شهر آشتاراک در ارمنستان

شهر آشتاراک در ارمنستان

آشتاراک (به ارمنی: Աշտարակ) یک شهرک در ارمنستان است که در استان آراگاتسوتن واقع شده‌است ۱۹٬۶۱۵ نفر جمعیت دارد.

شهر آشتاراک در فاصله‌ی 25 کیلومتری و در شمال غربی ایروان قرار دارد. این شهر که یکی از کهن‌ترین سکونت‌گاه‌های منطقه است، پیشینه‌ای دارد که آن را به دوران باستان مرتبط می‌کند. با قدم زدن در کوچه و خیابان‌های این شهر زیبا به سفری در تاریخ می‌روید و می‌فهمید که چرا به این شهر لقب موزه‌ی روباز داده‌اند.
دره و رودخانه‌ی کاساخ و پل تاریخی‌یی که بر روی این رود زده‌اند نیز، از دیگر جاذبه‌های این شهر زیباست.

آشتاراک همچنین زادگاه، بسیاری از شاعران و نویسندگان ارمنی است.

طبق یک افسانه‌ی قدیمی سه خواهر که در شهر آشتاراک زندگی می‌کردند هر سه عاشق شاهزاده سرکیس می‌شوند. با بالا گرفتن ماجرای عاشقانه‌ی این سه خواهر، دو خواهر بزرگ‌تر تصمیم می‌گیرند برای خوشبختی خواهر کوچک‌تر خودکشی کنند. یکی از آن‌ها بالباس قرمز و دیگری با لباس زرد خود را به ته دره آشتاراک می‌اندازند. خواهر سوم بعد از اینکه به موضوع خودکشی خواهرانش پی می‌برد، از اندوه مرگ آن‌ها، در حالی که لباسی سفید رنگ به تن داشته، خود را به ته دره می‌اندازد. شاهزاده سرکیس به یاد آن‌ها سه کلیسا به رنگ‌های لباس‌هایشان در دره می‌سازد. بهترین کلیسای باقیمانده کلیسای قرمز است که در قرن هفتم میلادی ساخته شده است. ساخت کلیسای سفید به قرن ششم و کلیسای زرد به قرن 13 و 14 برمی‌گردد.

 

تاریخچه

آشتاراک امروزی یکی از شهرک‌های مهم پادشاهی باستانی ارمنستان بوده به همین خاطر بسیاری از نشانه‌های فرهنگی و تاریخی از الگوهای معماری ارزشمند ارمنی را در خود جای داده است. نخستین باری که در منابع از شهر آشتاراک نام برده شده در قرن نهم میلادی بوده است، اما گمان می‌رود که روستایی به این نام از دوران باستان وجود داشته و نام آن را از خدای اورارتویی ایشتار می‌دانند. این شهر طی قرون بعدی به واسطه‌ی نفوذ حکومت‌های خارجی مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد تا اینکه در قرن هفدهم میلادی، تحت حکومت وقت ایران، مرمت و نوسازی می‌شود و دوباره رونق می‌گیرد.

 

کلیسای سارگیس مقدس

 

کلیسای سارگیس مقدس

 

کلیسای سارگیس مقدس (ارمنی: Սուրբ Սարգիս եկեղեցի; انگلیسی: Saint Sarkis Church) یک کلیسا حواری ارمنی واقع در آشتاراک، در استان آراگاتسوتن،ارمنستان می‌باشد. ساخت و ساز این ساختمان سده ۱۷ام میلادی؛ به پایان رسید. این بنا به سبک معماری ارمنی طراحی شده‌است.

 

کلیسای تسیراناور

 

کلیسای تسیراناور، آشتاراک

 

کلیسای تسیراناور (ارمنی: Ծիրանավոր եկեղեցի; انگلیسی: Tsiranavor Church) یک کلیسا حواری ارمنی واقع در آشتاراک، در استان آراگاتسوتن، ارمنستان می‌باشد. ساخت و ساز این ساختمان سده ۵ام میلادی؛ به پایان رسید. این بنا به سبک معماری ارمنی طراحی شده‌است.

کلیسای ماریان

 

کلیسای ماریان

 

 

ویرانه‌های دژ آشتاراک

 

ویرانه های دژ آشتاراک

 

 

کلیسای اسپیتاکاوُر

 

کلیسای اسپیتاکاوُر

 

کلیسای اسپیتاکاوُر، متعلق به سده ۷ام میلادی

 

شهرداری آشتاراک

 

شهرداری آشتاراک

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است