راهنمای خرید اسکوتر برقی

چند وقتی است آدم‌هایی توی خیابان‌ها می‌بینیم که خیلی خوشحال مشغول نگاه‌کردن به این طرف و آن طرف هستند و بدون اینکه قدم از قدم بردارند دارند راه می‌روند. این‌ها موجودات عجیب و غریبی نیستند، فقط اسکوتر سوارند. اسکوتر برقی از آن وسیله‌هایی است که یک‌هو در عرض چند ماه در بازار پر شد و بسیاری را مشتری خود کرد. اگر شما هم می‌خواهید به جرگه این آدم‌ها بپیوندید و اسکوتر سوار بشوید این مطلب راهنمای خرید اسکوتر برقی را بخوانید تا بدانید چطور باید یکی بخرید.

نام‌های دیگر اسکوتر برقی 

اسکوتر برقی نام‌های دیگری هم دارد این نام ها به ترتیب اسکوتر برقی یا اسکوتر هوشمندودر بعضی جاها به آن ” هاوربورد ” Hoverboard هم می گویند.
self-balancing scooter را هم حتما شنیده‌اید که به معنای اسکوتری است که حفظ تعادلش دست خود شماست. اسکوتر دو چرخ تعادلی، اسکوتر شارژی ، اسکوتر هوشمند و اسکوتر تعادلی هم اسم های دیگری از این نوع از اسکوتر هاست.

پیشینه استفاده از اسکوتر برقی در خیابان

اسکوتر برقی وسیله‌ای است که عمر ورود آن به بازار به کمتر از ۴ سال می رسد برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ بود که از اسکوتر تعادلی در چین به وفوراستفاده شد و بعد موج استفاده از آن درسال ۲۰۱۵ به آمریکا هم کشیده شد و اکنون در ایران موج فراگیری از عکس‌هایی را می بینید که در اینستاگرام‌های بچه پولدار‌های تهران غوغا می‌کند.این دستگاه فعلا بیشتر توجه جوانان ۱۸ سال به بالا را به خود جلب کرده‌است.همان‌طور که گفتیم از اسکوتر برقی فعلا برای سن ۱۲ سال به پایین استفاده نمی‌شود. چون حفظ تعادل برروی اسکوتر تعادلی کار سختی می‌باشد.

راهنمای خرید اسکوتر برقی

چگونه سوار اسکوتر برقی شویم؟

شیوه‌ی سوار شدن روی اسکوتر بدین‌صورت است که ابتدا در عین اینکه دست خود را به جایی مانند میز یا دیوار تکیه داده‌اید اول پای اول را روی اسکوتر بگذارید بعد که پای اول محکم شد پای دوم را بگذارید و جای خود را با حفظ تعادل محکم کنید. زیاد برای یادگیری عجله نکنید و صبور باشید مطمئنا چندبار زمین خواهید خورد. طرز کار راهپیمایی با اسکوتر هم به این صورت می باشد که ابتدا آن را از حالت قفل بیرون بیاورید.کمی پاهایتان را به سمت جلو فشار دهید تا به سمت جلو حرکت کند برای ترمز کرد هم پاهایتان را به سمت عقب فشار دهید. اسکوتر پدال ترمز و گاز ندارد و از طریق دو سنسور به نام جایروسکوپ است که وظیفه ی فهمیدن فشار پا و جهت حرکت پا را می فهمد
اسکوتر برقی برای افراد خاصی مورد نیاز نیست هرکسی که مایل به داشتن اوقاتی خوش و تفریح است می تواند با توجه به بودجه اش خریداری کند ولی در بعضی مواقع استفاده از اسکوتر بسیار به صرفه است مانند :

راهنمای خرید اسکوتر برقی

• مواقعی که پای شما آسیب دیده و قادر به راه رفتن نیستید
• برای اشخاصی که در محیط کاریشان مانند کارخانه و انبار،پارکینگ یا رستوران زیاد باید این طرف و آن طرف بدوند( در یک سریال مستند نشان می‌داد که در آمریکا از این وسیله برای برای قرار دهی ملزومات در طبقات در یک اداره پست استفاده می‌شد)
• برای تقویت عضلات مچ و ساق پا
• برای استفاده موقع خرید و حمل بار

جنس و وزن بدنه

اسکوتر برقی اصولا باید وسیله سبکی باشد. جنس بدنه این وسیله هم هنگاهی که وزن زیادی نداشته باشد و از مقاومت خوبی برخوردار باشد خیلی مهم نیست. روتین ترین اسکوترهای برقی از جنس پلاستیک ABC هستند. اسکوتر‌های دیگری هم هستند که با آلیاژهای مختلفی مثل آلیاژ آلومنیوم یا منیزیم ساخته شده‌اند که خب گران‌ترند. وزن متناسب برای یک اسکوتر بین ۱۰ تا ۱۲ کیلوگرم است.

قدرت موتور

خیلی از اسکوترها معمولا دو موتور دارند و هر موتورشان قدرتی معادل ۳۵۰وات دارد. این قدرت معمول یک اسکوتر برقی است و نمونه‌هایی با قدرت بالاتر هم وجود دارد.

تحمل وزن

۱۰۰کیلوگرم وزنی است که بسیاری از اسکوترهای بازار تحمل می‌کنند. البته خیلی از این رونده‌های دو چرخ با تحمل وزن‌های بیشتر نمی‌گذارند حسرت به دل افراد سنگین وزن بماند. اگر جزو این دسته‌اید می توانید بگردید تا اسکوتر مناسب خود را پیدا کنید.

اسکوتر برقی

زمان شارژ

خب این اسکوترها برقی هستند و باید زمان‌های ویژه‌ای برای شارژ آن‌ها در نظر گرفت. پایین بودن این زمان شارژ یکی از محاسن بزرگ اسکوتر است. اسکوترهای نرمال بازار باتری داخلی ۳۶ ولت ۴۴۰۰ میلی آمپر خود را در مدت نزدیک به دو ساعت به طور کامل شارژ می‌کنند.

مسافت طی شده

مسافت طی شده اسکوترها با هر دوره شارژ کامل رقمی بین ۱۰ تا ۳۰ کیلومتر است. این مسافت طی شده فاکتور مهمی در قیمت‌گذاری یک اسکوتر خواهد بود.

سرعت

اصولا این وسیله قرار نیست خیلی تند بروند. اسکوتر برقی قرار نیست حکم موتورسیکلت را برایتان بازی کند. همین باعث می‌شود که این وسیله خیلی سریع نرود. به‌علاوه محدودیت در کنترل آن دلیل دیگری است بر محدودیت سرعتش. اسکوترهای معمولی بازار سرعتی بین ۱۰ تا ۲۵ کیلومتر در ساعت دارند. فکر کنم برای یک تجربه مفرح همین سرعت کافی باشد.

گارانتی اسکوتر برقی

راهنمای خرید اسکوتر برقی

فعلا این محصول دارای گارانتی نمی‌باشد. در بعضی موارد هم که برگه‌ی گارانتی به شما داده می‌شود شرط و شروطی برای دادن آن اعمال می‌شود، خدمات پس از فروشی هم که به شما داده می‌شود چندان جذاب نیست ولی به هرصورت از هیچ چیز بهتر است.
قیمت اسکوتر برقی در ایران
در حال حاضر، قیمت اسکوتر برقی در ایران از ۴۰۰ هزار تومان شروع شده و تا یک میلیون و پانصدهزارتومان می‌رسد، علت تفاوت قیمت همان‌گونه که مشهود است به مارک،مدل،تجهیزات استفاده شده در ساخت آن و صدالبته محلی که از آن خرید خود را انجام می‌دهید بستگی دارد.

مشکلات رایج اسکوتر برقی

• با اسکوتر برقی بر روی فرش و چمن نباید راه بروید چون به موتور فشار بالایی وارد شده و امکان داره موتور اسکوتر بسوزد.
• مواظب ضربه خوردن با اسکوتر برقی باشید، اسکوتر برقی ضدضربه نیست.
• اور شارژ شدن اسکوتر برقی یکی دیگر از مشکلات اسکوتر است که موجب کاهش عمر باتری و یا از بین رفتن آن می شود، اسکوتر را بعد از دو الی سه ساعت شارژ شدن از پریز برق جدا کنید.

معنای دو برد و سه برد در اسکوتر برقی چیست ؟

اسکوتر هوشمند دوبورد دارای دو بورد جایروسکوپ برای هر لاستیک است که این بوردها به طور مستقیم به باطری وصل می‌شوند و دلیل آتش گرفتن باتری در این مدل اسکوترهای برقی ها هم همین مسئله می‌باشد. البته کیفیت بد باتری هم مزید بر علت می‌شود.
در اسکوتر هوشمندی با بورد ۳ تکه، دو بورد برای تعادل و یک بورد اصلی برای پردازش و تغذیه در نظر گرفته شده‌است.نمی‌توان از روی ظاهر اسکوتر متوجه این قضیه شد و فقط باید به فروشنده اعتماد داشته باشید یا اینکه از جای معتبر بخرید یا از نمایندگی رسمی بخرید.در هر صورت بد نیست که بدانید قیمت اسکوتر سه‌بورد بیشتر است. در آینده باید منتظر پیشرفت‌های بیشتری در مورد اسکوتر باشیم و ببینیم چه تجهیزات جدیدتری بدان اضافه می‌شود.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است