باغ گیاه شناسی ایروان، ارمنستان

باغ گیاه شناسی ایروان (Yerevan Botanical Garden) یکی از برجسته‌ترین دیدنی‌ های ارمنستان است که در شمال شرقی ایروان قرار دارد. این باغ محل رویش بیش از 200 گونه بومی از گیاهان نادر و کمیاب است و یکی از منابع غنی مطالعات گیاهشناسی و محیط زیست به شمار می‌رود.

باغ گیاه شناسی 6

تاریخچه

باغ گیاه ‌شناسی ایروان در سال ۱۹۳۵ میلادی و گلخانه آن نیز با مساحت 25 متر مربع در سال 1939 میلادی افتتاح شد.همچنین یک گلخانه جدید در سال 1944 به مساحت 610 متر مربع احداث شد.

باغ گیاه شناسی ایروان در ناحیه آوان و شمال شرقی این شهر قرار گرفته است که شامل بیش از 200 گونه گیاهان نادر و کمیاب می شود و مساحت آن به 80 هکتار می رسد.

باغ گیاه شناسی ارمنستان

این باغ زیبا و شگفت‌انگیز امروزه بخشی از برنامه سفر گردشگران در تور ارمنستان را به خود اختصاص داده است و سالانه بازدیدکنندگان بسیاری برای دیدن این باغ راهی ایروان می‌شوند.باغ گیاه شناسی از بخش‌های مختلفی تشکیل ‌شده است که در هر یک از آن‌ها می‌توانید ساعت‌ها به گشت و گذار بپردازید و از دیدن گل‌های رنگارنگ و گیاهان متنوع غرق در لذت شوید. گونه‌های غالب گیاهان در این باغ از خانواده کاجیان، سرویان، گل‌سرخیان و تیره زیتون است و در کنار آن‌ها درختان بلوط و ارس زیبایی خود را به رخ بازدیدکنندگان می‌کشند.

باغ گیاه شناسی ایروان

جالب است بدانید گونه‌های گیاهی متعلق به آمریکا، ژاپن و سیبری نیز در باغ گیاهشناسی ایروان به چشم می‌خورند. جالب است که بدانید در این باغ محلی برای پرورش گیاهان مختلف وجود دارد که پس از تولید به مدارس، شرکت‌ها و کارخانه‌ها ارسال می‌گردد. همچنین کودکان به گل و گیاه علاقه بسیاری دارند و می‌توانید مطمئن باشید کودکانتان ساعت‌ها در باغ گیاه‌شناسی سرگرم شوند و نهایت لذت را ببرند.

باغ گیاه شناسی 1

با قدم زدن در این باغ زیبا روحتان سرشار از طراوت و شادابی می‌شود که پیشنهاد می‌کنیم دیدن آن را در ایروان از دست ندهید.

پیشنهاد میکنیم در سفر به ایروان از کاسکاد و دریاچه سوان نیز دیدن کنید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است