رود فرات کربلا عراق

رود فرات که از شهر کربلا می‌گذرد یکی از نهرهای بسیار معروف عراق به شمار می‌آید که نامش سه بار در قرآن آمده است. این رود در غرب عراق قرار دارد و در بین اهالی این کشور به معنی نهری است که آب آن شیرین و خوش گواراست.

رود فرات 1

طبق برخی روایات شیعه آب فرات را مهریه حضرت زهرا (س) خوانده‌اند و این رود را به عنوان یکی از چهار رود بهشتی می‌دانند که در ادبیات و شعرهای شیعه از فرات به طور ویژه و بسیار مقدسی نام برده می‌شود.

رود فرات 2

شاعران ایرانی و عراقی، اشعار عاشورایی را با این نهر پیوند می‌دهند تا واقعه کربلا و شهادت امام حسین (ع) به همراه یارانش و ارتباط آن با رود فرات را بیان کنند.

یکی از عامل‌های رشد جمعیت در کشور عراق و حاصل‌خیزی خاک آن را به دلیل گذر آب این رود مقدس از آن سرزمین می‌دانند. فرات از رودهای بزرگی ا‌ست که از بین‌النهرین می‌گذرد و از کوهستان‌های شرقی کشور ترکیه سرچشمه می‌گیرد و از سوریه، عراق و خلیج فارس می‌گذرد و در نهایت به این هنر می‌ریزند.

رود فرات 3

رود فرات تقریبا 2900 کیلومتر طول دارد و در بستری عریض با جریان آب ملایم و آرام در جلگه بین النهرین روان شده است.

رود فرات 4

دو رود فرات و دجله که به موازات هم قرار دارند مرز میان رودان (بین النهرین) را مشخص می‌کنند و باعث جذب جمعیت در خاک خشک و گرم عراق شده‌اند و به آن رونق بخشیدند.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است