امارات و در خلیج فارس واقع شده و 520 کیلومتر به ساحل شهر دبی خواهد افزود.ایده افزایش خط ساحلی موجب جلب بیشتر توریستها و ثروتمندان به این کشور شده .
برای ساخت دو جزیره ی اول از 100 ملیون متر مکعب و برای نخل دیرا از یک میلیارد متر مکعب سنگ و خاک استفاده می شود. همه ی مواد ساختمانی از داخل امارات تأمین می شود و در پایان پروژه بیش از 100 هتل مجلل، ویلا و آپارتمان های ساحلی، اسکله های تفریحی، پارک های آبی، رستوران، مراکز خرید و باشگاه های ورزشی در این سه جزیره وجود خواهد داشت. این پروژه تا 10 سال آینده تکمیل خواهد شد. جزایر نخل در واقع سه جزیره به شکل درخت نخل هستند که بزرگترین جزایر مصنوعی جهان به حساب می آیند . این جزایر در خلیج فارس ساخته شده اند .
جزیره نخل
3/ دبی لند
بزرگ ترین پارک تفریحی جهان با مساحتی حدودا دو برابر دیسنی لند می باشد این پارک دارای شش قسمت است و یک شهر کامل به حساب می آید، بزرگترین مجموعه ی تفریحی در جهان خواهد بود. این پارک یک شهر کامل با 6 بخش موضوعی خواهد بود. تکمیل این پروژه به دلیل مشکلات اقتصادی در سال 2008 متوقف شد .اما از میانه سال 2013 ادامه کار آغاز شد و پیش بینی می گردد با صرف هزینه 55 میلیارد دلار  در سال 2020 این پروژه تکمیل گردد.
دنیای جاذبه و تجربه در 13 کیلومتر مربع
دنیای تفریح و سرگرمی در 4 کیلومتر مربع
دنیای ورزش در 19 کیلومتر مربع
دنیای تعطیلات و اوقات فراغت در 29 کیلومتر مربع
دنیای گردشگری در 75 کیلومتر مربع
بازار و مرکز شهر 1.8 کیلومتر مربع
دبی لند
4/ هیدرو پلیس

اولین استراحتگاه زیر آب جهان به شمار می رود. این استراحتگاه لوکس و مدرن 66 فوت زیر آب قرار دارد و دارای 220 سوئیت می باشد . فضای شیشه ای این سازه به بازدید کنندگان این امکان را می دهد که همانند یک آکواریوم به تماشای زیر آب بنشینند. این اقامتگاه معنی تازه ای به مفهوم “منظره ی اقیانوس” بخشیده است. هیدرو پلیس که در عمق 66 فوتی خلیج فارس واقع شده است. ساختمان این اقامتگاه با بتن و فولاد و دیوار های آن از نوعی پلاستیک فشرده ساخته شده است؛ سقف گنبدی این سوئیت ها جلوه ی زیبایی از ماهی های رنگارنگ و سایر موجودات آبزی را نمایش می دهد.
هیدرو پلیس
5/ جزایر جهان
این جزایر که به جزیره جهان هم نامیده می شود به شکل نقشه جهان می باشد که از 300 جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده است. 300 جزیره ی کوچک به شکل نقشه ی زمین این مجموعه ی مصنوعی را تشکیل می دهد. این مجموعه در اصل با استفاده از شن هایی که از دریا استخراج می شوند ساخته می شود و هر یک بین 23 تا 84 هزار متر مربع وسعت دارند و فاصله ی هر یک از هم بین 50 تا 100 متر است. این مجموعه 9 کیلومتر طول و 6 کیلومتر عرض دارد و با یک مرز شنی هم احاطه شده است. تنها وسیله ی حمل و نقل در این میان هلیکوپتر یا قایق است. .این پروژه نیز بدلیل مشکلات اقتصادی سال 2008 تعطیل شد و تا این تاریخ تنها 6 جزیره از 300 جزیره تکمیل و به خریداران تحویل شده . دولت امارات برنامه دارد تا پایان 2020 این پروژه را به اتمام برساند . ویلاهای این پروژه از گرانترین ها در کل جهان هستند .
جزایر جهان
6/ مرکز خرید دبی
مرکز خرید دبی یا دبی مال بزرگترین مرکز خرید دنیا می باشد. که از هزاران مغازه و فروشگاه کوچکتر تشکیل شده است که در آن می توان تمام مایحتاج زندگی را تهیه کرد. مساحت این پروژه بیش از 3660 کیلومتر مربع است و از 10 تا 15 مرکز خرید کوچکتر تشکیل شده است. سایر جاذبه های این مجموعه عبارتند از بازار طلا، یکی از بزرگترین آکواریوم های دنیا، یک زمین اسکیت روی یخ در سایز بازی های المپیک، آبشار فواره ی صحرا و منظره ی برج دبی. این مرکز خرید تا به حال 5 جایزه در زمینه های مختلف کسب کرده است. گفته می شود وسعت این مجموعه به اندازه ی 50 زمین فوتبال است.
دبی مال
7/اسکی دبی
بزرگترین پیست اسکی سرپوشیده دبی که مساحت آن بیش از 22500 متر مربع می باشد و بخشی از مرکز خرید امارات است. دمای این پیست بوسیله  یک سیستم عایق کارآمد همیشه در 1- درجه ی سانتی گراد در روز و 6- درجه در شب (که برف تولید می شود) نگه داشته می شود. این مجموعه هم اکنون به بهره برداری رسیده است.

اسکی دبی

راهنمای اقامت ،تحصیل ،سفر وزندگی در دیگر کشورها
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است