سالن اپرای دبی امارات

لقب معتبرترین نقطه هنری دنیا متعلق به سالن اپرای دبی میباشد که بهترین درنوع خود و درخاورمیانه و چه بسا آسیاست. این سالن با معماری وشکل ظاهری خیره کننده و جذاب خود گنجایش 2000 نفر را دارد و هدف از ساختن آن وارد کردن هنر و موسیقی به زندگی بومیان دبی بوده است. ساخت سالن اپرای دبی در سال 2012 کلید خورد و در سال 2016 به اتمام رسید که طی سالهای 2015 و 2016 جایزه بهترین پروژه خاورمیانه و جایزه بهترین طراحی سال را از آن خود کرد.

از نظر ظاهری ساختمان اپرای دبی شبیه به یک کشتی است که با شیشه های مختلف تزیین شده است. نمای سالن اپرا ادای احترامی به تاریخ دبی است. همان زمانی که بومیان شهر با مشکل کمبود آب مواجه نبودند.

 

سالن اپرای دبی 5

 

 

 

تصمیم ساخت سالن اپرای دبی در سال ۲۰۱۲ گرفته شد تا خوانندگان و موزیسین های خارجی بتوانند در سالن مجهز و با امکانات خوب مخاطبان خودشان را گرد هم آورند و به اجرای هنرهای خودشان بپردازند. مدت زمان ساخت این سالن حدودا ۵ سال بین سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ به طول انجامید و توانست در سال ۲۰۱۵ عنوان بهترین پروژه خاورمیانه و همچنین در سال ۲۰۱۶ جایزه بهترین طراحی سال را از آن خود کند.

طراحی مدرن، امکانات رفاهی جذاب و دسترسی آسان به این سازه باعث شده که در طی همین چند ماه گذشته سالن اپرا به یکی از بهترین مکان های تفریحی در دبی تبدیل شود. نکته ی جالبی که لازم است بدانید این است که برای ساخت این سازه طرح ها و همینطور پیشنهادهای گوناگونی ارائه شده که هر یک از آن ها در گوشه ای از این شهر جای گرفته است.

 

 

سالن اپرای دبی 7

 

 

چرا بازدید از سالن اپرای دبی؟

  • بهترین سالن اپرا در امارات متحده عربی و چه بسا در خاورمیانه و آسیاست.
  • برترین هنرهای نمایشی امارات در این مکان برگزار می شوند.
  • امکانات رفاهی این مجموعه تفریحی بسیار عالی و درخور توجه است و می تواند روزی خاطره انگیز و هنری برای تان رقم بزند.
  • در هر زمانی از سال که به دبی سفر کنید، می توانید سری به این سالن زیبا و دیدنی بزنید و در برنامه های هنری و متنوع آن شرکت کنید.
  • اولین سالن تئاتر چند منظوره در شهر دبی است.
  • هدف از ساخت این مجموعه رفاهی، وارد کردن موسیقی و هنر به زندگی بومیان دبی بود.
  • این سالن لقب معتبرترین نقطه هنری دنیا را به دوش می کشد.
  • سالن اپرای دبی بسیار وسیع است و گنجایشی حدود 2000 نفر دارد.
  • همه سالن های این مجموعه دارای سیستم صوتی فوق العاده ای هستند.
  • معماری و شکل ظاهری سالن اپرای دبی بسیار خیره کننده و جذاب است.

 

 

سالن اپرای دبی 6

 

 

بخش های مختلف سالن اپرای دبی

سالن اپرای دبی بدون شک یکی از بی نظیرترین سازه های مدرن و درخشانی است که می تواند قدرت و ابهت دبی را به جهانیان نشان دهد. در این قسمت ما می خواهیم به بخش های مختلف این مجموعه هنری اشاره داشته باشیم که لازم است بدانید سالن اپرای دبی شامل سالن اصلی مسطح به مساحت ۲۰۰۰ متر، سالن پروسینیوم آرچ، سالن کنسرت های آکوستیک، اتاق تمرین هنرمندان، یک رستوران در پشت مجموعه و رو به برج خلیفه و در فضای باز و سالن کنفرانس با ظرفیت ۱۰۰۰ صندلی می باشد.

 

 

سالن اپرای دبی 4

 

 

تفریحات و برنامه های اپرای دبی

این سازه هنری غرق در ابهت و شکوه است و برنامه های هنری متنوع و سطح بالا در آن برگزار می شود، از جمله برنامه هایی که در سالن اپرای دبی برگزار می شود عبارت از تئاترهای متنوع، اپرا، ارکستر، کنسرت (راک، پاپ و جاز، عربی و بین المللی)، نمایش مد و فشن، اجراهای باله، موزیکال و تئاتر، خانوادگی و کمدی می باشد. لازم به ذکر است بگوییم تقریبا هر ماه برنامه های این سالن تغییر می کنند و برنامه های جدیدی جایگزین آن ها می شوند از همین رو نمی توان به طور مشخص درباره برنامه هایی که در این سالن باعظمت برگزار می شود صحبت کنیم.

 

 

سالن اپرای دبی 3

 

 

هزینه ورود به سالن اپرای دبی

به منظور ورود به سالن اپرای دبی می توانید به دو صورت آنلاین و حضوری بلیط خودتان را تهیه نمایید. با توجه به طیف گسترده ای که از هرینه های مربوط به اجرا در سالن اپرای دبی وجود دارد به طور قطع نمی توان عددی را عنوان کرد و برای اطلاع از هزینه های اجرا می توانید به سایت مربوط به آن مراجعه نمایید.

 

 

سالن اپرای دبی 1

 

 

دسترسی به سالن اپرای دبی

با توجه به موقعیت قرارگیری سالن اپرای دبی دسترسی به آن کار سختی نیست چرا که تنها باید خودتان را به مرکز این شهر با استفاده از اتومبیل شخصی، تاکسی، مترو یا اتوبوس برسانید.

آدرس: Sheikh Mohammed Bin Rashid, Near Burj Khalifa, Downtown Dubai – Dubai – United Arab Emirate

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است