حرم عسکریین سامرا عراق

سامرا شهری مذهبی در کشور عراق، در کرانه رود دجله واقع شده است که جاذبه‌های گردشگری بسیاری همچون حرم عسکریین و مسجد بزرگ را درون خود جای می‌دهد.

حرم عسکریین در سامرا 5

این شهر در 124 کیلومتری شهر بغداد قرار دارد که در سال 221 قمری مرکز خلافت معتصم عباسی به شمار می‌رفت. گردشگران تور عراق در بازدید از دیدنی های سامرا می‌توانند به تماشایِ آثار تاریخی این دیار همچون حرم عسکریین بروند و از معماری بی‌نظیر آن دیدن کنند.

حرم عسکریین در سامرا 2

حرم عسکریین

این بنا محل دفن امام هادی (ع) و فرزندش امام حسن عسگری است که به همراه نرجس خاتون (همسر ایشان) و مادر امام زمان (عج) یکجا به خاک سپرده شدند. حین بازدید از این بنا می‌توانید، گنجینه‌ای ارزشمند به نام سرداب غیبت (محل آغاز غیبت حجت بن الحسن) را ببینید که در ضلع غربی حرم سامرا قرار دارد.

حرم عسکریین در سامرا 3

در ادامه بازدید از حرم عسکریین به تماشایِ ضریح این بارگاه مقدس بروید که به همت آیت الله سید علی سیستانی ساخته شده است. در اطراف ضریح چهار رواق و ایوان را می‌بینید که به وسیله پنج دَر به داخل حرم وصل می‌شود. این درب‌ها در قسمت جنوبی و شمالی حرم عسکریین قرار گرفته‌اند که جنس آنها از نقره و طلا است.

حرم عسکریین در سامرا 6

بازدیدکنندگان تور عراق با قدم زدن در میان حرم می‌توانند از سقف و دیوارهایی که به دست هنرمندانی ایرانی آینه‌کاری شده دیدن کنند و از تماشای تزیینات زیبای آن لذت ببرند. در حال حاضر حرم عسکریین با بازسازی‌های مکرر دوباره سازی شده است و گردشگران می‌توانند در بازدید از این شهر به دیدن آن بروند.

حرم عسکریین در سامرا 1

در سفر به عراق بازدید از مسجد جامع سامرا و زیارت حرم امیرالمومنین (ع) در برنامه خود قرار دهید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است