شهرهای امارات متحده عربی

شهرهای امارات متحده عربی
امارات متحده عربی نیز به معنی شیخ‌ نشین‌های متحد عربی می باشد که پس از تشکیل اتحادیه هفت امارت امیرنشین تأسیس شده است. از شمال و شمال غربی خلیج فارس، از جنوب و جنوب غربی عمان و عربستان سعودی، از سمت غرب به قطر و عربستان سعودی، و از سمت شرق به دریای عمان و عمان محدود می‌شود. ایده اتحاد کشورهای حاشیه خلیج فارس در ابتدا شامل عمان ،بحرین و قطر هم بود .اما این کشورها از پذیرش این ایده خودداری کردند . لذا شیخ زاید با کمک 7 امارت ابوظبی ،دبی،شارجه ،عجمان ،ام القوین ،راس الخیمه ،فجیره کشور امارات متحده عربی را در سال 1971 میلادی حدود 1350 خورشیدی  با استقلال از انگلستان شکل گرفت . جمعیت بومی این کشور در حدود یک میلیون نفر می باشد .بر اساس اخرین سرشماری 2017 جمعیت کل کشور برابر 9میلیون نفر شده . بر اساس اعلام حاکمان این کشور و با هدف جذب ثروتمندان و نخبگان تمام دنیا برنامه رسیدن جمعیت به 25 میلیون نفر را دارند . در ادامه با سایت 01iran همراه باشید تا با این کشور بیشتر آشنا بشویم .
نامیده شدن این کشور بنام «امارات» از آنجاست که پس از تشکیل اتحادیه هفت امارت امیرنشین تأسیس شده‌است، شیخ‌نشین‌های هفت‌گانهٔ که دولت امارات متحده عربی را تشکیل می‌دهند به شرح زیر است:

  • ابوظبی
  • دبی
  • شارجه
  • عجمان
  • ام‌القوین
  • رأس‌الخیمه
  • فجیره

ابوظبی:
شهر ابوظبی پایتخت کشور امارات متحده عربی است و در سال ۲۰۰۹ با پیشی گرفتن از نیویورک و پاریس به عنوان دومین شهر گران جهان برای مسافران اعلام شد، ابوظبی در سال ۲۰۰۸ پنجمین شهر گران جهان محسوب می‌شد.

ابوظبی

دبی:
دوبی یکی از شهرهای کشور امارات متحده عربی است. این شهر در جنوب کشور ایران و در پیرامون خلیج فارس و در شبه جزیره عربستان قرار دارد. دبی بزرگ‌ترین شهر کشور امارات نیز می‌باشد. معمولا کشور امارات به نام دبی در ایران شناخته می گردد. حدود پانصد صد هزار ایرانی در امارات اقامت دارند . که 400 هزار نفر در دبی اقامت دارند . جمعیت زیادی از اقوام ایرانی به خصوص  مردم جنوب کشور که قبل از استقلال در امارات ساکن بوده اند . توانسته اند شهروندی امارات را کسب نمایند .

دبی 1

شارجه:
شارجه یکی از هفت امارتی است که دولت امارات متحده عربی را تشکیل می‌دهند و محدوده این امارت حدود ۱۶ کیلومتر از ساحل کشور امارات در خلیج فارس را می‌پوشاند. نکته سایت   01iran  به علت قیمت بالا اقامت در شهر دبی بسیاری از مهاجران شهر شارجه و عجمان را بری اسکان انتخاب می کنند .

شارجه

عجمان:
عجمان کوچک‌ترین امیر نشین امارات متحده عربی است که بین امارت شارجه و امارت ام‌القوین محصور شده و در ۵۱ ـ ۶۰ طول شرقی و در ۲۲ ـ ۲۶ درجه عرض شمالی از نصف‌ النهار مبدأ واقع شده‌ است.

عجمان

ام القیوین:
ام‌القیوین در ساحل خلیج فارس واقع می‌باشد بطول ۲۴ کیلومتر، از مغرب امارت عجمان و از سمت مشرق به امارت رأس الخیمه محدود می‌گردد. اما عرض خاک ام‌القیوین در داخل صحرا تا حدود ۳۲ کیلومتر است. مساحت کلی امارت ام‌القیوین ۷۷۷ کیلومتر مربع می‌باشد.

ام القیوین

رأس الخیمه:
رأس الخیمه در ساحل خلیج فارس قرار دارد و طول ساحل آن ۶۴ کیلومتر است؛ و از سمت جنوب و شمال شرقی سلطنت عمان قرار دارد، طول داخل رأس الخیمه ۱۲۸ کیلومتر و مجموعه مساحت آن ۱۶۸۴ کیلومتر مربع می‌باشد. از سمت مغرب سهل ساحلی، و اما قسمت شمال صخری وکوهستانی است و این رشته کوه در نزدیکی دهستان شعم به آبهای خلیج فارس می‌پیوندد؛ و شعم منطقه‌ای حاصلخیز و زراعتی است. یک زبان آبی شهر رأس الخیمه به دو قسمت نموده‌ است، قسمت غربی این لسان آبی بنام رأس الخیمه معروف است اما قسمت شرقی این لسان ازچند منطقه تشکیل یافته‌ است. نام قدیم رأس الخیمه جلفار بوده‌ است.

راس الخیمه

فجیره:
شهر فجیره در قسمت شرقی شبه‌ جزیره عربستان واقع شده‌ است، از سمت مغرب رأس‌الخیمه و شارجه، و از سمت جنوب به کلباء محدود می‌گردد، و در ساحل دریای عمان قرار دارد بطول ۷۰ کیلومتر ابتداء از روستای اوصله تا نهایت دبا در شمال که نهایت حدود فجیره‌ است در ساحل دریای عمان…فجیره یکی از مناطق مهم و تاریخی و باستانی امارات متحده عربی در این اماره واقع است، روستای مورد نظر «بدیه» به عربی «البدیه» نام دارد، در این روستا مسجدی با شکل بسیار عجیب وجود دارد، باستان‌شناسان تاریخ بنای این مسجد به ۵۰۰ سال قبل پیش بینی کرده‌اند، این مسجد تاریخی به نام «مسجد بدیه» معروف است. قلعه اوحله یکی از آثار مهم تاریخی این شهر است.

فجیره

راهنمای اقامت ،تحصیل ،سفر وزندگی در دیگر کشورها

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است