حمل و نقل عمومی در دبی

حمل و نقل عمومی در دبی
راه‌های زیادی برای رفت‌ و آمد در شهری پیشرفته مثل دبی وجود دارد. اگر با تور دبی به این شهر سفرکرده‌اید، اصلاً دغدغه تردد در سطح شهر را نخواهید داست زیرا سیستم حمل‌ونقل در دبی بسیار پیشرفته و راحت بوده و همچنین از خدمات خوب شهروندی نیز برخوردار است. دبی شهری است توریستی با سواحلی آفتابی و آب‌هایی گرم و دل‌نشین. شما به‌راحتی می‌توانید با وسایل حمل‌ و نقل عمومی خود را به ساحل، مراکز تفریحی و یا مراکز خرید این شهر برسانید. در دبی تمامی وسایل حمل‌ونقل عمومی، زیر نظر اداره حمل‌ونقل جاده‌ای دبی است..در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با سیستم حمل و نقل پیشرفته دبی بیشتر آشنا شوید .
مترو و مونوریل :
ازآنجایی‌که  مترو در دبی کمک زیادی به دستریتان به نقاط مختلف دبی دارد لذا اطلاع در مورد مترو و ایستگاه‌های آن و پیدا کردن نزدیک‌ترین مترو به محل سکونتتان در دبی امری ضروری است. سایت مربوط به مترو دبی که ارائه‌دهنده اطلاعات جامع در مورد مترو دبی می‌باشد. این سایت این قابلیت را در خود گنجانده است که با واردکردن مسیر مبدأ و مقصد  از بهای بلیت متروی دبی مطلع شد  www.dubaimetro.eu
مترو دبی
بهترین گزینه برای رفت‌وآمد در دبی، مترو است. خطوط قرمز ۵٢ کیلومتری متروی دبی، در سال ٢٠٠٩ افتتاح شد. بعد از متروی قاهره، متروی دبی دومین خط مترو در جهان عرب است. درست است که این خطوط، بخش قدیمی شهر را پوشش نمی‌دهد، اما برای گشت‌وگذار در اطراف شهر، بهترین روش است؛ ایستگاه‌های واقع در فرودگاه، برج خلیفه و مرکز خرید امارات، کمک بزرگی برای رفت‌ و آمد توریست‌ها در شهر است. قطارها از ۶ صبح تا ١ شب، هر ٣ تا ۵ دقیقه یک‌بار در ایستگاه‌ها توقف می‌کنند، اما از ١١ تا ٢ شب تعدادشان کمتر است و روزهای جمعه هم تا نماز جمعه تعطیل هستند. قیمت بلیت تک‌ سفره بین ۶٠٠ تا ٢۵٠٠ تومان است و واگن‌های درجه‌یکی هم دارند که کرایه‌شان دو برابر می‌شود. علاوه بر این، از «جمیرا» تا هتل «آتلانتیس» حدود ۵ کیلومتر سیستم مونوریل در رفت و آمد است که البته به خطوط مترو وصل نیستند و تعدادشان هم محدود است.بهترین وسیله برای ایاب و ذهاب در دبی مترو می باشد . شما با خرید کارت نقره ای که مناسب برای توریستها می باشد . براحتی میتوانید از خطوط مترو استفاده نمائید . لطفا به واگن های مخصوص بانوان توجه کنید .
مونوریل دبی
اتوبوس:
گزینه‌ بعدی، استفاده از اتوبوس‌های عمومی دبی است که هم قیمت مناسبی دارند و هم به این خاطر که همه سطح شهر را به‌خوبی پوشش می‌دهند، از مناسب‌ترین وسایل رفت‌ و آمد در مناطق مختلف دبی هستند. اخیراً بیش از 60 مسیر اتوبوس میان قسمت‌های اصلی مسکونی و تجاری دبی وجود دارد که اخیراً سرویس‌ها به‌وسیله رنگ‌های جداگانه مشخص‌ شده‌اند. اتوبوس‌ها دارای کولر و مدرن هستند و معمولاً شلوغ هستند. اداره جاده و حمل‌ونقل به دنبال دو برابر کردن مقدار اتوبوس‌ها است مجموع 1200 اتوبوس  تا 95 در صد شهر را پوشش داده و امید است که جمعیت  استفاده کنند از 6 درصد به 30 درصد برسد. همچنین این سیستم شامل ایستگاه‌های اتوبوس کولر دار است .
بلیت اتوبوس در بیشتر ایستگاه‌های اتوبوس و مترو و گاهی توسط راننده‌ اتوبوس فروخته می‌شود. نقشه‌ راه‌ها و زمان حرکت را می‌توانید در بعضی از اتوبوس‌ها ببینید.برای رفتن به سایر شهرها مانند شارجه و عجمان در نزدیکی میدان بنی یاس می توانید از اتوبوسهای بین شهری که قیمتهای بسیار مناسبی دارند استفاده نمائید . برای رفتن به ابوظبی باید به بر دبی رفته و از ایستگاه مخصوص اتوبوسهای ابوظبی استفاده نمائید .
اتوبوس در دبی
علاوه بر این می‌توانید از تاکسی‌ها که همواره جلوی مراکز خرید و هتل‌ها و در خیابان‌ها در دسترس‌اند، استفاده کنید.
آژانس‌های فراوانی هم در دبی هستند که می‌توانید از آنها اتومبیل کرایه کنید. این آژانس‌ها شمارا بیمه می‌کنند و هر جا و هر وقت دچار مشکل شدید، برای کمک حاضر خواهند بود. یکی از این شرکت‌ها، «Europcar» است که خدمات خوبی ارائه می‌کند؛ مثلاً برای راحتی بیشتر مسافران، ماشین را به فرودگاه یا محل اقامتتان می‌فرستد.
اتوبوس دریایی:
این وسیله نقلیه در خشکی بصورت یک اتوبوس عمل می کند و در آب بصورت یک اتوبوس دریایی حرکت می کند. سفر با این اتوبوس، سفری مهیج و فراموش نشدنی خواهد بود این تور برای نخستین بار در خاورمیانه ارائه می شود. شما سوار بر یک اتوبوس ابتدا گردشی در شهر خواهید داشت و سپس سوار بر همان اتوبوس وارد خور دبی می شوید و ساعتی را به گردش بر روی این رودخانه می پردازید. داخل این اتوبوس به امکانات مختلفی از جمله سیستم برودتی مجهز گردیده است. جلیقه نجات و سایر تجهیزات مورد نیاز در مواقع ضروری نیز در این اتوبوس تعبیه گردیده است.
اتوبوس دریای در دبی
خودرو:
طی دو ماه گذشته جاده‌هایی در دبی ساخته‌ شده و هنوز شبکه‌ای مؤثر از راه‌ها در حال ساخت است راهداری برآورد نموده که بشمار جاده‌های دبی در 10 سال گذشته 2 برابر شده‌اند جاده‌ها به کلیه نواحی اصلی عالی هستند یک بزرگراه هشت باندِ از جنوب غرب شهر به ابوظبی کشیده شده که حدود 90 دقیقه زمان می‌برد علی‌رغم این امر حجم بالای ترافیک یک مشکل بارز هست  در سال 2007 دبی  به‌عنوان  پرترافیک‌ترین شهر خاورمیانه از قاهره پیشی گرفت که به‌طور متوسط روزانه 45/1  دقیقه در خودرو هدر می‌رود  با رشد 25 درصدی ترافیک بشمار وسایل نقلیه جدید 7 برابر در میان شهرهای جهان است و به نظر نمی‌رسد که ترافیک به این زودی‌ها سهل‌تر شود.
اتوبوس در دبی 1
تاکسی:
اگر می‌خواهید اطلاعات جامعی در مورد تاکسی‌رانی دبی و شرکت‌های تاکسی‌رانی دبی داشته باشید می‌توانید از سایت مربوط به تاکسی‌رانی دبی استفاده کنید .
سایت مربوط به تاکسی‌رانی دبی www.dubai_taxi.com
تاکسی در دبی
قایق گردشگری:
موارد قابل انتخاب جهت سفر با قایق در اطراف امارات محدود است مگر اینکه بخواهید با رنج سفر کنید. گذر از نهر به‌وسیله بلم شیوه‌های معمول حمل‌ونقل برای بسیاری از افراد در دبی است برآورده شده که تعداد مسافران در سال 2006 تقریباً 26 میلیون نفر بوده است. RTA اداره راه‌ها و حمل‌ونقل اخیر ایستگاه‌های بلم را جهت سوار و پیاده شدن به‌روز سازی کرده است و کرایه را از 50 فلیس به یک‌درهم افزوده است. یک گزینه دیگر در نهر ناوگانی از اتوبوس‌های آبی کولر دار است. این اتوبوس‌ها از چهار مسیر مختلف نهر را می‌پیمایند و کرایه آن‌ها به 4  درهم در هر سفر است و برآورد شده که در سال اول دو میلیون نفر مسافر حمل شود. همچنین مسیر توریستی وجود دارد که تور 45 دقیقه‌های در سفر 25 درهم است. شما براحتی میتوانید از نزدیک میدان بنی یاس با یک درهم سوار لنچ های سنتی شده و به سمت روبرو خور بروید . در آن شمت خور بازار سنتی ،موزه و کاخ قدیمی حاکمان دبی به همراه ده ها رستوران منتظر شماست
قایق در دبی
فرودگاه بین‌المللی:
فرودگاه بین‌المللی دبی، مهم‌ترین فرودگاه این شهر محسوب شده و به لحاظ ترافیک پروازهای بین‌المللی در جایگاه شلوغ‌ترین فرودگاه جهان قرار دارد. فرودگاه دبی تحت نظارت شرکت فرودگاه‌های دبی اداره شده و قطب اصلی خطوط هوایی بین‌المللی کشور امارات ازجمله امارت (Emirates) و فلای دبی (Flydubai) است. همچنین این فرودگاه به ترتیب در رده سوم و ششم جهان به لحاظ ترافیک مسافری و پروازهای باربری و پرترددترین قطب هواپیماهای غول‌پیکر A380 قرار دارد. در این رابطه طبق آمار رسمی، در سال گذشته میلادی بالغ‌بر ۷۸ میلیون مسافر و ۲/۵۱ میلیون تن کالا از طریق ۴۰۳۵۱۷ پرواز ثبت‌ شده در این فرودگاه جابه‌جا شده‌اند.
فرودگاه دبی
فرودگاه بین‌المللی دبی دارای ۳ پایانه مجزا با ظرفیت جابه‌جایی ۹۰ میلیون مسافر در سال است. پایانه شماره ۱ فقط دارای یک سالن بوده، پایانه شماره ۲ با ساختمانی مجزا در روبروی ساختمان اصلی فرودگاه قرار داشته و پایانه شماره ۳ نیز دارای دو سالن مجزای A و B است. علاوه بر این در پایانه‌های ۱ و ۳ مسافران می‌توانند از طریق راهروهای شیشه‌ای به‌راحتی به بخش‌های مختلف ازجمله امور گذرنامه مراجعه کنند. همچنین به دلیل وسعت فرودگاه و به‌منظور پاسخگویی به نیاز مسافران برای جابه‌جایی بین پایانه‌ها سرویس‌هایی به این منظور تعبیه‌ شده‌اند که می‌توانند مسافران را در عرض ۲۰ دقیقه از پایانه ۱ به ۲ و ۳۰ دقیقه از پایانه ۱ به ۳ انتقال دهند. در این رابطه، مسافرانی که قصد انتقال از سالن A پایانه ۳ به سالن B دارند نیز می‌توانند از طریق راهروهای خودکار به‌راحتی جابه‌جا شوند. پایانه شماره ۲ نیز به پرواز جت‌های شخصی اختصاص داشته و مسافران این بخش به‌راحتی می‌توانند امور مربوط به پذیرش و تحویل بار خود را انجام دهند. درمجموع، پایانه‌های ۱ و ۳ با ۸۵ درصد ترافیک مسافری برای پروازهای بین‌المللی و پایانه شماره ۲ نیز اغلب توسط افراد خاص برای پروازهای درون‌ قاره‌ای و حوزه خلیج‌ فارس مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین این فرودگاه دارای پایانه باربری مجزایی با ظرفیت ۳ میلیون تن بار در سال است.فرودگاه بین‌المللی دبی در منطقه القرهود و در ۴/۶ کیلومتری شرق شهر دبی قرار داشته و در زمینی به مساحت ۲۹۰۰ هکتار احداث‌شده است. این فرودگاه دارای راه‌های دسترسی مختلفی است.
اگر می‌خواهد از اطلاعات پرواز دبی مطلع باشید می‌توانید از وب‌سایت فرودگاه بین‌المللی دبی استفاده کنید.
وب‌سایت فرودگاه بین‌المللی دبی: www.dubaiairport.com
تلفن تماس فرودگاه بین‌المللی دبی از داخل دبی : 2245555
تلفن تماس فرودگاه بین‌المللی دبی از خارج از دبی : 00971422455555
تلفن تماس دفتر هواپیمایی ماهان در دبی : 0097(4)2500202
تلفن تماس دفتر هواپیمایی ایران ایر در دبی : 0097(4)2240200
تلفن تماس دفتر هواپیمایی آسمان در دبی : 0097(4)2351400

نکته سایت roomaco.com :اگر می‌خواهید اطلاعات جامعی از این اداره و حمل‌ و نقل جاده‌ای دبی مثل مسیرها، ایستگاه‌ها و تعرفه تاکسی و اتوبوس و مترو داشته باشید می‌توانید به سایت آن مراجعه کنید. همچنین اطلاعاتی چون نحوه شارژ کردن کارت‌های حمل‌ و نقل عمومی در دبی ، نول کارت در این سایت به‌طور کامل توضیح داده است.  www.rta.ae  تلفن تماس در داخل دبی : 8009090
“راهنمای اقامت ،تحصیل ،سفر وزندگی در دیگر کشورها  “

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است