حمل و نقل عمومی در آگرا

حمل و نقل عمومی در آگرا
آگرا از نزدیکترین شهرها به پایتخت، دهلی به شمار می‌رود، شهر آگرا از طریق راه‌‌آهن و بزرگراه‌های ملی به پایتخت متصل می‌شود. راه‌آهن آگرا نقش مهمی در اتصال این شهر با فضای بیرون شهر بازی می‌کند. راه‌آهن آگرا به شهرهای دهلی، مهاراشترا، مادایا پرادش، کلکته، ایالت‌های شمال شرقی، راجستان و بسیاری دیگر از ایستگاه‌های مهم متصل می‌شود. این روش حمل و نقل، وضعیت ارتباطی را بهبود بخشده و آسان می‌کند و منافع عمومی را تامین می‌نماید.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با حمل و نقل عمومی در آگرا  آشنا بشیم .
راه‌آهن‌های اصلی آگرا عبارت‌اند از:

  • آگرا کانت (راه‌آهن شمالی مرکزی)
  • آگرا فورت (راه‌آهن شمالی مرکزی)
  • آگرا شهر(راه‌آهن شمال مرکزی)
  • رجا کی مندی (راه‌آهن شمال مرکزی)
  • پل یامونا (راه‌آهن شمالی مرکزی)
  • ایدجاه (راه‌آهن شمالی مرکزی)

قطار در آگرا 1

تعدادی از راه‌آهن‌هایی که در نزدیکی آگرا قرار داشته و می‌توانند بخشی از گردشگران احتمالی را سامان‌دهی کنند، عبارتند از:

  • ماثورا جانکشن، نزدیک به ۵۰ کیلومتر فاصله از آگرا
  • توندلا، ۲۲ کیلومتر فاصله از آگرا
  • آچهنرا جانکشن، ۲۷ کیلومتر فاصله از آگرا

شرکت اتوبوسرانی دولتی اوتار پرادش یا UPSRTC، مسئول اداره تاسیسات اتوبوس عمومی در سراسر شهر است. آگرا سرشار از مکان‌هایی با ارزش‌های باستان‌شناسی است که شهر را نیازمند به تعداد وسایل نقلیه عمومی بیشتر برای برقراری ارتباطات بهتر در جاده‌ها می‌کند. ایستگاه اتوبوس ایدجاه، بزرگترین پایانه مسافربری اتوبوس در آگرا است.
این پایانه اتوبوس، مهمترین اقامتگاه آگرا و ایستگاه قطار ایدجاه را به هم متصل می‌کند. UPSRTC، شامل سرویس اتوبوس رانی دولتی، A/C، Non-A/C، Hi-tech، اتوبوس‌های لوکس،همچنین سرویس اتوبوس رانی نیمه لوکس است که شهر را به مهمترین مکان‌ها، از جمله دهلی، جیپور، کانپور، لکنونا، جانسلی، گالیور ، چندیگر، فاتپور سیکری و ماتورا، متصل می‌کند.
خدمات تاکسی رانی در آگرا
بسیاری از خدمات تاکسیرانی A/C و همچنین خدمات غیر A/C در این شهر وجود دارد تا حس دلپذیر بودن و راحتی را برای گردشگران به ارمغان بیاورد. اکثر ون ها / تاکسی ها در نزدیکی فرودگاه، ایستگاه‌های راه‌آهن و ایستگاه‌های اتوبوس حضور دارند. نرخ جابه‌جایی با تاکسی‌ها مناسب است و بنابراین می‌توانند در تمام طول روز برای بازدید از مکان‌های مورد نظر در اگرا به کار گرفته شوند.

تاکسی هند

همچنین می‌توان در آگرا به دیدن شهر فاتح پور سیکری بروید، هرچند که کرایه اضافی، خواهد داشت. تاکسی راحت‌ترین یا به اصطلاح بهترین راه جابه‌جایی در آگرا است. همیشه به افراد، مخصوصا کسانیکه از کشورهای دیگرآمده اند توصیه می‌شود تا قبل کرایه کردن تاکسی، نرخ کرایه را تعیین کنند.
خودروهای ریکشا در آگرا
برای گردش در خیابان‌های شلوغ آگرا، می‌توانید از خودروهای ریشکا و دوچرخه‌های ریکشا استفاده کنید که کاری بسیار منطقی بوده و می‌توانید از آنها برای عبور از جاده‌های شلوغ استفاده کنید.
درست در کنار ایستگاه‌های آگرا کانت، غرفه خودروهای ریشکا قرار داردند، که امکان چانه‌زنی بر سر قیمت را فراهم می‌کنند. معمولا سفرهای کوتاه‌تر از ۳ کیلومتر نباید بیش از ۲۹۰۰ تومان هزینه داشته باشند. قبل از کرایه ریشکا همیشه کرایه را تعیین کنید.

هندریکشا

نمونه‌ای از قیمت‌های ایستگاه آگرا کانت: خیابان فتح آباد ۸۹۰۰ تومان؛ ایستگاه اتوبوس ۱۱۹۰۰ تومان ISBT ؛ بازار سادار ۴۱۰۰ تومان؛ سیکاندرا ۲۳۹۰۰ تومان؛ تاج محل (دروازه غربی تاج محل) ۵۹۰۰ تومان، دروازه جنوبی تاج محل ۷۷۰۰ تومان، شیلپگرام (دروازه شرقی تاج محل) ۸۹۰۰ تومان؛ تور نیمروزی در اگرا (چهار ساعته) ۲۳۹۰۰ تومان؛ تور هشت ساعته آگرا گردی ۳۵۸۰۰ تومان. اگر فقط می‌خواهید به تاج محل بروید، با درنظر گرفتن زمان انتظار، کرایه‌ای ۱۴۹۰۰ تومان می‌گیرند. توجه: خودروهای ریشکا مجاز به رفتن به فاتح‌پور سیکری نیستند.
دوچرخه‌های ریکشا و تونگاها در آگرا
این وسایل نقلیه بسیار ارزان‌تر از سایر وسایل نقلیه شهری مورد استفاده برای بازدید مکان‌های مختلف هستند. در بسیاری از خیابان‌های باریک و همچنین کوچه‌ها، این نوع حمل و نقل رواج دارد، که البته گردشگری را کسل کننده و خسته کننده می‌کنند. افرادی که این وسایل نقلیه سازگار با محیط زیست را اداره می‌کنند، مسلط به زبان‌های خارجی نیستند، بنابراین بهتر است، یک نقشه یا راهنمای تهیه شده برای گردشگران بین‌المللی را همراه داشته باشید.

سه چرخه رکابی هند

کرایه‌ها در غرفه جنوبی تاج‌محل به این شکل است: ایستگاه قطار آگرا کانت ۴۷۰۰ تومان؛ آگرا فورت ۲۳۰۰ تومان؛ ایستگاه اتوبوس بیلی قار ۲۹۰۰ تومان؛ فاتح‌اباد ۱۷۰۰ تومان؛ بازار کیناری ۵۹۰۰ تومان؛ بازار سادار ۲۹۰۰ تومان؛ تور نیمروزی ۲۳۹۰۰ تومان. اگر دو نفره سوار شوید، ۵۹۰ تا ۱۱۰۰ تومان بیشتر باید بپردازید.
“راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است